frekans50
⁵⁰
- Katılım
- 8 Ekim 2022
- Mesajlar
- 1,178
2016 model 190bin km civardaki dizel aracın kayışı koptu. Şarj yapmıyordu. "Dikkatli sürün, motor sıcak" gibi uyarı çıktı. Güç azaldı. Araçta son günlere kadar belirti yoktu. Kayış yarılmış, hasarlı olarak bir iki gün farklı bir ses ile çalıştı Akü bitmeden ustaya gittim. Usta kasnağı da değiştirelim yoksa yeni kayış kısa sürede kopar dedi. Bu kilometreye kadar kasnak çoktan değişmeli dedi. Kasnak biter mi? Niçin değişsin? diye düşünürken ortasında kauçuk benzeri malzeme olduğunu, tek parça metal olmadığını öğrendim. İçine biriken pas, kum gibi döküldü. Kasnağın içindeki malzeme sağlam mıdır? Ömrü nedir ? Eskisini temizleyerek kullanmak nasıl olur? Kasnak motordaki hareketi kayış vasıtasıyla dinamoya vs. iletiyor. Arıza takılma gibi durumlarda elastik yapı sayesinde kendisi tahrip oluyor motorun zarar görmesi önleniyor. İnternetten baktığımda 80bin km'de bile kasnağı değiştiren kurnaz ustalar olduğunu öğrendim. Ustaya inandık. Markalı kayış takıldı kasnak değişti. 4bin civarında masraf. Kasnak 3bin. Orijinal kayış 900 işçilik 300 İnternet fiyatına bakılırsa yan sanayi kayış işçilikle beraber 500.. 1000TL arası maliyet olacaktı. Daha önce bu kilometreye kadar kullandığım araç olmadığı için kasnakla yeni tanışmış olduk. 60... 80 bin gibi kilometrelerde, egr valfi değişimi turbo tamiri gibi durumlar olmuştu. Balata değişiminde usta internetten aldığım balatayı beğenmeyip "fren mesafesi uzar, ömrü kısa olur" demişti. Sizin yaşadığınız tecrübeler nelerdir? Zamanla eskiyen parçalar, ustaların kurnazlığı gibi durumları paylaşırsanız aydınlanalım. ( Otomobil bölümü açılırsa mesajı taşıyabiliriz ) |
|
Son düzenleme: