JBC kartuş detayı, kontrol devresi ve detaylı açıklaması

Bence doğru olabilir tespit etiği pinout. Uç malzemesinin direnci yüksek. dış kılıf uçtan uca 10mOhm civarı ölçülüyor. Eğer en iç kontak daha yüksek dirençli bir malzeme ise Isıtıcıyı taşlamadan aldığımız ölçümleri yanıltıyor. Taşladığında ısıtıcı direnç sargısının hangi kontağa bağlı olduğunu tespit edebilmiştir. Ucu taşlamadan dışardan aldığımız ölçümlerde 3 denklem ve 4 bilinmeyen çıkıyor ve bilinmeyenler için tek çözüm bulunamıyor. Yani uçtan kontaklara kadar olan dirençler işi karıştırıyor.

Ben iç resme bakınca da gene standart yapıyı görüyorum. Isıtıcının bağlantı yerlerinde de iki tane TC oluşuyor ama onlarla işimiz yok. Oraya ısıtıcının akımını basıyoruz.
 
Veya bir frezeye takılmış bir kalıpçı taşlama taşı ile de yapılmış olabilir.

1700998684904.png
 
I agree that your measurements are correct. I get similar result.
But I think the conclusion that only the heater is between GREEN-BLUE and only the TC is between GREEN-RED like the figure below is wrong.
26943 eklentisine bak
Instead I suggest this (below) configuration.
Your measurements fits this configuration as well,
GREEN-BLUE Resistance 2.778 Ohm - In fact you measure the heater and TC in series (TC resistance is close to zero).
GREEN-RED Voltage changes with temperature - Yes, now you are measuring the seeback voltage from TC1.
26942 eklentisine bak

This is my suggestion, but as I said, i'm up for ideas that prove this wrong :)
How did you cut the soldering iron tip in half?
 
Ben iç resme bakınca da gene standart yapıyı görüyorum. Isıtıcının bağlantı yerlerinde de iki tane TC oluşuyor ama onlarla işimiz yok. Oraya ısıtıcının akımını basıyoruz.
Bence de öyle. Pratikte kullanım ile ilgili bir problem oluşmuyor. Ama AxxAxx kontaklardan alınan ölçümle bağdaşmayan bir açıklama yapmasını taşlanmış uçtan aldığı ölçümlerle desteklemiş.
Havya ucunu böyle tasarlamanın belli bir amacı olabilir. Tek kontrolcü istasyonda farklı uçların kullanılabilmesiyle ilgisi olabilir.
 
Birisi bu adama söyledi mi acaba bak senin projenin üstünden sohbet dönüyor git bak ne oluyor diye yoksa tamamen kendi projesini takip ederken mi buldu burayı.
Github'tan paylaşım yapılınca kendi github sayfasından nerelerde paylaşıldığı görülebiliyor.
 
Havya ucunu böyle tasarlamanın belli bir amacı olabilir. Tek kontrolcü istasyonda farklı uçların kullanılabilmesiyle ilgisi olabilir.

Evet C210 un pin yapısı farklı. Oradan makina algılıyor neyin takıldığını.
 
why go to so much trouble for a soldering iron controller?Is it because you like it instead of buying it or it actually cheaper?
Becuase mechatronics is my hobby/work and I am curious. I use JBC stations at work and it irritates me that they are so expensive while I think i can do better. Perfect opportunity for a project in my opinion!
 
But what is your motivation for using this alternate connection method? Did you run into issues that your method is resolving? As far as I can see, if you apply the heater current into BLUE and RED, you are basically passing more than 7 Amps through the thermocouple when the tip is cold and then you are passing PWM current through that same thermocople. Won't this have a negative impact on the temperature measurement?

And also, the BLUE/RED terminals (especially RED) were probably not intended to carry that much current.
I think in practice you can drive the cartridge BLUE-RED OR GREEN-BLUE. It does probably not matter much.

My motivation to choose to drive the heater BLUE-RED is:
Acording to what I think I see in my cross section this is directly over the heating coil. Seems good.
Acording to the schematics of a JBC CD-2BC station found here: https://www.eevblog.com/forum/testgear/jbc-soldering-station-cd-2bc-complete-schematic-analysis/
That JBC station also drives the current BLUE-RED.

But I have also seen other DIY project that drive current GREEN-BLUE and it seems to work.

I do not understand your comment:
As far as I can see, if you apply the heater current into BLUE and RED, you are basically passing more than 7 Amps through the thermocouple
In my sketch, If I drive current between BLUE-RED I do NOT pass any current through TC1. Ok I drive current through TC2 and TC2 but this is impossible to avoid as these TC's are where the heater coil attaches to the structure.
 
İlk fırsatta benim makinada bakarım hangi pinlerden akım geçiriliyor. Sadece ara kabloyu yapmak için biraz zamana ihtiyacım var.
 
Aslında bendeki cihazın için açtığımda ölçümler yapacaktım ama elimdeki tek cihaz olduğu için fazla kurcalamak (kıyamadım) istemedim.

Sonuç olarak kartuşların iç yapısını anlamak kolay olmasa bile, pinlerdeki gerilim ve akımları takip etmek mümkün. Bende bunun için ünitenin içini göstermek istedim. En sade olanda sanırım bendeki tekli cihaz.

Cihaz hangi uçlara gerilim uyguluyorsa ısıtıcı bobin o pinlerdir...
 

Forum istatistikleri

Konular
7,214
Mesajlar
122,162
Üyeler
2,915
Son üye
khalid

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top