Yapay zeka ile yok olacak meslekler :D

nt

Emekli
Katılım
21 Nisan 2023
Mesajlar
1,215
Selam!

Öncelikle bende bir insanım hiç bir insanın işsiz kalmasını istemem.
katil robotlara dikkat ederek :)
Sizlerle bu konuda düşüncelerimi paylaşmak ve sizin görüşlerinizi duymak istiyorum.

bence yok olucak mesleklerin başında:

Sürücüler (Özellikle Kamyon ve Taksi Şoförleri): Sürücüsüz araç teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla, otomasyonun sürücülük mesleğini etkilemesi muhtemeldir.
Makinistler : otomasyon, belirli makinist görevlerini etkileyebilir.
Cerrahlar ve Ameliyat Ekibi: cerrahi robotlar ve algoritmalar, cerrahi işlemleri daha hassas hale getirebilir, ancak aynı zamanda bazı cerrahi görevleri de otomatikleştirebilir.
Hesap Uzmanları(Yatırım Danışmanı): hesaplamalar ve otomasyon, belirli hesap uzmanı işlemlerini etkileyebilir.
Veri Giriş Elemanları(IK Departmanları): manuel veri girişi işlerini otomatikleştirerek bu tür işleri etkileyebilir.

bu konuda farklı perspektifleri duymak için sabırsızlanıyorum.
Unutmayın, her görüş değerlidir.
 
Suruculer : Kolay kolay yok olmazlar. Bizim gibi fakir ulkelerde otomobil yasi 25. Otonom sistem mukemmellese bile tum araclar otonom sisteme dahil edilmedigi surece ise yaramaz.

Cerrahlar : Robotlar yillardir insanlardan iyi ucak kullaniyor ama insanlar iceride iki tane "insan" kaptanin oldugunu gormedikce o ucaga binmiyor. Sen bir de ameliyat olacak hastaya anlat "dohturun adi XR-11B-47. Sizi o kesecek". hasta : "peki ameliyati yonetecek hoca kim? O gözlüklü ibişse, benim gozum onu hec dutmadi"

:D
 
Son düzenleme:
Birde suruculerin ortadan kalkabilmesi icin tum dunyada gecerli olacak, tum sehirlerde hatta otoyollarda, ara sokaklarda calisacak gecikmesiz iletisim sistemleri gerek. Bunun standardina bile 50 yilda karar veremezler. Los Angeles'ta calisan arabanin ayni sekilde Hindistan'in boklu sokaklarinda da calismasi gerekecek, yoksa uretici her ulkeye ayri arac yapmakla ugrasmaz.
 
T
Birde suruculerin ortadan kalkabilmesi icin tum dunyada gecerli olacak, tum sehirlerde hatta otoyollarda, ara sokaklarda calisacak gecikmesiz iletisim sistemleri gerek. Bunun standardina bile 50 yilda karar veremezler. Los Angeles'ta calisan arabanin ayni sekilde Hindistan'in boklu sokaklarinda da calismasi gerekecek, yoksa uretici her ulkeye ayri arac yapmakla ugrasmaz.
Buyuk bir sistemin kontrolunde değil de değil de radar lidar gibi teknolojilerle her araç cevresindeki herşeyin farkında olacak ve uygun aksiyon alacak sekilde ilerliyor şimdilik otobusler yavastan donusmeye basladı itu de sürekli dolasan ring otobusu var sakarya universitesinde de dolasan araçla ilgili video gordum ama surekli dolasıyor mu bilmiyorum
Şahsi araçlarda bu yaklaşım nekadar durdurulebilir olur bilmiyorum 60 mhz gibi radarlar kullanışıyor bildiğim kadarı ile bu kadar elektromanyetik kirlilik baska sorunlara yol açabilir
 
  • Beğen
Reactions: nt
T

Buyuk bir sistemin kontrolunde değil de değil de radar lidar gibi teknolojilerle her araç cevresindeki herşeyin farkında olacak ve uygun aksiyon alacak sekilde ilerliyor şimdilik otobusler yavastan donusmeye basladı itu de sürekli dolasan ring otobusu var sakarya universitesinde de dolasan araçla ilgili video gordum ama surekli dolasıyor mu bilmiyorum
Şahsi araçlarda bu yaklaşım nekadar durdurulebilir olur bilmiyorum 60 mhz gibi radarlar kullanışıyor bildiğim kadarı ile bu kadar elektromanyetik kirlilik baska sorunlara yol açabilir
Gecenlerde Ingiltere insan olduren otonom araclarda hatanin uretici olduguna dair kanun cikardi. Bu yayginlasirsa o kadar kolay olmaz donusum.
 
Slikon vadisinde taxi var otonom teslalar otonom ve daha neler çıkacak anlamadığım
Neden Global? tüm araçlar kendi başına hareket ediyor zaten
welcome to future dude ;)
Satip para kazanmak icin. Dunya silikon vadisinden ve oradaki bir kac milyon insandan ibaret degil.
 
Nasil yani adamlarin yaptigi sistem maketmi bosunami isaretledik o kadar yangin muslugunu :D
Baslik otonom sistemlerin su an ne seviyede oldugu degil yakin gelecekte ortadan soforlugu ortadan kaldirip kaldiramayacagi. 25 yildan once tam gecis olmaz bence. Ancak kisisel otomobilden vazgecilip cok daha verimli olan UBER benzeri sistemler cok yayginlasirsa olabilir. GUnde 1 saat kullanacagin otomobile milyonlarca lira vermek yerine saatlik kiralamak ucuza gelebilir. Otonom surus olan araclari kiralamak icinde on odemeli banka karti yeter. yas, ehliyet, saglik durumu gibi hicbir sey gerekmez. 2 saati kac paraysa cagir gelsin gibi. Ama bunun yakin zamanda ( bir insan omru icin ) olacagini sanmiyorum. Keske olsa. Bir de gecen gun insan omrunu 300 yila cikartabilecek gen kesfedildi diyorlardi. O hayatimiza girerse belki. :)
 
Sürücülük ortadan kalkmaz, Farklı hava ve yol şartlarında profeyonel sürücünün yerini yakın zamanda yz alamaz. Ortalamanın altında zekaya sahip birine bile şoförlük yaptırsan, yol ve hava şartını çok iyi okuyabilecek şekilde tecrübe kazanıyor. Sürücüler fiziksel de çalışıyor, insansı robot olması lazım.
Taksi şoförleri de bitmez, insansız bir taksi sahipsiz bir umumi tuvalet gibi olur, kullanmak istemezsin.
Cerrahlık bitmez, kimse bir robota kestirip biçtirmez kendini, sorumlu tutulabilecek birini arar insan.
Makinistlik gibi işler de insansı robot yz olmadan bitmez.

Çok yakında bitecek iş dalı çağrı merkezleri olur. Çoğu çağrı merkezi şu anda bile chatgpt'den daha kötü.
 
  • Beğen
Reactions: nt
yol ve hava şartını çok iyi okuyabilecek şekilde tecrübe kazanıyor.
bu tecrübeyi otonom araclar da kazanabilir hem de insandan çok daha ileri seviyede makine öğrenmesinin birçok yolu var çok gelişmiş ve gelişecek sensörler var
Taksi şoförleri de bitmez, insansız bir taksi sahipsiz bir umumi tuvalet gibi olur, kullanmak istemezsin.
çözülür en basit çözüm araca zarar veren - kirli bırakan kişinin direkt kredi kartından ceza cekilmesi veya bir daha servisi kullanmasının engellenmesi
Cerrahlık bitmez, kimse bir robota kestirip biçtirmez kendini, sorumlu tutulabilecek birini arar insan.
robot cerrahtan çok daha iyi yapabiliyorsa bu işi neden olmasın olmadı hastahane - üretici sorumlu tutulur gerçek insanı sorumlu tutabiliyor muyuz sanki he tabi bence şu olabilir işin teknik bilgi ve tecrübe kısmında tam otonom bir yz ye değil de insana güvenmek isteyenebilir günümüzde yz tıpta hekimlere yardımcı olacak bir asistan olarak konuşuluyor daha çok
Makinistlik gibi işler de insansı robot yz olmadan bitmez.
bunun sebebini anlayamadım raylı sistemler çok daha konrollüü bir ortam yeni metrolarda surucusuz sisteme geçtiler bile
 
  • Beğen
Reactions: nt
@Alt 255 dostum biraz patron gibi düşün taksi şöförüne maaşmı ödemek istersin yapay zekaya kontör yüklemekmi :D

hasta olmayacak trip ego hata yok sgk yok :D acıktı derdi yok uyku yok zaten kullanılıyor

kaynak wiki :İlk otomatik pilotlar Hava araçları için ilk otopilotlar 1912 yılında Sperry Corporation firması tarafından üretilmeye başladı

2020 çin sürücüsüz taksi
2021 lasvegas sücüsüz taksi
2022 cali taksi
teslayı saymama gerek varmı :D

şöförlüğe neden bukadar takıldınız anlamadım eski bi teknoloji bu :D
Su an taksi olarak calisan arabalar ucuzun ucuzu arabalar. Oysa yapay zeka dedigin Tesla 3 milyon TL. Aradaki farkin faiziyle 10 yil sofor maasi odersin. Zatn 10 yil sonunda Tesla'nin pili biter, araba parasi kadarda pil parasi isterler.
 
Su an taksi olarak calisan arabalar ucuzun ucuzu arabalar. Oysa yapay zeka dedigin Tesla 3 milyon TL. Aradaki farkin faiziyle 10 yil sofor maasi odersin. Zatn 10 yil sonunda Tesla'nin pili biter, araba parasi kadarda pil parasi isterler.
şuan lüx arabalar için olan bu sistem çok kısa sürede ticarileşip yaygınlaşabilir bu konudaçalışan birçok girişim var
 
şuan lüx arabalar için olan bu sistem çok kısa sürede ticarileşip yaygınlaşabilir bu konudaçalışan birçok girişim var
Ben olmayacak demiyorum. Yakin vadede olmaz diyorum. Amerika'da dahi arac yas ortalamasi artiyor. 2022'de 12,2 yil olmus. Soforlukten kasit sadece ticari araclar bile olsa eldeki arac stogu bitmeden soforluk yokoldu demek zor. Ki kisisel kulalnim icin olan araclarda da soforluk yapiyoruz, kendi adimiza olsa dahi. Dunyanin diger ulkelerindeki arac yaslari cok daha yuksek. Yapay zeka surusu ne zaman 10K$ olan araclara gelir o zaman soforluk olur. Yapay zekayi sadece arac icindeki yazilim olarak dusunmeyin. Onlarca sensor, kamera ve cok pahali islemciler var bu araclarda.
 
bu tecrübeyi otonom araclar da kazanabilir hem de insandan çok daha ileri seviyede makine öğrenmesinin birçok yolu var çok gelişmiş ve gelişecek sensörler var

çözülür en basit çözüm araca zarar veren - kirli bırakan kişinin direkt kredi kartından ceza cekilmesi veya bir daha servisi kullanmasının engellenmesi

robot cerrahtan çok daha iyi yapabiliyorsa bu işi neden olmasın olmadı hastahane - üretici sorumlu tutulur gerçek insanı sorumlu tutabiliyor muyuz sanki he tabi bence şu olabilir işin teknik bilgi ve tecrübe kısmında tam otonom bir yz ye değil de insana güvenmek isteyenebilir günümüzde yz tıpta hekimlere yardımcı olacak bir asistan olarak konuşuluyor daha çok

bunun sebebini anlayamadım raylı sistemler çok daha konrollüü bir ortam yeni metrolarda surucusuz sisteme geçtiler bile
Bana yz'nin fiziksel dünya ile etkileşim olan işlerde insanın yerini alması çok zor olur gibi geliyor. Böyle düşünmemin sebebi, fiziksel işleri yaparken çok fazla veri işleyip çok hızlı tepki verebiliyor olmamız. Karda, çamurda eğri büğrü balık sırtı kaygan yollarda araç kullanan anlar diye düşünüyorum. Lastik ve çekiş limitlerine yakın şarlarda araç kullanırken bir sürü mikro tepki veriyoruz ve bir çok tepkiyi de yol geometrisini görüp araç tepkisini öngörerek yapıyoruz.
Bu yz'ler genel zekaya sahip olup fiziksel dünyayı insanlar kadar iyi algılayabilirlerse insanların yerini çoğu işte alabilir.
Makinistler gibi işlerde, mesela talaşlı imalat diyelim, basit görünen bir parça için bile parça tutucular, yardımcı aparatlar ve işlem sırası vb. sorunların çözümünde icat çıkarmak zorunda kalır ustası. Üretim metodunu belirlemek için yaptığı işi robota yaptıramazsın, fiziksel ve hassas kısmı var işlerin.
 
@Alt 255 aloooooo alt komşuyla taklıyonuz galibaa :D 2018 arizona falan bak burda yazıyor (2022) past tense oldu yani geçmiş olsun :D

Bizde ucak uretiyoruz, bak Kaan, 9 gun sonra ucacak. Aya da gidecegiz nasipse. Bir yerde konsept olarak yapilmis bir isi 9 milyar insanin yasadigi dunyanin geneline maletmek biraz abartmak olmuyor mu? Yoksa sen benim komsuyu taniyor musun?

Zaten pratisyen hekimlik yok oldu deyince killandim. CB'nin danismani falansin galiba. O da doktorlar icin giderlerse gitsinler demisti. Malum kitap okumuyor kendisi, danismanlari ne derse onu yapiyor. Adama doktorlar bitti zaten, yapay zeka var falan diyorsunuz, o da doktorlar gitsin diyor. Hastanede ameliyatlara hademeler girecek nerede ise bu yuzden. :D
 
Bana yz'nin fiziksel dünya ile etkileşim olan işlerde insanın yerini alması çok zor olur gibi geliyor. Böyle düşünmemin sebebi, fiziksel işleri yaparken çok fazla veri işleyip çok hızlı tepki verebiliyor olmamız. Karda, çamurda eğri büğrü balık sırtı kaygan yollarda araç kullanan anlar diye düşünüyorum. Lastik ve çekiş limitlerine yakın şarlarda araç kullanırken bir sürü mikro tepki veriyoruz ve bir çok tepkiyi de yol geometrisini görüp araç tepkisini öngörerek yapıyoruz.
Bu yz'ler genel zekaya sahip olup fiziksel dünyayı insanlar kadar iyi algılayabilirlerse insanların yerini çoğu işte alabilir.
Makinistler gibi işlerde, mesela talaşlı imalat diyelim, basit görünen bir parça için bile parça tutucular, yardımcı aparatlar ve işlem sırası vb. sorunların çözümünde icat çıkarmak zorunda kalır ustası. Üretim metodunu belirlemek için yaptığı işi robota yaptıramazsın, fiziksel ve hassas kısmı var işlerin.
bugunki teknoloji ile olmasa bile çok yakın gelecekte yerimizi alır gibi geliyor bana

çünkü hem o yollardan geçen binlerce aracın binlerce farklı zamanda ve koşulda topladığı veri var hem de insan gözününden daha kapsamlı veri toplayacak sensörler geliştirilebilir
 
Tesla vb. Otopilot araçlar, yol çizgileri, tabelalar ve navigasyon desteğiyle anca çalışıyor. Yolu da 2 boyutlu düzlem olarak görüyor. Hız sabitlemenin cafcaflısı. İşe yarıyor ama şehirde birini evinden işine götürecek kadar. Türkiyede insanların çoğu direksiyona geçince azgın bir köpeğe dönüştüğü için burada pek şansı yok bunların. Profesyonel sürücünün yerini alması için daha çok yolları var.
Google gemini demosunu izledim geçenlerde, gördüğünü o şekilde anlayacak bir yz ile çalışırsa bu otopilot o zaman fena :) .
 
Tesla vb. Otopilot araçlar, yol çizgileri, tabelalar ve navigasyon desteğiyle anca çalışıyor. Yolu da 2 boyutlu düzlem olarak görüyor. Hız sabitlemenin cafcaflısı. İşe yarıyor ama şehirde birini evinden işine götürecek kadar. Türkiyede insanların çoğu direksiyona geçince azgın bir köpeğe dönüştüğü için burada pek şansı yok bunların. Profesyonel sürücünün yerini alması için daha çok yolları var.
Google gemini demosunu izledim geçenlerde, gördüğünü o şekilde anlayacak bir yz ile çalışırsa bu otopilot o zaman fena :) .
Yok o kadar basit olamaması gerek 3 boyutlu olarak algılıyor diye hatırlıyorum
 
  • Beğen
Reactions: nt

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,894
Mesajlar
100,597
Üyeler
2,494
Son üye
yasin533

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Back
Top