Otomobil almam lazim.

Havalarin karli olmasindan dolayi araci fazla kullanmadim ev is yeri arasi da 5dak mesafe olunca henuz km yapmadim. (300km)

Kitapcikta 500km yol yapmadan once 4000 rpm'e cikmamam istendi.

500km surusten sonra kimi arkadaslar komple motor yagini degistirmemi oneriyor. Kimisi ise gerek yok , modern araclarda artik motor fabrikasyon olarak acilmis olarak geliyor deniyor. Fakat oyle olsaydi kitapcikta 4000 rpm'i gecmeyin onerisi olmazdi.

Yag degisimi icin siz ne diyorsunuz?
 
Havalarin karli olmasindan dolayi araci fazla kullanmadim ev is yeri arasi da 5dak mesafe olunca henuz km yapmadim. (300km)

Kitapcikta 500km yol yapmadan once 4000 rpm'e cikmamam istendi.

500km surusten sonra kimi arkadaslar komple motor yagini degistirmemi oneriyor. Kimisi ise gerek yok , modern araclarda artik motor fabrikasyon olarak acilmis olarak geliyor deniyor. Fakat oyle olsaydi kitapcikta 4000 rpm'i gecmeyin onerisi olmazdi.

Yag degisimi icin siz ne diyorsunuz?
yağ çubuğunu birkaç kez çekin ve çektiğiniz yağı bir kapta toplayın.
bu kabın içinde toz halinde metal parçaları veya yer yer kararmış(dizel motor yağı gibi) bir yağ formu görürseniz rodajı devam ediyor demektir.
Rodajı farklı devirleri göstererek yapın mutlaka.
1000
2k
3k
3.5k devirleri görererek alışssın motor tek bir devirde yapacağınız rodaj sağlıksız olacaktır.

Rodajin bittiğini şöyle anlarsınız;
Yağ değişimi yapılır temiz yağ konur karterdeki talaş mıknatısı temizlenir veya yenisi takılır 50-60km sonra gidersiniz karter tekrar açılır hiçbir talaş kartere çökmediyse evet rodaj bitmiş motor aşınmasını tamamlamış ve parçalar birbiri ile en doğru açıda öpüşür hale gelmiştir.

Yeni araçlarda motor rodajı yapılıp geliyor tamamen hurafe!
Bildiğimiz gibi motor ve şanzıman parçaları cnc veya metal döküm şeklinde üretiliyor.
Kalıpların,cnc tezgahlarının bir toleransı olduğunu unutmayalım rodaj dönemi bu toleransların motorun kendi çalışarak tornaladığı işlemdir.
 
Bildiğim kadarıyla sadece porsche bazı modellerde fabrika çıkışı alıştırılmış motorla geliyor. Rodajdan sonra yağ değişimi mantıklı. ömrü boyunca nazik kullanmayacaksanız rodaj döneminde gösterdiğiniz hassasiyet ve mesela sık yağ değişimlerinin de çok bir anlamı olmaz.

Bence fabrika önerisine göre hareket edin. Rodaj önerisine uymadığınız için garanti kapsamından çıkmayacağına göre, rodaj tavsiyeleri çok daha uzun ömürlü kullanım hedefleri için olsa gerek.

Motor ve turbo, çalışma sıcaklığına gelene kadar aracı sakin kullanın. Motora yüklendikten sonra, stop etmeden önce turbonun biraz soğumasına müsaade edin. Doğru yakıt, iyi yağ, zamanında servis... Böyle yaparsanız toyota evladiyelik olur herhalde.
 
Gerekli olsaydı bence yağ değişiminide kitapçığa eklerlerdi.
otomobil üreticileri çok toz pembe görüyor rodajı bunun sebebi kartere ekledikleri mıknatıs olsa gerek fakat o mıkntasının bir manyetik kapasitesi var artık toplayamayacağı talaş doğrudan yağ pompasına yağ pompasından gömleklere piston kollarına şeklinde yayılacak.

Pistonun çalıştığı alan yani gömleğin üstüne gelen bir talaş ateşleme zamanında pistonun iktirmesi ile gömleği çizerse bu uzun vadede performans kaybı ve üst kapağa yağ basmaya gider, benzinli araçlarda buji yağlanması dediğimiz olay dizellerde bulduğu ilk delikten yağı üflemeye başlar buda kompressör kaybı demektir daha çok yazarım ama dikkat edilmesi gereken hususlar bunlar.

Rodaj yağı iyice boşaltılıp talaş mıknatısı değiştiirlip arabayı asıl kullanım karakterimize o zaman geçmeliyiz daha taze motorun içine talaş dağıtma ihtimalimiz olduğunu unutmayalım bu dediğim problemler uzun vade de ortaya çıkan şeyler şuan umursamayıp devam etse bile belki başı ağrımaya 100binde başlayacak bu gün değiştirmedim yarın üst kapağıma yağ üfleyecek diye birşey yok.

Benim nezlimde dizel benzin fark etmez 15binde bir motor yağı, yağ filtresi, yakıt filtresi ve yakıt deposu temizliği yapılmalı!

şanzıman yağı arkadaş itiş ise difransiyel yağı da 2 bakımda bir değişmeli fakat bu 2 ağır mekanik elemanın yağını değiştirmek çok pahalıya patlayabiliyor.

İlk arbamızdan beri yağ markası olarak "eneos" kullanıyoruz sahtesine denk gelmediğimiz kaliteli bir yağ markası fakat şuan 1 litre eneos marka şanzıman yağı 1200TL olmuş :// güncel bir şanzımanın 1.9-2.4 litre yağ aldığına bakarsak biraz maliyetli bir iş
 
Nihayet araci zorlama sansim oldu. 239 Km/H de ustune cikamadim cunku hizi limitlemisler.

Fakat hiz limiti basitce kaldirilabiliyormus.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,950
Mesajlar
118,738
Üyeler
2,822
Son üye
lalemasall

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top