Otomobil almam lazim.

Togg'un batarya yenileme fiyatı 10 bin -15 bin $ arası olduğu belirtiliyor.
Bu matematik bir garip; bahsi geçen aralık %50 fiyat farkı içeriyor. Bu durumda 360 bin TL ile 550 bin TL aralığından bahsediliyor. Ortalamasını konuşsak (12.500 USD) 450 bin TL eder. Şu an arabanın yenisini (en ucuz modeli) 950 bin TL'ye veriyorlar.

Herkes "servis yok çok avantajlı" filan diyor ama bu pil fiyatını 10 yıla böldüğünde (bugünün şartlarında yıllık 45 bin TL ek maliyet) ortaya çıkan manzara pek de öyle olmadığını gösteriyor. Arabanın bataryası durduk yerde her ay 3750 TL tüketiyor.

Tabii, 10 yıl sonra bu arabanın bataryasını bulabileceğin, bulsan dahi bu fiyata bulabileceğin meçhul. Birde 10 yıl sonrasına bu arabalar kullanacağımız cep telefonu bile uyumlu olmayacaktır. Dolayısıyla kimse sadece pil yenilemek istemeyebilir.

Bence biraz daha zamana ihtiyacı var ya da 1-2 senede bir arabayı değiştirmek bir seçenek olabilir.
 
Bende elektrikli araçların biraz daha zamana ihtiyacı olduğuna inanıyorum. Ama pil ömrünün düşünüldüğü kadar kötü olmayacağınıda düşünüyorum. Kullanım ömrü 3500 saykıl varsayılan bir bataryaya sahip araçla herbir şarjda 300km yol gidilse (araç üreticileri kağıt üzerinde 500km üzerinde beyan ediyorlar), saykıl sayısınıda aynı oranda düşürerek 2100 saykıl kabul etsek. Söz konusu batarya ile en kötü 2100x300=630000km yol yapılması söz konusu olur. Günümüz şartlarında 630000km (hatta daha azı) yol yapıp motor yenilemeyecek araç neredeyse yok gibi. Ayrıca ilave ağır bakımları ve muhtemel arızaları triger, turbo vs.. gibi masraflarla pil maliyetleri birbirinden çokta uzak değil. Hatta pil maliyeti düşük bile kalabilir. Ben şahsen şarj süreleri ve şarj maliyetini referans alarak güncel elektrikli araçları 1. nesil kabul edip, 2 ve 3. nesil araçları beklemeyi tercih edeceğim.
 
Ben 2. el 7000km de standart egea aldım. Konfor veya extra bişeyler aramıyoprum. Eksikliğinide hissetmiyorum.
Sıfırından 100 binlira daha aşağıya hemde. (675.000 ₺) Tarafiğe çıktıktan 6 ay sonra benim elime geçti. 5 yıl garantisi war üstelik henüz 2. yılını dolduramadım bile.
Sıfırdan farksız gibi.
İlk işim kaliteli bir expertiz firmasından expertiz yaptırmak oldu.

Piyasada benzer şekilde hangi marka model olursa sıfır ayarında 2. ellere rastlarsan daha ekonomik olarak alabilirsin.
 
Elimdeki araci satmadan ikinci bir arac almak istemiyorum. Ikinci araci aldigimda da gelirken satma gibi dusuncem yok. Mevcut araci sattigimda mecburen araba almam sart.

Simdi alacagim sifir araci 2.5 yil kullandigimda 2 yil yaslanmis haliyle gumruk vergisi belli oranda dusmus olacak. Gelirken de esyalarimi koyabildigim kadar koyar getiririm. Bir daha araba almayla falan da ugrasmam.

Bu nedenle simdiden aracimi almak istiyorum. Toyota Yaris Cross tipsiz olsa da ayni zamanda hybrid. Aklimi celmeye basladi.

Alfa Romeo Tonale Tributo Plugin var bir de. Fiyati cok daha fazla.
 
Son düzenleme:
Elimdeki araci satmadan ikinci bir arac almak istemiyorum. Ikinci araci aldigimda da gelirken satma gibi dusuncem yok. Mevcut araci sattigimda mecburen araba almam sart.

Simdi alacagim sifir araci 2.5 yil kullandigimda 2 yil yaslanmis haliyle gumruk vergisi belli oranda dusmus olacak. Gelirken de esyalarimi koyabildigim kadar koyar getiririm. Bir daha araba almayla falan da ugrasmam.

Bu nedenle simdiden aracimi almak istiyorum. Toyota Yaris Cross tipsiz olsa da ayni zamanda hybrid. Aklimi celmeye basladi.

Alfa Romeo Tonale Tributo Plugin var bir de. Fiyati cok daha fazla.
Bir arkadaş toyota hibrid aldı.
Batarya 5 km gidiyormuş.
Sanayide oto tamircisi.
Duyunca şok oldum.
Batarya çok ufak bişey koymuşlar ne halt yemeyeyse.
Yolda kalırsa benzinliğe kadar gitsin diye sanırım.
Bana gönderdiği resi ve mesaj altta.
"Selam ı aleyküm teknik birsorum olacak tı 0.85khw birbataryanın voltajı kaç olur hibrit aracımın bataryası"

1740493694556.jpeg
 
Yurtdışından kesin dönüşte bir kereye mahsus olmak üzere gümrük vergisiz bütün şahsi eşyaları ve araçları ithal edebiliyorsun. Ben ABD'den kesin dönüş yaparken benim 3.4 litre motor olan Pontiac Grand Am GT arabayı getirmekten son anda vazgeçtim ve sattırdım. İyi ki de öyle yapmışım, yoksa günümüz şartlarında bedava versem kimse almazdı, hem elimde kalır hem de durduğu yerde dünyanın MTV sini ödettirirdi :temkinli1:
 
Benim durumum kesin donus kapsamina girmiyor. Her durumda gumruk vergisi oduyorum.
 
Bir arkadaş toyota hibrid aldı.
Batarya 5 km gidiyormuş.

Arkadaslarim Toyotanin mild hybrid araclarini kullaniyor. Gordugum kadariyle hybridi benzin motoruna es dusunmeyeceksin. Cok sik dur kalk yapiyorsan hybrid bu asamada benzinli motoru kullanmiyor. Arac kalkis yaptiktan sonra belli bir hizda gitmeye devam ediyor. Hizini artirmak istersen derhal benzinli motor devreye giriyor. Ekonomi de bundan dolayi geliyor.

Frene basarsan bataryayi doldur yavas gidiyorsan bayarya ile git. Hizlanirsan ya da batarya kritik seviyeye inerse benzine gec. Mild Hyribdeki olay bu. Mild hybridde akuler cok kucuk.

Zaten kelime anlami (mild) hafif/yumusak tat anlaminda. Elektrikli tadinda elektrikimsi otomobil gibi dusunmek lazim.

Full hybrid dersen is degisiyor. Fakat sirf elektrik ve benzin bir arada olsun uzun menzil gitsin dersen bu kez de kilolarca akuyu beraberinde gezdiriyorsun.
 
Son düzenleme:
Bir arkadaş toyota hibrid aldı.
Batarya 5 km gidiyormuş.
Sanayide oto tamircisi.
Duyunca şok oldum.
Batarya çok ufak bişey koymuşlar ne halt yemeyeyse.
Yolda kalırsa benzinliğe kadar gitsin diye sanırım.
Bana gönderdiği resi ve mesaj altta.
"Selam ı aleyküm teknik birsorum olacak tı 0.85khw birbataryanın voltajı kaç olur hibrit aracımın bataryası"

40512 eklentisine bak
Benzinli motor yapısı gereği en çok yakıtı araç ilk hareket ederken yakıyor.
Bu hareketi yaparken tüketimi minimize etmek için hibrit sistem var araç 2. vitese geçtiği an yakıt düşmeye başlar normal kullanımda.
Elektrik motoru araca 2. vitese geçene kadar veya o hıza gelene kadar yardım ediyor bu durum yakıttan 100km de net 2L tasarruf ettirir hale getiriyor yüksek hızlarda elektrik motorunun pek bir esprisi kalmıyor hibrit araçlarda.
Toyota corolla hibrit için bunu diyorum markadan markaya veya kullanım koşuluna göre 2L +- oynayabilir

batarya 200VDC bara voltajına sahip
 
Elektrikli araçlarda şöyle seçenekler de var. Tabi yağmurda su alırsa şişme yapabilir.

 
Araç alırken yedek parça ve servis problemi olmayan araçlara bakmak lazım. C segmentinden Toyota Corolla, Renault Megane, Honda Civic, VW Golf örnek verilebilir.

Hibrit araçlarda marş motoru var mı? Sanırım Renault Duster da yoktu. Diğer araçlar da böyle mi? Bu durumda hibrit motorun özel aküsü arıza yaptığında araç da çalışmayacaktır değil mi?
 
Mild hybriddeki elektrik motorunun kendi akusunden ayrica normal aku de olmasi lazim. Cunku elektrik motoru genelde yuksek voltajli oluyor haliyle akumulator voltaji da yuksek.
 
Hatta halen oyle mi bilmiyorum. Akumulatorde kullanilan bataryalar uretilen enerjinin tamamini depolayamiyor. Bu yuzden cok yuksek verimli super kondanstorlerle batarya birlikte kullaniliyordu.

Super kondansatorler uretilen enerjinin tamamini emebiliyor.
 
Mild hybriddeki elektrik motorunun kendi akusunden ayrica normal aku de olmasi lazim. Cunku elektrik motoru genelde yuksek voltajli oluyor haliyle akumulator voltaji da yuksek.
Normal 12V akü her araçta var diye biliyorum Hocam. Hibrit motorun voltajı söylediğiniz gibi yüksek olmalı.
 
Dolayisi ile elektrikli aksama ait motor ya da aku bozulsa bile benzinle gitmesine engel olmamasi lazim.
 
Normal 12V akü her araçta var diye biliyorum Hocam. Hibrit motorun voltajı söylediğiniz gibi yüksek olmalı.
48v ayrı aküsü oluyor genelinde kaput altında olmuyor o akü sürücü yada yolcu koltuğunun altında elektrik motoruna en yakın yerde bulunuyor.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
7,443
Mesajlar
125,442
Üyeler
3,025
Son üye
can.ince

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Back
Top