Otomobilde değişim gerektiren parçalar

mikron24

Aktif Üye
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
723
2016 model 190bin km civardaki dizel aracın kayışı koptu. Şarj yapmıyordu. "Dikkatli sürün, motor sıcak" gibi uyarı çıktı. Güç azaldı. Araçta son günlere kadar belirti yoktu. Kayış yarılmış, hasarlı olarak bir iki gün farklı bir ses ile çalıştı

Akü bitmeden ustaya gittim.

Usta kasnağı da değiştirelim yoksa yeni kayış kısa sürede kopar dedi. Bu kilometreye kadar kasnak çoktan değişmeli dedi.
Kasnak biter mi? Niçin değişsin? diye düşünürken ortasında kauçuk benzeri malzeme olduğunu, tek parça metal olmadığını öğrendim. İçine biriken pas, kum gibi döküldü.

Kasnağın içindeki malzeme sağlam mıdır? Ömrü nedir ? Eskisini temizleyerek kullanmak nasıl olur?


Kasnak motordaki hareketi kayış vasıtasıyla dinamoya vs. iletiyor. Arıza takılma gibi durumlarda elastik yapı sayesinde kendisi tahrip oluyor motorun zarar görmesi önleniyor.

İnternetten baktığımda 80bin km'de bile kasnağı değiştiren kurnaz ustalar olduğunu öğrendim.

Ustaya inandık. Markalı kayış takıldı kasnak değişti. 4bin civarında masraf.
Kasnak 3bin.
Orijinal kayış 900
işçilik 300

İnternet fiyatına bakılırsa yan sanayi kayış işçilikle beraber 500.. 1000TL arası maliyet olacaktı.

Daha önce bu kilometreye kadar kullandığım araç olmadığı için kasnakla yeni tanışmış olduk.

60... 80 bin gibi kilometrelerde, egr valfi değişimi turbo tamiri gibi durumlar olmuştu. Balata değişiminde usta internetten aldığım balatayı beğenmeyip "fren mesafesi uzar, ömrü kısa olur" demişti.

Sizin yaşadığınız tecrübeler nelerdir? Zamanla eskiyen parçalar, ustaların kurnazlığı gibi durumları paylaşırsanız aydınlanalım.

( Otomobil bölümü açılırsa mesajı taşıyabiliriz )
1680515137772.png
 
Son düzenleme:
Caddy-3 2008 Model
Fren Disklerim 175.000 de değişti. Torna ile biraz daha idare eder dedi usta ama üzerinde 22mm altına düşünce değiştirince değiştirin yazıyor. 21mm'e düşmüş
Eksantrik mili 185.000'de değişti. Usta daha önce değişmiştir muhakkak dedi. Değişmedi bu araba 160.000km/11yıldır bende dedim. İnanmadı.
(6.000TL tuttu - 2022 Haziran) Çıkan eksantrik milini Ford servisi komşuma gösterdim. "Hocam ne yaptın sen bu arabaya" dedi. Yumurta şeklinde olması gereken çıkıntılar nerdeyse eliptik daire şekline dönüşmüş.

Eksantrik mili ile aynı zamanda debriyaj seti değişti. 185.000'de. 7200TL tuttu.

Turbo 180.000km civarında dağıttı. 4500TL de o tuttu. (2020 Temmuz)

Ön balata ilk defa 70.000km, ikinci defa 175.000kmde değişti.

Akü, araç üzerindeki orjinal Varta akü 7 sene gitti. Aynı fabrika malı diye Bosch taktırdım. 3 senede istifayı verdi. Sonrasında Mutlu akü takıldı. O da 4 sene gitti. Varta SPF akü takıldıktan, debriyaj, eksantrik yaptırdıktan 2 ay sonra arabayı sattım.

Ufak tefek bakım olarak 65.000km ve 129.000km'de triger set değişti.
Ön amortisör bilyaları 3-4 defa değişti.

Fren hidroliği ve antifreeze hiç değişmedi ki bu aracı -28oC'de çalıştırmışlığım var. -17oC'de ise tek marşta nazlanmadan çalışırdı.
Fren hidroliği konusunda Ford Servisi 2 senede bir değişir diyor. Ama yağ değiştimi en pis ve zahmetli olanı kesinlikle fren hidroliği.
Motor yağı 10.000km'ye az kala Orjinal Castrol edge yada magnatec ile yapıldı. Yakıt Opet yada Shell dışında kullanılmadı. (yanlış olmasın 1 defa Petrol Ofisi, 1 defa da Aytemiz'den aldım)

Aracım turbo arızasına kadar beni hiç üzmedi. 22.000km de bir defa usta kaynaklı yolda kaldım. Onda da aldığım arkadaş yağ değişimi yaptırdı. Yağ tapası tam sıkılmamış. Araba yağ boşalttı. İkinci ve üçüncü yolda kalışımda da akü bitti. Ona da yapacak bişey yok.
160.000km / 11yıl kullanıma dair yaşadıklarım bunlar.
 
Son düzenleme:
Arkadaşım doğru usta bulamamak yüzünden sıfır aldığı 125.000km/10 yaşındaki Opel Astra'yı nerdeyse hurda araba fiyatına sattı. O yüzden usta çok önemli. Yetkili servise gdin demiyorum ama ustasını bulun.
 
bmw e60 m5 520 dizel bir araç.

sürekli bişeyleri bozuluyor.
En son motor kontrol ünitesi bozuldu 2 pistona üflemiyordu yakıt enjektörler.

oraya git buraya git çıkma ünite alsak mı derken üniteyi sökelim dedik üniteyi bulduk ama unite lehimle kapatılmış 2 ütü 2 havya 1 sıcak hava 4 kişi 1 saat uğraşla açtık içini.

4 silindir için 4 mos kullanılmış bu moslar 2 ayrı gruplanmış bu grupların source uçları 1 er diyot üzerinden geliyor baktım ki diyot patlamış(4bin önce enjektörler değişti)
sanırım bu enjektörler fazla akım çekiyor.

diyotun datasını bulamadım yerine 6A10 anormal büyüklükte bir diyot taktım araba hiç sorunsuz çalışıyor.

uniteyi kapatmak ayrı bir bela oldu
 
2016 130binde dizel aracım var. Balatalar ve mazot filtresi 45 binde bir değişiyor. 90 binde diskler ve triger seti değişti. 80binde lastikler değişti. Onun dışında 3 defa akü değiştirdim... Aslında beklenmedik değişen parça yok...
 
Dizel araçlar için şunu söyleyebilirim.
Dizel araçlar ısınma ve soğuma konusunda benzinli araçlara nazaran daha hassas. Isınma konusu motorun ilk çalışması ile ilk hareketi arasında geçen sürede motorun ne kadar ısındığı. Yani motoru ilk çalıştırınca ılık havada en az 1 dk, soğuk havada en az 3dk boşta çalışması gerekir. Motor ısınmadan araç yüke binice en yüksek aşınma bu süreçte meydana geliyor.

Soğuma konusunda ise arabanın hareketinin durduğu an ile kontağın kapatıldığı an arası geçen süre.
Yoldan geldiniz. Aracınızla ortalama 110-120km/h hız yaptınız. Hedefinize ulaştınız. Kontağı kapatıp araçtan ayrılırsanız birkaç dakika önce en yüksek performansında çalışan turbo en yüksek sıcaklığa ulaştı. Aniden motor kapanınca soğuma şansı kalmıyor. Yavaş yavaş soğumaya çalışıyor Bu da daha uzun süre sıcağa maruz kalmasına (eksoz gazı sıcaklığı düşündüğünüzden daha yüksek) sebep oluyor. Bu da yapıldığı metalin dayanımını düşürüyor. Eğer araç durduktan sonra 2-3dk rölantide çalışırsa turbo soğuma şansı buluyor. Tabiki bu da çalışma süresine yansıyor.

VW gibi birçok üretici de bunu bildiği için bu parçaları tutan milleri belirli ömürde yaşayacak şekilde yapıyor.
Özel VW servisi bir usta, turbonun hem Passat, hem Jetta hem de Caddy'de kullanıldığını ve Passat'ta kullanılan ara bağlantı milinin daha kalın iken Jetta ve Caddy'de kullanılan ara bağlantı milinin daha ince olduğunu ve bu modellerde turbo arızası ile daha sık geldiğini söyledi. Bilinçli eskitme yani.
 
Dizel araçlar için şunu söyleyebilirim.
Dizel araçlar ısınma ve soğuma konusunda benzinli araçlara nazaran daha hassas. Isınma konusu motorun ilk çalışması ile ilk hareketi arasında geçen sürede motorun ne kadar ısındığı. Yani motoru ilk çalıştırınca ılık havada en az 1 dk, soğuk havada en az 3dk boşta çalışması gerekir. Motor ısınmadan araç yüke binice en yüksek aşınma bu süreçte meydana geliyor.

Soğuma konusunda ise arabanın hareketinin durduğu an ile kontağın kapatıldığı an arası geçen süre.
Yoldan geldiniz. Aracınızla ortalama 110-120km/h hız yaptınız. Hedefinize ulaştınız. Kontağı kapatıp araçtan ayrılırsanız birkaç dakika önce en yüksek performansında çalışan turbo en yüksek sıcaklığa ulaştı. Aniden motor kapanınca soğuma şansı kalmıyor. Yavaş yavaş soğumaya çalışıyor Bu da daha uzun süre sıcağa maruz kalmasına (eksoz gazı sıcaklığı düşündüğünüzden daha yüksek) sebep oluyor. Bu da yapıldığı metalin dayanımını düşürüyor. Eğer araç durduktan sonra 2-3dk rölantide çalışırsa turbo soğuma şansı buluyor. Tabiki bu da çalışma süresine yansıyor.

VW gibi birçok üretici de bunu bildiği için bu parçaları tutan milleri belirli ömürde yaşayacak şekilde yapıyor.
Özel VW servisi bir usta, turbonun hem Passat, hem Jetta hem de Caddy'de kullanıldığını ve Passat'ta kullanılan ara bağlantı milinin daha kalın iken Jetta ve Caddy'de kullanılan ara bağlantı milinin daha ince olduğunu ve bu modellerde turbo arızası ile daha sık geldiğini söyledi. Bilinçli eskitme yani.
VW 2012 motor teknolojisini pek anlayamıyorum.
yapıyorlar ama motor hep limitlerde çalışıyor.

1.0 e-tsi diye bir benzinli bir motorları var.
bu motor çeyrek hibrit gibi çalışıyor.

ilk kalkışları elektrik motoru yapıyor, yokuşlarda birlikte yürüyorlar.
ama bunun yakıta en ufak etkisi yok çünkü motor limitlerde çalışıyor motora yardım etsin motor zorlanıp sente atlamasın hararet yapmasın diye var elektrik motoru.

şanzıman,motor,elektrik motoru bunları o kadar tepe noktalarda çalıştırıyorlar ki dsg yüksek basınç tüpü daima patlamaya müsait çünkü tüp hep tam dayanım basıncında.


biraz japonlardan ders almalılar.
 
İyi usta iyi arabadan daha önemli olabilir. Yağ değişiminin-patlak lamba tamirinin ötesinde işlerde saçma ve özensiz işçilikler arabanın ömrünü çok kısaltıyor. Babamın arabasının motoru 3 ayrı usta tarafından yıllar içinde üç kere açıldı. yağ kaçakları hiç bitmedi. Geçenlerde motor nalları dikince müsait olduğumdan ben indirdim motoru. Yapılan bir sürü saçmalık olduğunu gördüm.

Silindir kapağına bağlanan bir brakete uygun olmayan cıvata sıkılıp kapak içerden patlatılmış ve sonra kaynakla tamir edilmiş ama açılan diş yine yalama yapılmış (yeni kapak takılmıştı).
Yağ karteri cıvataları fazla sıkılmış ve yağ pompasına(aluminyum parça) gelen dişler yalama yapılmış.
Egzantrik mili triger dişlisi mile balanslı takılmış. Mile uygun parça değil üzerinde işçilik var ve bize haber verilmedi.
Külbültör kapağı cıvataları aşırı torklanarak yamultulmuş ve yağ kaçakları en çok buradan.
Silindir kapağı hizalama burçlarından biri takılmamış. Motor öyle toplanmış.
Kasnağın birinin cıvataları aşırı sıkılmış tekrar sıkarken hiç torklamadan kesti.
Motor bloğunu şanzımana bağlayan cıvatalardan biri takılmamış, her debriyaja basıldığında esneme oluyormuş.

Fiyatlarda da hile hurda çok. Mesela aynı klima fanını iki farklı araba için 2-3 kat fiyat farkıyla almak mümkün. Tek fark soket oluyor. Yetkili servise gidersen de parça değişimini çok seviyorlar. Kırık silecek dişlisi için tüm silecek mekanizmasını yenilemeye kalkan servis oldu.
 
2016 130binde dizel aracım var..... 3 defa akü değiştirdim...
3 defa akü değişimi bana anormal geldi. benim araç 189bin 2016 model
Aldığımda 80 bin civarıydı sanırım aküsü zaten eskiydi. hiç akü değiştirmedim. ( Aynı aküyle 100bin km, 4 sene kadar kullanım.)
 
Akü araba ile ilgili değil. Akülerin kendisi dandik. Birazda şans işi... 3 defa akünün kurşunları koptu.
 
Akü araba ile ilgili değil. Akülerin kendisi dandik. Birazda şans işi... 3 defa akünün kurşunları koptu.
Aküleri bile ikiye ayiyorlar satarken. Birine standart deyip digerine agir yuk, taksici akusu falan diyorlar. Icındeki kursun miktari ayni akimda olmalarina karsin cok farkli. Soguk havada ve klima calisirken standart akuler pert olurken agir yuk dedikleri aku hic asinmiyor.
 
Aküleri bile ikiye ayiyorlar satarken. Birine standart deyip digerine agir yuk, taksici akusu falan diyorlar. Icındeki kursun miktari ayni akimda olmalarina karsin cok farkli. Soguk havada ve klima calisirken standart akuler pert olurken agir yuk dedikleri aku hic asinmiyor.
akü yeri önemli kimse bu parametreyi önemsemiyor.

bloğa yakın akülerin içindeki asit erken buharlaşmaya başlıyor.
tampona,radyatöre daha yakınsa akü daha uzun ömürlü oluyor.

bmw'lerin çoğunda bu sebeple akü bagajda.
 
Orijinal Varta aküyü (VW Caddy 3, 2008 model) 7 sene kullandım. Şu anki aracımın üzerindeki akü de 7 yaşında ve muhtemelen fabrika çıkışı orijinal akü.
Mutlu markasından uzak durmaya çalışıyorum. Eski kalitesinin olmadığını söylüyor ustalar.
 
Orijinal Varta aküyü (VW Caddy 3, 2008 model) 7 sene kullandım. Şu anki aracımın üzerindeki akü de 7 yaşında ve muhtemelen fabrika çıkışı orijinal akü.
Mutlu markasından uzak durmaya çalışıyorum. Eski kalitesinin olmadığını söylüyor ustalar.
Son bozulan akü mutluydu.

Şimdi serdar akü aldım :cheeky2:
 
Son bozulan akü mutluydu.

Şimdi serdar akü aldım :cheeky2:
12V 100AH akulerden kursun akuleri 3.000 Tl civarina, jel akuleri ise 4.500 TL civarina satiyorlar. Arkadasim ( butce derdi yok ) LiFePo4 aku aldi. Pahali tabii. 12.000 TL falan verdi. Ama o arabayi perte cikarir, ardindan bir daha eskitir artik sanirim. Yolda kalmaktan bikmisti.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,978
Mesajlar
101,946
Üyeler
2,514
Son üye
evrenbasaran

Son kaynaklar

Son profil mesajları

deneyci wrote on hakan8470's profile.
Sibonge uNkulunkulu ngokuhlukahluka asinike kona.

Bu hangi dil? :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
Back
Top