Türk esnafı ile bir gün

Bir arkadasin dikis makinasi calismiyordu, bakiyim dedim, olctum bictim, moto yanmis. 500 TL ye motor buldum. Almadi. Sonra carsida makinaciya gitmis. Anlatmis her sey i. Makinaci demis motor bozuk degil, 100 TL almis calistirmis makinayi. (Motor %100 yanikti)

Aradan bir zaman gecti, makina bozulmus, tabi yine orda. Yeni maliyet ne? 2000 TL :gulus2:
 
Bir akrabanın kombisi çalışmıyordu. Kart arızalı, değişecek deyip okkalı bir fiyat vermişlerdi. Kombinin klavuzunu bulup verdiği hata koduna baktım. Şimdi net hatırlamıyorum, yetersiz basınç gibi bir şeyler diyordu. Kombiyi açınca bir basınç anahtarı gördüm. Hortumu salyangoz fana gidiyordu. Fanı sökünce yapraklarının kurum bağladığını gördüm. Temizleyip topladım. Yıllardır sorun çıkmadan çalışıyor.

Bir arkadaş bariz hiçbir sorunu olmayan doblo aracını motordan enteresan bir ses geliyor diye sanayiye götürdü. Kendisine epey bir parça aldırıldı. Motor dağıtılıp işlemler yapılıp toplandı. İlk marşta yatak sardı. Araç pert oldu. O dönem 25bin TL değeri olan aracı 10bin e pert olarak sattı...

12-13 yaşlarındayım. Bisikletimin arka göbeği dağılıp kilitlenmişti. Çok zor denkleştirdiğim paramı cebime koyup bisikletçiye gittim. Ertesi gün heyecanla bisikleti almaya gittim. Yola çıktım, tekerleğin her turunda yukarı zıplıyorum. Adam göbeği değiştirmiş fakat benim jant çemberini çalmış. Yumurta gibi yamuk bi tane takmış... Kendi işimi kendim görmem gerektiğine dair ilk acı tecrübem buydu sanırım.

Bu arada sanayideki usta ile hastanedeki doktor arasında zihniyet olarak pek bir fark olmadığına dair fikirlerimi daha önce beyan etmiştim sanırım...
 
Son düzenleme:
Ben Deprem bolgesindeyken, babamin buzdolabi bozuldu. Arcelik servis gelip kart degisecek 6000 TL demis. O da tamam demis.
Servis demis karti degistirecez ama ekran gozukmeyecek :kotek1: Sicaklik gostergesi yeri. Sonra diger karti almak istemisler babamdan.

Babam da
mesajin uzerindeki link

Arcelik umarim bu mesaji gorup dava felan acarda bi madara ederiz. :gulus2:
 
Konu hizmeti veren taraf ama alan da aynı milletin içinden. Müşterilerin de kötü niyetli ya da insanı canından bezdirecek kadar geri zekalı olduğu birçok durumla karşılaşmışsınızdır.

Kendi kıçından uydurduğu bir işe çözüm için abuk sabuk beklentilerle alakasız ürün satın alanlar.
Bazı teknik ürünleri satın alıp, kullanamayacak kadar geri zekalı olduğu için bok atanlar.
İade hakkı var diye ürün alıp keyfini yaptıktan sonra iade etmeyi alışkanlık haline getirmiş tipler.
Garanti konusunda sıkıntı çıkarmadığı bilinen güvenilir firma ürünlerini garanti bitimine yakın kasten bozanlar. Hatta bu tip ürünleri piyasadan ikinci el toplayıp ranta çevirmeye çalışanlar.
Sorunlu cihazını basit bir bakım bahanesiyle servise verip, böyle bir sıkıntı yoktu, siz bozdunuz diye musallat olanlar.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
7,234
Mesajlar
122,413
Üyeler
2,923
Son üye
birisim

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top