Trenler inanılmaz ağır şeyler sadece yolcu treni gibi düşünmeyin, sanıyorum ki 100 ton yük alan yük vagonları var mesela. Toplamı inanılmaz kütleler ediyor ve bu kadar kütleyi durur pozisyondan belirli bir hıza getirmek için uzun bir süre gerekiyor. Dizel motorlar ile bunu yapmak istersen şöyle olur, birincisi dizel motor sadece belirli bir devir aralığında çalışabiliyor, ve çalıştığı o aralığın bir kısmında verimli yani bir çeşit dişli kutusu koymalısın. Dahası ilk başta tren duruyor ama motor dönüyor araya debriyaj yapacaksın, ama bu debriyaj öyle ufak bir şey değil, 2-3MW lık gücü gerektiğinde aktarması lazım. Şimdi birincisi trenin bir sürü vitese ihtiyacı olacak, ikincisi 2-3MW aktaracak bir debriyaja, debriyaj başta bir süre slip edecek. O esnada çok yüksek ısı açığa çıkacak, o debriyaj eskiyecek sürekli bakım isteyecek. Kısacası pratik olmuyor. Ama dizel motoru koyup elektrik üreteceğin durumda, dizel motorun verimli devir aralığını motorun çalışması gerken devire eşlersin, hayırlı olsun oldu bitti. 50ler 60larda dahi lokomotifleri böyle yapmışlar, e tabi o zaman inverter yapacak, hız kontrolü yapacak aletler yok, değişik şeyler yapmışlar. Büyük ihtimalle daha eski örnekleri de vardır ama o kadar araştırmadım. Dizel elektrik lokomotifler artık biraz eskidi, rayların üstüne elektrik direkleirni görmüşsünüzdür, ona katener hattı deniyor ve sanırım 25kV olması lazım. Metrolar vs de 750V luk bir bağlantı kullanıyor ancak onlarda üstten katener hattı geçmez, "third rail" denen bir sistem var. Metro da raylara inmek sadece metro çarpar diye tehlikeli değil, eğer gidip doğru yerlere aynı anda dokunursanız çarpılırsınız.
Özetle o güç için şanzıman ve debriyaj tasarlamaktan çok daha verimli dizel motor ile jenaratör yapıp sonrasında motoru ayrı kontrol etmek. Ayrıca bu konfigrasyon da motorlar ile bile biraz fren yapabiliyorsunuz(katener hattı varsa hatta da basabilirsiniz, buna aktif frenleme diyorlardı sanırım).