Toyota hibrit arac deneyim

O zaman hibrit aracın ne olduğu ile ilgili benim bilgim yanlış imiş. Benim kafamdaki, kullanıcı istediği zaman benzinli, istediği zaman elektrikli seçiyor, ikisinde az çok benzer bir sürüş performansı ile kullanıyor şeklinde idi. Ama işin aslı, hibrit, benzinli ve elektrikli motorunu doğrudan yönetip bir yakıt tasarrufu sağlamaya çalışıyor. Kullanıcının hiçbir müdahalesi yok hangi motorun aktif olduğu konusunda.

Evet kullanıcı müdahale edemiyor hibrit kendisi ayarlıyor.
 
O zaman ben 2002 Honda ile devam :D Geçenlerde benzincide gene iltifat edildi arabama ve satılık mı diye soruldu. Kilometresi sadece 160 bin, şu anda piyasa değeri 550 bin imiş :tamam2:
 
Ben fuelcell bazlı araçların da çıkacağını ve yaygınlaşacağını düşünüyordum ama tabiki buradaki istasyon maliyeti ayrı bir kalem onu pek düşünmeden böyle bir düşüncem vardı. Seneler önce toyota türkiye de yetkili birisine sormuştum, japonya da mirai yi sürmüş ve elektrikli hissiyatının tamamen olduğunu oldukça keyifli bir araç olduğunu söylemişti. Tabi sonradan sanırım hyundai de bu yönde bir arge yaptı ama bu araçlar dünya genelinde çok az satıldı. Belki gelecekte yaygınlaşırlar, zira doldurma süresi çok kısa ve emisyonları düşük, en büyük sıkıntı hidrojen dağıtımı sağlanması gerekli ve üretim maliyetleri
 

çok hakim olmasada biz ne aradığımızı bildiğimiz için video güzel olmuş
 
Hibritlere sport mod güzel olurdu. Lazım olduğunda hem elektrik hem içten yanmalı motorla güzel fırlar araba.
 
Toplamda 200 beygir'e yakın güç var. Ama araba 1.5 dizel gibi hızlanıyor.
 
Bu model araç tamamen çevreci bir düşünce yapısı ile Dizayn edilmiş ekran resmini atarım kalkış sürüş ve yavaşlamadaki performansı çok ölçüyor.
 
Elektrik motor gücünün bu kadar az olması beni çok şaşırttı açıkçası. Normal bir araba motoru 90 kW gibidir. Full elektrikli araçlarda da motor gücü çok yüksektir, ama hibritte sadece 1.3 kW :cheeky5:.
Hesap hatasi olmasin? Aracta 1.3KW batarya var demis @serkan_48 ve 10 dakikada bitiyor diye eklemis. Bu durumda motor 7.5 KW olmaz mi? Ayrica benzin motorlarinda verim %40. Bu da 90 beygirin sadece 36 beygiri is yapiyor demektir. O da yaklasik 25KW yapar. 90 beygiri sadece maksimum suratte kullandigini varsayarsak sehir icin 50Km altinda 7.5KW lik elektrik motoru guc olarak yetmeli.
 
Benim bildiğim, motorun açıklanan gücü, yani 90 kW, motorun VERDİĞİ gücü ifade ediyor.

Şarj konusunda çok fazla birşey diyemeyeceğim. RC lerde de adam 2 Ah pil koyuyor sonra da 70 A çekiyor, orada benim alışık olmadığım durumlar var :gulus2:
 
Bu model araç tamamen çevreci bir düşünce yapısı ile Dizayn edilmiş ekran resmini atarım kalkış sürüş ve yavaşlamadaki performansı çok ölçüyor.

Evet konsept ve düşünce çok iyi aslında. Ama genel olarak arabanın kendi aklının olması bana çekici gelmiyor. Mesela ben gece kimseyi rahatsız etmeden eve geleceğim, açayım elektrik motorunu da yavaşça park yerine süzüleyim diyemeyeceğim. Kim bilir, o anda arabanın aklı öyle emretti ve ben tam park yerine girince benzinli motoru çalıştırdı.
 
Benim bildiğim, motorun açıklanan gücü, yani 90 kW, motorun VERDİĞİ gücü ifade ediyor.

Şarj konusunda çok fazla birşey diyemeyeceğim. RC lerde de adam 2 Ah pil koyuyor sonra da 70 A çekiyor, orada benim alışık olmadığım durumlar var :gulus2:
2A batarya 3 dakikada bitiyor ama o kadar akim cekince. :D Bu sitede 2021 model icin elektrik motoru 53KW demisler. Ama 1.3KW'lik batarya 53KW motoru nasil 10 dakika calistirir ki? Bir yandan surekli sarj almasi gerekmez mi? Ya da benzin ya da LPG arkada rolantide sarj ediyor surekli.

 
Kullandığımız içten yanmalı motora sahip araçların ortalama motor verimi %20, 40 gibi değerler F1 de mevcut diye hatırlıyorum. Söylenen güç çıkış gücü yani verimle çarpılmış, ancak tekerden mi ölçülüyor motor çıkışından mı standardı nedir bilmiyorum(arada aktarma organları var). Aynı şekilde elektrik makinalarında da söylenen güç şafttan çıkandır, kısacası 10kw makina aldınız bunun Q su ne olacak, verimi ne bilmiyorsanız terminal akımını bulamazsınız. Pilin 10dk da bitiyor oluşu ortalama tüketilen gücün 7.8kW(üretilen için verimle çarpılmalı) olduğunu gösteriyor pilin kapasitesinin 1.3kwh olduğu durumda. Mesela bir süre 50kW çekip sonrasında 0.5kW çekebilir.

Edit: ayrıca genellikle çok karıştırılan bir şeyi de ekleyeyim. Belirtilen güç tepe güçtür. Dolayısıyla bu gücü ancak en yüksek hızda ve torkta çalışırken elde edersiniz. İlk kalkış anında motorun hızı 0, torku 0dan büyüktür, bu an için verim 0dır çıkış gücü de sıfırdır. Motor tepe torkunda hızlansa dahi tepe hıza gelene kadar ürettiği güç asla etiket değeri olmayacak.
 
Bu sitede 2021 model icin elektrik motoru 53KW demisler. Ama 1.3KW'lik batarya 53KW motoru nasil 10 dakika calistirir ki? Bir yandan surekli sarj almasi gerekmez mi? Ya da benzin ya da LPG arkada rolantide sarj ediyor bir yandan.

Yahu motor 53KW diye gaza dokunur dokunmaz 53 kw güç çekecek hali yok. Sabit düşük hızla düz yolda giderken 5-10 kw kâfi.
 
Evet konsept ve düşünce çok iyi aslında. Ama genel olarak arabanın kendi aklının olması bana çekici gelmiyor. Mesela ben gece kimseyi rahatsız etmeden eve geleceğim, açayım elektrik motorunu da yavaşça park yerine süzüleyim diyemeyeceğim. Kim bilir, o anda arabanın aklı öyle emretti ve ben tam park yerine girince benzinli motoru çalıştırdı.
Tam o an şarj ederek batarya ömrünü on binde 1 uzatmış olabilir, dolayısıyla bunu kullanıcıya bırakırlarsa garanti de sunamazlar. Üstelik herkes mühendis değil, belirli bir bilinç altında yapmaz bu işi.
 
Yahu motor 53KW diye gaza dokunur dokunmaz 53 kw güç çekecek hali yok. Sabit düşük hızla düz yolda giderken 5-10 kw kâfi.
"Yahu" performansi cok kotu demisler. E o zaman ne anladim 53 KW motor olmasindan? Oraya ucuz arabalardaki gibi 15-20KW lik motorda koysalar ayni isi ayni gucu ureterek yapacakmis zaten. :katil2: :katil2:
 
Tam o an şarj ederek batarya ömrünü on binde 1 uzatmış olabilir, dolayısıyla bunu kullanıcıya bırakırlarsa garanti de sunamazlar. Üstelik herkes mühendis değil, belirli bir bilinç altında yapmaz bu işi.

Yeni modellerde bu seçim varmış, yeterince talep olunca bir çözüm bulunabiliyor demekki.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,883
Mesajlar
100,324
Üyeler
2,491
Son üye
djkop

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top