Otomobil almam lazim.

Havalarin karli olmasindan dolayi araci fazla kullanmadim ev is yeri arasi da 5dak mesafe olunca henuz km yapmadim. (300km)

Kitapcikta 500km yol yapmadan once 4000 rpm'e cikmamam istendi.

500km surusten sonra kimi arkadaslar komple motor yagini degistirmemi oneriyor. Kimisi ise gerek yok , modern araclarda artik motor fabrikasyon olarak acilmis olarak geliyor deniyor. Fakat oyle olsaydi kitapcikta 4000 rpm'i gecmeyin onerisi olmazdi.

Yag degisimi icin siz ne diyorsunuz?
 
Havalarin karli olmasindan dolayi araci fazla kullanmadim ev is yeri arasi da 5dak mesafe olunca henuz km yapmadim. (300km)

Kitapcikta 500km yol yapmadan once 4000 rpm'e cikmamam istendi.

500km surusten sonra kimi arkadaslar komple motor yagini degistirmemi oneriyor. Kimisi ise gerek yok , modern araclarda artik motor fabrikasyon olarak acilmis olarak geliyor deniyor. Fakat oyle olsaydi kitapcikta 4000 rpm'i gecmeyin onerisi olmazdi.

Yag degisimi icin siz ne diyorsunuz?
yağ çubuğunu birkaç kez çekin ve çektiğiniz yağı bir kapta toplayın.
bu kabın içinde toz halinde metal parçaları veya yer yer kararmış(dizel motor yağı gibi) bir yağ formu görürseniz rodajı devam ediyor demektir.
Rodajı farklı devirleri göstererek yapın mutlaka.
1000
2k
3k
3.5k devirleri görererek alışssın motor tek bir devirde yapacağınız rodaj sağlıksız olacaktır.

Rodajin bittiğini şöyle anlarsınız;
Yağ değişimi yapılır temiz yağ konur karterdeki talaş mıknatısı temizlenir veya yenisi takılır 50-60km sonra gidersiniz karter tekrar açılır hiçbir talaş kartere çökmediyse evet rodaj bitmiş motor aşınmasını tamamlamış ve parçalar birbiri ile en doğru açıda öpüşür hale gelmiştir.

Yeni araçlarda motor rodajı yapılıp geliyor tamamen hurafe!
Bildiğimiz gibi motor ve şanzıman parçaları cnc veya metal döküm şeklinde üretiliyor.
Kalıpların,cnc tezgahlarının bir toleransı olduğunu unutmayalım rodaj dönemi bu toleransların motorun kendi çalışarak tornaladığı işlemdir.
 
Bildiğim kadarıyla sadece porsche bazı modellerde fabrika çıkışı alıştırılmış motorla geliyor. Rodajdan sonra yağ değişimi mantıklı. ömrü boyunca nazik kullanmayacaksanız rodaj döneminde gösterdiğiniz hassasiyet ve mesela sık yağ değişimlerinin de çok bir anlamı olmaz.

Bence fabrika önerisine göre hareket edin. Rodaj önerisine uymadığınız için garanti kapsamından çıkmayacağına göre, rodaj tavsiyeleri çok daha uzun ömürlü kullanım hedefleri için olsa gerek.

Motor ve turbo, çalışma sıcaklığına gelene kadar aracı sakin kullanın. Motora yüklendikten sonra, stop etmeden önce turbonun biraz soğumasına müsaade edin. Doğru yakıt, iyi yağ, zamanında servis... Böyle yaparsanız toyota evladiyelik olur herhalde.
 
Gerekli olsaydı bence yağ değişiminide kitapçığa eklerlerdi.
otomobil üreticileri çok toz pembe görüyor rodajı bunun sebebi kartere ekledikleri mıknatıs olsa gerek fakat o mıkntasının bir manyetik kapasitesi var artık toplayamayacağı talaş doğrudan yağ pompasına yağ pompasından gömleklere piston kollarına şeklinde yayılacak.

Pistonun çalıştığı alan yani gömleğin üstüne gelen bir talaş ateşleme zamanında pistonun iktirmesi ile gömleği çizerse bu uzun vadede performans kaybı ve üst kapağa yağ basmaya gider, benzinli araçlarda buji yağlanması dediğimiz olay dizellerde bulduğu ilk delikten yağı üflemeye başlar buda kompressör kaybı demektir daha çok yazarım ama dikkat edilmesi gereken hususlar bunlar.

Rodaj yağı iyice boşaltılıp talaş mıknatısı değiştiirlip arabayı asıl kullanım karakterimize o zaman geçmeliyiz daha taze motorun içine talaş dağıtma ihtimalimiz olduğunu unutmayalım bu dediğim problemler uzun vade de ortaya çıkan şeyler şuan umursamayıp devam etse bile belki başı ağrımaya 100binde başlayacak bu gün değiştirmedim yarın üst kapağıma yağ üfleyecek diye birşey yok.

Benim nezlimde dizel benzin fark etmez 15binde bir motor yağı, yağ filtresi, yakıt filtresi ve yakıt deposu temizliği yapılmalı!

şanzıman yağı arkadaş itiş ise difransiyel yağı da 2 bakımda bir değişmeli fakat bu 2 ağır mekanik elemanın yağını değiştirmek çok pahalıya patlayabiliyor.

İlk arbamızdan beri yağ markası olarak "eneos" kullanıyoruz sahtesine denk gelmediğimiz kaliteli bir yağ markası fakat şuan 1 litre eneos marka şanzıman yağı 1200TL olmuş :// güncel bir şanzımanın 1.9-2.4 litre yağ aldığına bakarsak biraz maliyetli bir iş
 
Nihayet araci zorlama sansim oldu. 239 Km/H de ustune cikamadim cunku hizi limitlemisler.

Fakat hiz limiti basitce kaldirilabiliyormus.
 
Gene otomobil konusunu gundeme getirecegim.

Son aldigim aracimdan cok memnunum hatta aracima asigim. Fakat hanim nefret ediyor.
Inip binmesi dert. (Bu konuda hakli) Bir turlu yenemedigi 2 kapi fobisi var. Cok hizli. Bazi kadinlarin fazla ilgi odagi. Sanirim asil neden bu sonuncusu.

Ulkemize giris vergisi 60 bin Euro civarinda olacak. Bu nedenle ithal edemeyecegim.
Turkiye'de yakiti da belimi bukecek. Kaza yillik vergileri de yuksek.
Arac ulkemizde satilmadigindan servisi de sorun.

Simdilik binebildigim kadar hevesimi alip bir an once Turkiye'ye getirebilecegim bir arac almam gerekiyor.

Aradigim ozellikler.

Emeklilik gelip catiyor. Ekenomi cok onemli hale gelecek.

1600 cc den bir tik kucuk olmali ki ithalatta 1600 alti hacimler icin odenecek vergi dilimine girsin.
Servis ucreti can sikmasin.

Araci ne kadar cabuk alirsam o kadar yil elimde yaslanacak ve gumruk vergisi dusecek.

Normalde sifir arac alacagim. Eger 3 yasindan kucuk ve yukaridaki sartlari saglayan fakat ozel bir arac onerisi olursa km si dusuk ikinci el arac ta alabilirim.

BMW, WW gibi firmalarin cok sirin minik full elektriklileri 300km menzilden bahsediyor. Ama cep telefonu bataryalari gibi yolda birakmasindan korkuyorum.
Bu nedenle sadece elektrikli araclara sicak bakmiyorum. Gene de buyuk konusmayayim.
 
Bütçe uygunsa volvo s60 2020/21model hibrit 2.0awd uygun bir tercih olur gibi.
Küçük hacim aranıyorsa corolla hibrit olabilir.

Daha minimal bir tercih aranıyorsa cupra formentor veya leon bakabilir
 
Getirince Türkiyede rahat satabileceğin araç alabilirsin dönüş zamanın gelince.
Sattığında da yerli türkiyede üretilmiş bir araç alırsın mesele kalmaz.
 
Yurt disindayim ve yeni bir arac alacagim. Turkiye'ye donerken de getirecegim. Ardindan da muhtemelen emekli olacagim.

Dolayisi ile getirecegim araci bir daha degistiremeyecegim.

Oyle bir arac almaliyim ki,

Servis ucretleri dusuk olsun.
Vergileri dusuk olsun.
Yakit tuketimi az olsun.

Kisacasi emekli maasimla gecinmeye calisirken beni uzmesin.

Sorup sorusturuyorum bir de sizlerden oneri alayim.
Elektrikli
 
Sifir alinan cep telefonunun bataryasinin basina gelenler elektrikli araclarin da basina gelecek diye korkmuyormusunuz?
 
Elektrikli aracı evinizde şarj imkanı yoksa çok pahalıya geliyormuş. Galiba kw/h
olarak 5 kat fiyat farkı varmış

Sitede vukuat çıktı. Herkesin yeri belli olsun, park alanında şarj amacıyla sayaç takabilsin diyorlar.
 
Elektrikli araç almak dertli başına daha çok dert almak demek. Evinde şarj edebiliyorsan iyi, ama Yola çıktın dışarıda şarj edeceksin, hem pahalı, hem zaman bakımından kısıtlayıcı, hem de şarj istasyonunda arabalarını terk edenlerle uğraşmak zorunda olacağınız için kahredici.

Bence bırakın milleti başkası terbiye etsin, şarj istasyonundaki ödeme sistemleri bir standarda bağlansın... Elektrikli araçların avantajları bu sıkıntıları çekmeye değecek kadar büyük değil.

@Mikro Step çift kabin pikap al. Yılda kaç bin kilometre yol yaparsın ki çok yaksa ne yazar? Atölyede daha çok vakit geçireceğine göre açık kasa çok işini görecektir.
 
Volkswagen Caddy Life gibi araclar ticari mi degerlendiriliyor.

Bir ara ticari araclar icin sehir icine girisler belli saatlerde yasak deniyordu.
 
Sifir alinan cep telefonunun bataryasinin basina gelenler elektrikli araclarin da basina gelecek diye korkmuyor musunuz?
Yok.
Risk var diye telefon kullanılmıyor mu?
Yüzbinlerce elektrikli araç trafikte, var mı böyle durum?
Risk; her zaman, herşey de var.
Aynı risk benzinli,10 numara yağ , tüplü, dizellerde de var.
Elektrikli araçlara yazılımla uzaktan,uzaydan belki müdahale edilebilir.
İleri de Onun da önlemi alınır.
 
Otomobilin pillerine verecegin parayla binlerce telefon alabilirsin.

Sanirim batarya yanginindan bahsediyorsun. Ben sarj kapasitesinin dusmesi riskinden bahsediyorum.
 
Son düzenleme:
araç işi tamamen bütçe ve ihtiyaçlar meselesi. ama temel mantık genelde şu şekilde.
sorunsuzluk isteniyorsa japon grubu toyota-honda
ucuzluk isteniyorsa italyan-fransız grubu fiat-pejo-citroen
daha ucuzluk isteniyorsa dacia-tata

oradaki fiyatları ve ithalat prosedürünü bilmiyorum ama dolu paket bir egea cross epey iş görecektir, dacia duster da aynı şekilde memnun eder.
suv olarak C sınıf suvlarda 1.6'dan ufak motor pek görmedim. ama B suv tarafına geçince hyundai bayon ya da kia stonic gibi atmosferik 1.4 motorlar var.

neden SUV üzerinde durdum genelde hanımlar SUV araçları daha çok beğeniyor-güveniyor. bir de türkiyenin bozuk yollarında az da olsa ekstra konfor sağlıyor.
 
Otomobilin pillerine verecegin parayla binlerce telefon alabilirsin.

Sanirim batarya yanginindan bahsediyorsun. Ben sarj kapasitesinin dusmesi riskinden bahsediyorum.
8 yıl zaten batarya garantisi var.
Batarya teknolojisi gelişiyor. Kullanım ömür ve süreleri devamlı artacak.
Fosil yakıtlı araçların sonu geldi.
Yeni araç alacak olsam Tercihim elektrikli olur.

Togg'un batarya yenileme fiyatı 10 bin -15 bin $ arası olduğu belirtiliyor.(Binlerce yerine onlarca telefon alınabilir yazmak daha uygun olur)
Togg da
Sıfır araca 8 yıl 160 bin km. Batarya Garantisi veriliyor.

Tercih meselesi.
 
Son düzenleme:

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
7,443
Mesajlar
125,442
Üyeler
3,025
Son üye
can.ince

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Back
Top