Bütçeye göre havya seti tavsiyesi

Hobiye yeni başlayıp ilk havya setini alacak olanlar, veya elinde kıytırık ağaç saplı bir havya olup da ( :cheeky5: ) terfi etmek isteyenler için bütçeye göre bir havya tavsiyesi listesi hazırlayalım. Herkesin katkısına göre de şekillendirelim. Bütçe imkanlarını da 1 - 10 arasında belirleyelim 1 (çok vahim) 10 (para mevzu değil) olarak belilrleyelim.

Öncelikle en vahim bütçe için bile önereceğimiz havyada asgari olarak bulunması gereken özellikleri listeleyelim.

1) Uç çeşitleri. 3 tane uç çeşidi olsa bile yeterli.

2) kapalı döngü ısı regülasyonu ve ayarı. Sıcaklığı gösteren ekran olmak zorunda değil.

3) Asgari olarak 60 W güç aktarabilme.

1Mechanic T12 Pro 72 W havya istasyonu. Farklı markalar altında, daha uygun fiyatlarla benzer ürünler de var.
2JCD 8898. Bunun havya performansı T12 kadar iyi değildir ama sıcak hava olması bir artı getiriyor. Performansı iyileştirmek için orijinal hakko uçları kullanacak hale getirilebilir.
3Yihua 982
4
5Miniware TS80P
6Aixun T3A
7Aixun T420, T420D
8
9
10JBC, Weller, Ersa, ve Metcal lehimleme istasyonları
 
Son düzenleme:
Kredi kartlarında komisyon arttı. Bu nedenle koymuşlardır, ama bunu sepette açıkça ve ayrı kalemde belirtmeleri gerekirdi.

Şu ara benim biraderler de bu dertten muzdarip. Düşük kar marjlı ürünlerde kârın yarısı komisyona gitmeye başlamış. Müşteriye nasıl yansıtacaklarını çözemediler, nakite indirim yapsa yine uygulama sorunu var. Sıkıntı durumun fırsatçılık gibi yorumlanıyor olması.
 
@Gokrtl 8 yil olmustur, TS-100 kullaniyorum. Arkasina 4 tane 18650 taksan dag basinda bile kullaniyorsun. (Bizim telsizler tepede ya :) ) Neden dusunmuyorsun bu urunu?Ve ya buna benzer bir sey
 
Sıkıntı durumun fırsatçılık gibi yorumlanıyor olması.
Dürüst esnaf buna mahal vermez. Sen 300tl koymak zorundaysan başkası da koymak zorunda demektir. Ama sen belirtmezsen ne koyduğunu, başkası yazarsa yanına bu komisyondur diye, ben gider o başkasından alırım. Hatta bence işin doğrusu bu komisyonu ürün fiyatına yansıtmak. Çünkü alan adam fiyata bakar işine gliyorsa alır, gelmiyorsa almaz.
 
Hazir komisyon demisken, bazen yurt disi aliverislerinde de oluyor bu. Olayi cozmus ya da aciklamasini duymuslugum yoktur. TL ya da dolar alisverinde farketmiyor kesiyor. Paranin turune bagli oldugunu sanmiyorum. Kestigi Miktar %3 - 5 arasi bir sey.




Not: alisveris sitesinden bagimsiz bu hareket.
 
Dürüst esnaf buna mahal vermez. Sen 300tl koymak zorundaysan başkası da koymak zorunda demektir. Ama sen belirtmezsen ne koyduğunu, başkası yazarsa yanına bu komisyondur diye, ben gider o başkasından alırım. Hatta bence işin doğrusu bu komisyonu ürün fiyatına yansıtmak. Çünkü alan adam fiyata bakar işine gliyorsa alır, gelmiyorsa almaz.
Komisyon diye yazamaz, almak yasal değil. Dediğiniz gibi ürün fiyatına ekleyebilir.

Bu arada komisyon denilen şey, pos'tan çekilen parayı 1-2 gün içinde hesabınıza almak isterseniz kesiliyor. Hesaba geçiş süresini (30-40 gün) beklerseniz herhangi bir kesinti olmuyor.
 
Genel olarak tüm e-ticaret sitelerinde ödeme sırasında ödeme yönetminize göre ;
- Kredi kartına tek çekim olduğu zaman ürünün sayfadaki fiyatı
- Kredi kartına taksit olunca komisyonlu (taksitli) bedeli
- Havale seçerseniz varsa havale indirimli bedeli

görüyorsunuz. Çoğu firma ürün sayfasında da bunu Ödeme Seçenekleri gibi bir kısımda belirtiyor. Bu firma aslında bunu yapmış ama diğer kartlar (maximum yoksa) kısmı eksik kalmış. Bu nedenle art niyet olmasa bile @Gokrtl haklı.


1707987920747.png
 
Hesaba geçiş süresini (30-40 gün) beklerseniz herhangi bir kesinti olmuyor.
30-40 gün sonra hesaba geçen parayla sattığın ürünü yerine koyamazsın. Kredi kartı komisyonundan daha büyük bir zam gelmiş olabilir.
 
Olabilir, olmayabilir; ticaret bu, müşteriyi ilgilendirmez. Kar benim, zararı paylaşalım diye bir şey yok.

Ya fiyatı doğru düzgün belirleyecek, ya da kurtarmayan incik boncuk şey satmayacak. Diğer bir seçenek de "bu iş yerinde kredi kartı geçerli DEĞİLDİR" diye bir yazı asabilir, bazı hırdavatçılar böyle çalışıyor. Ben de nakit almayacaksam baştan girmiyorum yazıyı görünce.

Sonuçta alışveriş iki tarafın anlaşmasıyla olur; satıcı kuralları koyar, kabul ediyorsanız olur etmezseniz olmaz.
 
Ürünün sergilendiği sayfada komisyon belirtmesine gerek yok bence. Satın alma sayfasında belirtsin net bir şekilde. Nasıl KDV yi, kargoyu belirtiyor, komisyonu da belirtsin.

Eğer komisyon alabiliyorlarsa, o konuda yasal bir kısıtlama yok ki alabiliyorlar. Bu durumda sen neticede cebinden çıkacak paraya bakacaksın ona göre karar vereceksin.
 
Aslında büyük resimde yapılması gereken, bankaların alabileceği komisyona üst limit getirmek, esnafın ise, eğer kredi kartı ile ödeme kabul ediyorsa, kesinlikle komisyon isteyememesini yasaya bağlamak.

Burada asıl sorun bankaların aç gözlülüğü. Ülke refah içerisinde de olsa, derin kriz içerisinde de olsa, bankalar hep çok iyi kar elde ediyorlar. Bu zor zamanlarda onların da bedel ödemesinin zamanıdır artık.
 
Müşteri o komisyonu her türlü ödüyor zaten, adı konmasa da fiyata yansıyor. Alışveriş yaptığım hemen hemen her yerde nakit havalede indirim oluyor, taksitli satışta da vade farkı oluyor. Bence bunda garip bir şey yok, finansman maliyetinin adı komisyon olunca soygunculuk, dolandırıcılık olmuyor. Ha nakit indirimi, ha kredi kartına komisyon...

Komisyon uygulamasını yasal olmaması mantıklı, yanıltıcı olabilecek ve kötüye kullanıma sebep olabilecek bir şey.
 
Komisyon uygulamasını yasal olmaması mantıklı, yanıltıcı olabilecek ve kötüye kullanıma sebep olabilecek bir şey.

Zaten devletin de kredi kartı ile ödemeyi teşvik etmesi lazım herşeyin kayıt altına alınabilmesi adına.
 
Super ornek, alis veris bitene kadar sol taraftaki fiyati korudu bitme aninda her sey birden degisti. sag tarafa yeni fiyat olustu. Hatta sol tarafta ki hesaplama bicimine bakar misiniz? Bilerek mi yapiyorsunuz?
Screenshot 2024-02-15 at 13-49-47 Amazon.com.tr Alışverişi Tamamla.jpg
 
finansman maliyetinin adı komisyon olunca soygunculuk, dolandırıcılık olmuyor. Ha nakit indirimi, ha kredi kartına komisyon...
Bende şu konuya açıklık getireyim de haksız yere kimseye dolandırıcı demiş olmayayım.

Belirli bir miktar finansman maliyeti var ise bu ya belirtilmelidir, yada ürün fiyatına yansıtılmalıdır. Alacak olan ne ödeyeceğini görür ve kabul ederse öder.
Ama sepete attın 4300tl, ödeme sayfasına gittin 4600tl. Bakıyorsun kdv değil, kargo ücreti değil. Eee nerden geliyor bu 300tl? Bunun cevabı yok. Hasbel kader ben fark etmeden ödemiş olsaydım bu benim nazarımda dolandırıcılık olurdu ki tamamen iyi niyetle sitede bir hata olduğunu düşünüp haber vereyim diye aradım. Karşılık olarak "komisyon" denince moralim bozuldu.
 
Emay Tekniği aradım. Aixun T420 Tek kollu var mı diye sordum. Yok abi dedi ve ekledi "Onun tek kollusundan zevk alamazsın ki, onu kullanacaksan çift kollu olması lazım" :katil2:
 
Kavramlar biraz karışmış burada. Komisyon ve vade farkı bambaşka kavramlar, ama bizim halkımız kavramları birbirinin yerine kullanmayı çok seviyor. Mesela buna güzel bir örnek de aidat ve avans kavramları. Çoğumuz apartman ya da sitelerimize ödediğimiz aylık paraya aidat (bazen gazeteler bile) diyoruz ama yanlış. Onun adı ortak gider avansı. O para ödendiği anda giderleşmiyor. Ödedikten sonra da aslında hala sizin paranız. Oturanlar ortak bir havuza para koyuyor, oradan site ile ilgili masraflar yapılıyor. Adı üzerinde avans, artan para (varsa) o da hala sizin. Ya iade ediliyor ya da sonraki yılda az avans toplanarak mahsuplaşılıyor

Aidat ise bir yere üye oldunuz ve aylık para ödemeniz gerekiyor. Örneğin gazete, spor salonu, klüp, Spotify, YouTube Premium, dernek vb. Burada ödediğiniz para ödediğiniz anda sizin için giderleşiyor ve artık sizin değil. Aidatın bir faturası (ya da dernek vb ise fatura olamadığı için bir makbuzu) olur.

Ancak halkımızın çok büyük bölümü ödediği gider avansına aidat der. Buradaki cevapta söylenen "komisyon" kelimesi de böyle birşey. Bu bir vade farkı. Ticaretin doğasında olan bir şey. Ancak bazen bilmemekten, bazen "faiz" kelimesine olan aşırı hassasiyetten insanlar vade farkı, faiz bedeli gibi şeyler söylemektense komisyon diyor.



Neyse asıl konuya dönmek gerekirse, bunu biraz detaylı açıklamak istiyorum.


KOMİSYON / VADE FARKI:
Bir kavram karmaşası oluyor. Türkiye'de komisyon diye birşey yok aslında. Bu fark komisyon değil. Komisyon kredi kartını kullandırdığı için bankanın/firmanın talep ettiği işlem bedelinin adı. Tek çekimde de alınıyordu. Hatta bankakartında da alınıyordu. Yurtdışında çoğu kart şirketi nakit banka kartında bile alabiliyor bu komisyonu.

Ancak buradaki fark vade farkı. Komisyon değil. Firmalar POS cihazı alınca bankayla iki şekilde çalışıyor:
1- Firmaya, iş hacmine göre değişiklik gösteren bir vadede (7-40 gün) parasını bankadan alıyor. Dolayısıyla enflasyona karşı alacağı para eriyor.
2- Bankaya bir % kesinti ödeyerek paralarını ertesi gün peşin alıyorlar. (Bu komisyon yani işlem bedeli değil, peşin paraya döndürme bedeli. Çekteki factoring gibi)

Bu bir komisyon değil. Burada enflasyondan kaynaklı açık bir finansman maliyeti var. Firmanın kredili satışlarda bunu fiyata yansıtmamasını beklemek akla mantığa aykırı.


HAVALE İNDİRİMİ VE TAKSİTLİ FİYAT:
Firmalar kredi kartındaki bu bankaya ödeyecekleri vade farkını bankaya ödemek yerine müşteriye indirim olarak yansıtmak için havale imkanı da sunabiliyor. B unun adı havale indirimi oluyor ve bu tür sitelerde ve bu ürün sayfasında yazıyor. @semih_s 'e bu konuda katılıyorum. Ürün safasında da bu bilgi var zaten. Burada bence bir problem yok.

İkincisi kredi kartına tek çekim değil taksitle almak istediğinizde fiyatın değişmesi durumu. Bunu ödeme ekranına gelmeden önce sitenin bilme şansı yok. O yüzden müşteri sepet, adres vs ekranları geçtikten ve kredi kartı numarasını girdikten sonra taksit sayısını da seçince görüyor. Toplam fiyat değişiyor. Bence bu da normal olan durum. Hiçbir firma hiper enflasyonun olduğu yerde peşin, tek çekim ve taksitli fiyatını aynı tutmak zorunda değil, bu zaten ticaretin doğasına da uygun değil. Önemli olan bilgiyi düzgün vermesi.

Müşteri bu taksitli fiyattan nasıl haberdar olabiliyor:
1- Ürün sayfasında genellikle ödeme seçenekleri oluyor. Burada hangi kartla kaç taksitle alırsanız fiyat ne oluyor yazıyor. Aşağıdaki sayfada da var zaten. Yine sorun yok.

1707992965409.png


2- Ödeme sayfasında taksit sayısı seçilince sepetin toplamm taksitli fiyatı hesaplanıp ekrana geliyor. Ödeme yapmadan önce görüyorsunuz. Bu da normal.

1707993137416.png




Peki problem nerede? Eğer sayfa başka kredi kartına da taksit yapıyorsa ve onu ödeme seçeneklerinde belirtmiyorsa, kullanıcı fazla ödediğinin farkında olmadan alışveriş yapabilir. Gökhan'ın söylediği konuyu böyle anladım.



BANKALAR FIRSATÇI MI, FAHİŞ FAİZ Mİ UYGULUYOR?

Gelelim, bankalar ya da firmalar fırsatçılık yapıp fahiş vade farkları mı uyguluyor konusuna:
Bunun için biraz hesap yamak lazım. Buradaki örnekten yola çıkalım.

Ürünün peşin (havale) fiyatı 5565 TL. 6 ay taksitli fiyatı ise 6180 TL.
Uygulanan toplam vade farkı %11.05.

6 ay aylık eşit ödemelerde vade tek ödemeli 3.5 ayın eşdeğeridir.
Bu durumda (basit faiz ile, bileşik faiz daha da düşük çıkacaktır) aylık uygulanan faiz: 11.05 / 3.5 = %3.15

Baist faiz usulü ile yıllık faiz oranı: 3.15 x 12 = %37.8
TUİK Ocak ayı yıllık enflasyon rakamı : %64.86
TCMB yılsonu enflasyon hedefi
(başkan yardımcısının bile çok zor dediği hedef) : %36




SONUÇ:

1- Kimsenin fahiş faiz uyguladığı yok. Firma da banka da bu olay özelinde fırsatçı ya da kötü niyetli değil. İçinde bulunduğumuz ekonomik koşulların ve uygulanan "heteredoks politikaların" sonucu bu.

2- Burada uygulanan faiz oranı aslında enflasyona göre olduça düşük bile diyebiliriz. Aslında bankalar bu işten zarar ediyor.

3- Söz konusu yasal sınırlar zaten var ve TCMB tarafından belirleniyor ("heteredoks politikalar"dan beri tutmayan enflasyon tahnmini ile orantılı olarak):
1707998163285.png






Tekrar olacak ama, yine söyleyeceğim:

Fatih Altaylı'yı hiç sevmem ama "Ne zaman adam oluruz" diye sevdiğim bir bölümü vardı köşesinin.

Ne zaman adam oluruz:
"Yaşanan her olumsuz sonuca bir dış güç, fırsatçı ya da vatan haini icat etmeyip, bu durumu yaratan sistemi düzetlmeye bakmayı öğrendiğimiz zaman".
 

Ekler

  • 1707999712979.png
    1707999712979.png
    234.8 KB · Görüntüleme: 18
Son düzenleme:

Benzer konular

Forum istatistikleri

Konular
5,912
Mesajlar
100,873
Üyeler
2,500
Son üye
Muhammet Salih Albayrak

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
Back
Top