Mp6532 yardım

Kart bir önceki postta anlattığım bağlantıyı yapınca nazlanmadan çalıştı.
Bu defa yeni problemler çıkmaya başladı. Motor Hoverboard üzerinde iken elle durdurmak nerdeyse imkansız idi. Fakat burada 36V 1A akım limitli olarak enerjilendirdiğimde ortalama 200mA civarında akım çekiyor ve kolayca elle durdurulabiliyor. Çeşitli frekans ve duty değerleri denedim. Cızırtı sesi aldım. Motor döndü. Yön kontrolü de yaptım ama tork gerçekten çok düşük.

Sanırım Motoru hoverborda geri takıp orjinal devre üzerindeki sürme frens/duty ve çekilen akımı ölçmem lazım.
Kısacası başta yapmam gereken işi şimdi yapmak durumundayım.
 
Bir hall paterninde motorun dönüyor oluşu doğrı pattern olduğu anlamına gelmez. Diğer patternleri test edim. Sürücünün max akım ayarı kaç şu anda?
 
Kart bir önceki postta anlattığım bağlantıyı yapınca nazlanmadan çalıştı.
Bu defa yeni problemler çıkmaya başladı. Motor Hoverboard üzerinde iken elle durdurmak nerdeyse imkansız idi. Fakat burada 36V 1A akım limitli olarak enerjilendirdiğimde ortalama 200mA civarında akım çekiyor ve kolayca elle durdurulabiliyor. Çeşitli frekans ve duty değerleri denedim. Cızırtı sesi aldım. Motor döndü. Yön kontrolü de yaptım ama tork gerçekten çok düşük.

Sanırım Motoru hoverborda geri takıp orjinal devre üzerindeki sürme frens/duty ve çekilen akımı ölçmem lazım.
Kısacası başta yapmam gereken işi şimdi yapmak durumundayım.
Karşılaştırdığınız hızlar aymı hız mı

Düşük hızlarda tork alabilmek için Field Oriented control gibi bir yapıya ihtiyacınız var
 
Bir hall paterninde motorun dönüyor oluşu doğrı pattern olduğu anlamına gelmez. Diğer patternleri test edim. Sürücünün max akım ayarı kaç şu anda?
Sürücü 500~600mA maksimum akım çekti şimdiye kadar. Elimle durdurduğumda da Max bu akımları gördü.
Karşılaştırdığınız hızlar aymı hız mı

Düşük hızlarda tork alabilmek için Field Oriented control gibi bir yapıya ihtiyacınız var
Pwm değişince hız da değişiyor. Mp6532 de herhangi bir farklı sürme tekniği olduğunu sanmıyorum.

Şu anki düşüncem "Bu kartı boşuna aldığım. Bu kart ile bu iş olmayacak." Bir bardak soğuk suyu hazırlayıp kendi sürücümü yapmam gerekecek sanırım.
 
Field Orinted Controla girmek istiyorsan motora encoder baglaman lazim.
Sensor vs baglayacak yer yok diyordun.
 
Sürücü 500~600mA maksimum akım çekti şimdiye kadar. Elimle durdurduğumda da Max bu akımları gördü.

Pwm değişince hız da değişiyor. Mp6532 de herhangi bir farklı sürme tekniği olduğunu sanmıyorum.

Şu anki düşüncem "Bu kartı boşuna aldığım. Bu kart ile bu iş olmayacak." Bir bardak soğuk suyu hazırlayıp kendi sürücümü yapmam gerekecek sanırım.
Motorun tasarımına göre bazı motorlar muhtemel kombinasyonların 2 sinde aynı yöne dönebilir. 2 si ile dönen motor çok gördüm, özellikle sürücü yeterince akım basarsa çok güzel dönüyormuş hissiyatı verir ama tork üretimi zayıftır. Sizin DC supply dan gördüğünüz akım ile motorun akımları arasında doğrudan bir bağlantı kurmak kolay değil. Kart üstünde shunt olması lazım o shunt un değerine göre max akım limiti bleirleniyordu diye hatırlıyorum bu entegrelerde. Kullanılan sürme tekniği six step. Pwm değişince hız değişmesini sebebi üretilen sargı gerilimleri hız ile ilişkili, siz pwm i arttırdığınızda sürücü sargılara daha yüksek bir gerilim uyguluyor gibi oluyor(motor RL yani low pass yük, buck converter gibi oluyor anahtarlama frekansını bastırıyor) uygulanan yüksek gerilim faz akımını, dolayısıyla torkunu arttırıyor. Net tork 0 dan büyük olduğu için motor hızlanıyor, bir noktada üretilen sargı gerilimleri sürücünün uyguladığına eşit olunca(ideal durumda bu) motor tork üretmiyor o hızda kalıyor, gerçekte ise motor kayıpları için gereken torku üretiyor. O yüzden yüke binince siz aynı pwm i uygulasanız dahi ihtiyaç duyulan torkun artmasından ötürü hızı düşüyor. FOC şu anki sensörler ile yapılabiliyor, hoverboardlarda vs var ama oraya sensör takmadan yapılan FOC sizin uygulamanız özelinde bir katkı sağlamaz gibi geldi(uygulamayı net anlamadım).
 
PWM ile hiz kontrolunde duty cekilecek akimi belirliyor. Dolayisi ile Duty yi %90 lara cikartmak gerekir.

Hiz servosu yapmazsaniz duty akimi artirdigi icin devir sayisi da artar. Fakat devir sayisi yuke bagli olur.

Siz elinizle motoru zorladiginizda duty dusuk kaldigi icin akim artamiyor. Elinizle zorladiginizda bir yandan da duty yi artirmayi deneyin.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,854
Mesajlar
99,799
Üyeler
2,482
Son üye
ilker29

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top