Kullanilmayan aracin akusunun bozulmasi

Mikro Step

Kıdemli Üye
Katılım
25 Eylül 2022
Mesajlar
7,076
Aracimi 2 bazen 3 haftada bir kullaniyorum. O da 15 dk mesafeye gidip gelmek. Cok nadiren 50...60km yol yapiyorum. Haliyle arac uzerindeki elektronik sistemler akuyu bosaltiyor.

Boyle olunca da bazen arac lazim oldugunda aku mars basmiyor. Bu durumla 3 kez karsilastim. En son olayda acil aracla cikmam gerekiyordu gene sarj bitmis, aku takviye cihazi ile araci calistirdim. Benzincide benzin almak uzere motoru durdugumda bir daha calismadi. Benzinciden yeni aku aldim ve kurtuldum. Araci bu periyodla kullanirsam yeni akunun de basina gene aynisi gelecek.

Gicir gicir duran eski akuyu (1 yillik) eve getirdim. Bu aku cop mu yoksa adam olur mu?

1750589520593.png


1750589553021.png
 
Son düzenleme:
Akünün Şarjını tamamlayın. Yine kullanırsınız.

Üst komşum. İsviçre'de oturuyor. Aracı garajda; bazen 5-6 ay yatıyor.
Yurtdışından Geldiğinde tek marşla aracı çalışıyor.
Sizin araçta kaçak olmasın. Veya aküyü yeterince doldurmuyordur. Kutup başlarını kontrol edin.
Oto elektrikçi ye kaçak kontrolü yaptırın.
 
Son düzenleme:
Araca ait teyp kodu gibi verilerin kaybolması endişesi yoksa akü kutuplarının arasına bir seri 12 voltluk lamba bağlayarak kaçak kontrolü yapılabilir.
Aracı az kullanma değil kısa mesafeli kullanma da akünün kullanım ömründen kısaltır. Haftada en az bir kere 1.5- 2 saatlik kullanım normal şarjı korumak için yeterli gelir.
Mevcut akünüzün de profosyonel bir cihaz ile şarjı kendine getirir aküyü.
 
Bayagi bir eski tarihlerde bir arkadasim oto alarm sirketinde alarm cihazi tasarimi yapiyordu.

Alarm kurulu oldugunda 3mm lik kirmizi bir led surekli isildayarak aracta alarm bulundugunu ve kurulu oldugunu bildiyordu.
O tarihlerde ledler genelde 10mA ile surulurdu.

Bir sure sonra musterilerden aku bosaliyor sikayetleri gelmeye basladi.
Sorun cok anlamsizdi zira devre bastan sona clock bile kullanmayan CMOS devrelerden olusuyordu.

LEDi surekli degil de cok kisa sureligine isiladatarak yanip soner hale getirdik. Sikayetler bitti.

10mA akimi surekli olarak cekmek uzun sure calistirilmayan araclarda sorun oluyordu.
 
Kullanılmayan araçla ayda 1 kere 20km kadar yaparak şarj ediyorum yeterli oluyor. İlk kullanımda akü zayıf uyarısı çıkıyor. Yanıp sönen alarm ledi var.
 
Bende genelde aracı kısa mesafelerde kullanıyorum. Marş için harcanan enerji, tekrar yerine konmadan yol (2-3km) bitiyor. Özellikle kış aylarında marş süresi ve tekrarı daha fazla olduğu için akünün tekrar kaybettiği enerjiyi alması dahada zor hale geliyor.

Genelde kışa girmeden önce aküyü araçtan söküp atölyede tam şarj ediyorum.

Çıkan aküyü, akım ve gerilim sınırlamalı güç kaynağınız varsa:

14.4V ve 4A (genelde akü kapasitesinin 1/10 u seviyesinde bir akım) gibi bir değere ayarlayıp şarj edin.

Akü normalde 4A ile şarj olmaya başlayacak ve zamanla (48Ah akü için ~10saat )bu akımın 100-200mA seviyesine inmesi gerekir.

Not: Uzun süre bekleyen akülerde (sülfatlaşmış) çok kısa süre sonra çekilen akım 500mA ve altına düşer. Bu durum akünün şarj olduğu anlamına gelmez. Şarj işlemine devam edilmesi gerekir. Akım tekrar yavaş yavaş yükselip max seviyeye ulaştıktan sonra tekrar düşmesi gerekir. Bu süre birkaç gün sürebilir. Şansınız varsa akünüz kurtulur ve tekrar kullanmaya başlayabilirsiniz.

Not2: Bu tarz uzun süreli şarj işlemlerinde akü gövde sıcaklığının 50 dereceyi geçmesi istenmez. Ben içi su dolu kaba aküyü koyup üzerinide ıslak havlu ile kaplıyorum. Akü şarj işlemi süresinde serin kalıyor.

Bir önceki akümü bu şekilde 10 sene kadar kullandım. Bu sene yeni aküye geçtim.
 
Bayagi bir eski tarihlerde bir arkadasim oto alarm sirketinde alarm cihazi tasarimi yapiyordu.

Alarm kurulu oldugunda 3mm lik kirmizi bir led surekli isildayarak aracta alarm bulundugunu ve kurulu oldugunu bildiyordu.
O tarihlerde ledler genelde 10mA ile surulurdu.

Bir sure sonra musterilerden aku bosaliyor sikayetleri gelmeye basladi.
Sorun cok anlamsizdi zira devre bastan sona clock bile kullanmayan CMOS devrelerden olusuyordu.

LEDi surekli degil de cok kisa sureligine isiladatarak yanip soner hale getirdik. Sikayetler bitti.

10mA akimi surekli olarak cekmek uzun sure calistirilmayan araclarda sorun oluyordu.
Aynı durum bizim araçta da oldu.
Olur olmaz gecenin bir vaktinde akü şarjı düşünce alarm çalardı.
Alarm beynini çıkarttırdım.
Rahat ettim.
 
Haftada bir kere aracı rölantide kısa bir süre çalıştırsanız yeterli olur Hocam. Aslında sizde güzel bir araç vardı diye hatırlıyorum arabayı garajda bekletmektense çıkarıp gezseniz daha iyi olmaz mı :D
 
Haftada bir kere aracı rölantide kısa bir süre çalıştırsanız yeterli olur Hocam. Aslında sizde güzel bir araç vardı diye hatırlıyorum arabayı garajda bekletmektense çıkarıp gezseniz daha iyi olmaz mı :D
Kendin yorulmayıp mahallenin enerjik gençlerine teslim etmek de bir çözüm. Bize hiç zamanında araba veren abimiz olmadı . Akşama tekerler kabak, debriyaj ve balata kokusu ile araba teslim alınır.
 
Tecrübe ile sabittir.
bu araçtan araca değişebilir. benim araçta pens ampermetre ile ölçtüğümde boş aküyü rölantide rahatlıkla 10-15 amper ile şarj ediyor. tabi bu akım bir süre sonra 6-7 amper sevyesine iniyor. motora gaz versem de bu akım aşırı artmıyor. bu açıdan bakarsak araç yürüse de - yürümese de şarj işlemi 15-20 dakikada tamamlanacak gibi durmuyor.
 
bu araçtan araca değişebilir. benim araçta pens ampermetre ile ölçtüğümde boş aküyü rölantide rahatlıkla 10-15 amper ile şarj ediyor. tabi bu akım bir süre sonra 6-7 amper sevyesine iniyor. motora gaz versem de bu akım aşırı artmıyor. bu açıdan bakarsak araç yürüse de - yürümese de şarj işlemi 15-20 dakikada tamamlanacak gibi durmuyor.
Akü tamamen boş ancak akü ölmemiş ise alternatörden daha fazla akım çekecektir.

Buradaki şarj işlemi sadece aracın 1 haftalık boş beklemedeki kaybını telafi için olduğundan o süre yeterli olacaktır düşüncesindeyim.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,874
Mesajlar
130,331
Üyeler
3,159
Son üye
ozencmakine

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
az bilgili çok meraklı
Back
Top