L298N ve yazılım hakkında sorularım var

Hiçbir çözüm çare olmadığı için yeni LCD aldım, şu an bir problem görünmüyor. Başka bir soru soracaktım bu arada.
Elimde bu iki parça var. Görselde göründüğü gibi 7.8A çıkışı var pilin. Bu 7.8A bluetooth aux cihazıma zarar verir mi? Datasheet'ine baktım fakat bir şey bulamadım. 3.7v-5v çalışma aralığı yazıyor ve onu sağlıyor. Aklımı amper durumu karıştırdı.
7.8A ne kadar doğrudur bilmiyorum ama cihaza zarar vermez. Cihaz sadece ihtiyacı kadar akım çeker, fazlasını çekmez.
 
Normalde L298 tasarımında SENSE pinlerine bağlanan dirence göre akım ölçümünü yapar entegre fakat çin malı kırmızı kartlarda bu pinler direkt 0a çekildiği için böye bir kontrol yapmayıp çıkışa ne yük bağlarsan bağla akım kontrolü yapmıyor L298 entegresi.

Buda motorun ani dönüşlerde çekeceği akım.
Motor zorlanma anında çekeceği akım.

Bunların hiçbirini ölçemediği için ne akım varsa geçirmeyi deniyor entegre üstünden.

Öncelikle şunu sorayım motorlarınız sarı redüktörlü motor mu?

Eğer motorunuz buysa şöyle bir uygulama yaparbilirsiniz
17616 eklentisine bak
l298 çıkışna bağlayacağınız 1A değerinde cam sigorta motor zorlanma aşırı akım çekme durumlarında atıp koruyacaktır l298'inizi tabbi bu sigortaları sigorta yuvasu ile montaj yapmalısınız sigorta atınca değiştirmesi pratik olması için
Hocam merhabalar. Sigortalarımı aldım, montaj yapacakken aklıma bir şey takıldı. Yanlış düşünüyor da olabilirim, bilemiyorum.
Fazla akım pilden geldiği için, L298'e zarar vermemesi açısından sigortayı pil ile L298'in arasına bağlamak gerekmiyor mu? Bu çok yanlış bir düşünce midir? Teşekkür ederim.
 
Hocam merhabalar. Sigortalarımı aldım, montaj yapacakken aklıma bir şey takıldı. Yanlış düşünüyor da olabilirim, bilemiyorum.
Fazla akım pilden geldiği için, L298'e zarar vermemesi açısından sigortayı pil ile L298'in arasına bağlamak gerekmiyor mu? Bu çok yanlış bir düşünce midir? Teşekkür ederim.

Bunu'da yapabilirsiniz fakat her kanalın kendi sigrotası olması daha doğru pek birşey fark etmiyor.

Kanal zorlandığı an sigorta atacak yine.

Eğer direkt pilden çıkana sigorta koyarsanız entegrenin çektiği tepe akımı bilmeniz gerekir
örn;
her motor 500mA çekiyor olsun

Siz girişe 1A sigorta koyarsanız herşey normalken bir zorlama yokken sigorta atar.

Genel L298 tüktetiminiz şu şekilde.

2 Motor
+
Üstündeki 5V regülatöre bağlı olan yükler
=
Toplam yükünüz bunu hesaplayıp sigorta değeri seçmelisiniz.

Şuan motorlara bağlamak daha doğru sizin için.
 
Bunu'da yapabilirsiniz fakat her kanalın kendi sigrotası olması daha doğru pek birşey fark etmiyor.

Kanal zorlandığı an sigorta atacak yine.

Eğer direkt pilden çıkana sigorta koyarsanız entegrenin çektiği tepe akımı bilmeniz gerekir
örn;
her motor 500mA çekiyor olsun

Siz girişe 1A sigorta koyarsanız herşey normalken bir zorlama yokken sigorta atar.

Genel L298 tüktetiminiz şu şekilde.

2 Motor
+
Üstündeki 5V regülatöre bağlı olan yükler
=
Toplam yükünüz bunu hesaplayıp sigorta değeri seçmelisiniz.

Şuan motorlara bağlamak daha doğru sizin için.
Ok ile gösterdiğim yerlerden çıkan kablo ile motordan çıkan kabloları sigorta ile birleştiriyorum, herhangi yanlış bir şey yok değil mi?
 

Ekler

  • l298n-motor-surucu-karti-motor-surucu-kartlari-samm-1222-41-B.png
    l298n-motor-surucu-karti-motor-surucu-kartlari-samm-1222-41-B.png
    225.5 KB · Görüntüleme: 131
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
7,285
Mesajlar
123,214
Üyeler
2,939
Son üye
Cano

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top