Elektrikli scooter yaparken motor akü ve redüktör seçimi

merhaba, arkadaşım hobi olarak elektrik motor tasarımı ile ilgileniyor. onunla bir ara kendimize güçlü bi scooter yapalım diye kafa kafaya verip motor ve şase tasarlamıştık. batarya ve sürücü konusu havada kalmıştı sadece. 2 scoother yapacağımız için maliyetli olur diye girmedik. ancak burdan da birkaç kişi çıkarsa yapabiliriz belki =) bataryayı 18650 pillerden yapıp sürücüyüde kendimiz yapabilirsek müthiş olur
 
merhaba, arkadaşım hobi olarak elektrik motor tasarımı ile ilgileniyor. onunla bir ara kendimize güçlü bi scooter yapalım diye kafa kafaya verip motor ve şase tasarlamıştık. batarya ve sürücü konusu havada kalmıştı sadece. 2 scoother yapacağımız için maliyetli olur diye girmedik. ancak burdan da birkaç kişi çıkarsa yapabiliriz belki =) bataryayı 18650 pillerden yapıp sürücüyüde kendimiz yapabilirsek müthiş olur
Motor tasarlayabiliyor muymuşuz ilk defa duydum, nasıl yapılıyor yani voltu sabit tutarak istediğimiz watt değerini ayarlayabiliyor muyuz yani ?
 
Bu konuya vaktiyle teoride kafa yordum. Çünkü varolan hazır ürünler yeterli değil. youtube'da diy yapan örneklere bakarsanız çok ciddi amortisör sistemleri yapıyorlar. En büyük problem bu. Amortisör olmadan türkiye şartlarında scooter kullanışlı değil. Ve parçalar metal olunca ağır kalıyor. aluminyum işlenmesi gerekir.

Daha sonra pil ve motor performansına kafa yorarsınız.

Bunları şimdiden düşünmezseniz yapacağınız ürün anadolunun herhangi bir yerindeki demir işi ile uğraşan ustanın yapacağı seviyede kalır.
bence amatisör abartılacak bir konu değil. çünkü martı scotherları incelerseniz ya çok basit amatsörlerini göreceksiniz yada amatsörsüzlerini
 
bence amatisör abartılacak bir konu değil. çünkü martı scotherları incelerseniz ya çok basit amatsörlerini göreceksiniz yada amatsörsüzlerini
Bence çok abartılması gereken bir konu.
Scooter'a değil ama bisiklete fanatik derecesinde bindim. Benim gençliğim de amörtisörlü bisikletler yoktu. Sürekli bilyalar dağılırdı, jantlar yamulurdu. Şuanda eşim media markt müşteri hizmetlerinde çalışıyor. Bizim kız için bir tane alsak mı diye sordum. "Yok dedi, ben onlardan illallah ettim, sürekli servise yada iadeye geliyor. Jilet gibi düz yollarda iyi ama azıcık taşlı, eğimli, bozuk yollarda anında yamuluyor sağı solu" dedi.
 
Bence çok abartılması gereken bir konu.
Scooter'a değil ama bisiklete fanatik derecesinde bindim. Benim gençliğim de amörtisörlü bisikletler yoktu. Sürekli bilyalar dağılırdı, jantlar yamulurdu. Şuanda eşim media markt müşteri hizmetlerinde çalışıyor. Bizim kız için bir tane alsak mı diye sordum. "Yok dedi, ben onlardan illallah ettim, sürekli servise yada iadeye geliyor. Jilet gibi düz yollarda iyi ama azıcık taşlı, eğimli, bozuk yollarda anında yamuluyor sağı solu" dedi.
kadrosu kırılan bisiklet.. bende uzun yıllardır bisiklet sürüyorum, face gruplarından da takip ediyorum. çok nadir görüyorum kırılan çatlayan kadro. zaten en kıytırık markaların bile ömür boyu kadro garantisi var. media marketteki markaları bilmiyorum
 
kadrosu kırılan bisiklet.. bende uzun yıllardır bisiklet sürüyorum, face gruplarından da takip ediyorum. çok nadir görüyorum kırılan çatlayan kadro. zaten en kıytırık markaların bile ömür boyu kadro garantisi var. media marketteki markaları bilmiyorum
Bisiklet için konuşacak olursak şimdikilere bir şey olmaz. Eskiden amortisörün olmadığı zamanlardan bahsediyorum ben.
Gerçi kadrolara eskiden de çok bir şey olmuyordu. Önemli olan hareketli mekanik aksamlar.
Yani amortisörün olmaması bir elle bisiklet pedalını çevirirken diğer elle tekerleğin tam göbeğindeki rulmanın olduğu yere çekiç ile seri bir şekilde defalarca vurmak ile eş değer bence. Bu durum da o kısım ne kadar dayanır? scooterlar içinde aynı mantık geçerli. İsterlerse çelikten yapsınlar. 10 günde bozulmaz da 10 ayda bozulur ama yine bozulur. O yüzden amortisör önemli.
 
tabiki amortisör olsaa harika olur =) ama böyle bi proje için es geçilebilir
 
Proje amatör olarak yapılacağından, asıl bu proje için şart amortisör. Çünkü bir fabrikadaki imkanlar olmayacak elde.

Neyse...
Proje tamamlanırsa beni bulun. O zaman haklı veya haksız, her halukarda yine tartışalım ki, iki taraftan biri nasıl olması gerektiğini iyice anlasın, pekiştirsin. :)
 
F kuvvetini karşıma çıkacak en büyük rampa açısına göre hesaplıyorum. 30 derece uygun.
F=toplam ağırlık*sin(30°)
Toplam ağırlık= kendi ağırlığımız+bisiklet ağırlığı+diğer yük ağırlıkları
toplam ağırlık=100kgf olsun
F=100*sin(30°)=50kgf
Bu rampayı 2m/s hız ile çıkmak istersek
Güç=F*V=50kgf*2m/s=100kgf/s =100/75=1,33beygir=0,981kw yapar.

Piyasada satılanlar 300 watt oluyor genellikle.
Aynı rampayı V=300watt/(9.81m/s2*100)=0,3 m/s olur.
Bu hız ile arkadan gelenler bol bol küfür ederler bize.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,951
Mesajlar
118,751
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top