Elektrik ve Elektronik

ah şu 5.2L 100hp(?) amerikan araçları,
kocaman radyatörler, yağ soğutucuları,intercooler'lar, çift yağ pompaları.
Ama elde var 100hp(?).
Ford mustang normal bir araba degil gercektende, bir keresinde iskenderundan ankaraya gece yarisi o araba ile 2.5 saat te geldik. Gaza bastikca daha bas diyen, virajlarla dalga gecen boyle bir arabaya binmek herkese nasip olsun. :tamam1
 
Elektronik, elektrik birbirinden ayrı alanlar olduğu kadarda iç içe geçmiş durumda. Hatta buna yazılım konusuda dahil edilebilir.

Kendini geliştirmek istiyor isen, temel elektrik, elektronik ve yazılım konusuna hakim olmalısın. Elektrikçi de çalıştığına göre elektrik kısmı az çok tamamdır. Biraz yazılım öğren. Yazılımda zaten temelde 3-4 kavram var. Temel elektronik de eksiğin var ise tamamla. Birkaç basit proje yap. Mesela bilgisayarda bir hesap makinesi uygulaması yaz. Sonra bu hesap makinesini elektronik olarak yap. Bunu yaparken araştırıp öğrenmekten keyif alırsan bu meslekte başarılı olursun. Yok bu işler angarya gelir ise belki bir şekilde bu meslekten para kazanabilirsin ama sıyrılıp bir yerlere gelemezsin.

Elektronik, elektrik ve yazılım konusunda ne kadar bilgi sahibi olursan mesleki vizyonun o derece artar.
 
Ford mustang normal bir araba degil gercektende, bir keresinde iskenderundan ankaraya gece yarisi o araba ile 2.5 saat te geldik. Gaza bastikca daha bas diyen, virajlarla dalga gecen boyle bir arabaya binmek herkese nasip olsun. :tamam1
Amerikan ve Japon araçlarını sevemiyorum.
Her ne kadar japon araçları -50 ve +50 derece aralığında hiç bir şey yok gibi çalışıyor olsalarda çekici değiller.
Genel ilgi alanım bmw olsada alman araçları her zaman en yenilikçi araçlar olmuştur otomobil teknolojilerin hep ilk adımı almanlardan olmuştur.

Bizim ülkemizdeki yakıt kalitesi ve yan sanayi parça popülerliği sebebiyle pek sağlam kullanamıyoruz alman araçlarını ://

Ama bir mustang bir 545i(bmw)'nin anca stoplarını izler :))
 
Araclar ikiye ayrilir derler, Mercedes ve digerleri :winktongue1: Ama ben o mustang in gectigi yol ve virajlardaki hizda bir mercedes i dahi gorecegimi sanmam. Avrupa arabalari elbette iyiler ancak amerikan arabalarini bir gormeniz gerekir.

Japonlar in subaru ya da mitsubishi leri cok guzeller. Cok uzun yillar binebilirsiniz. Ancak Turkiye de usta dedigimiz oyle insanlar varki , ne diyim bilemedim. Dokunmasalar araclar daha iyi durumda kalabilirler. Toyota rav4 lerin Rusya icin olaniyla, arabistan icin olanlarin donanimlari farklidir. teknoloji tatlidir, ama amerikan arabasini kullanana kadar :pillowfight1:
 
Araclar ikiye ayrilir derler, Mercedes ve digerleri :winktongue1: Ama ben o mustang in gectigi yol ve virajlardaki hizda bir mercedes i dahi gorecegimi sanmam. Avrupa arabalari elbette iyiler ancak amerikan arabalarini bir gormeniz gerekir.

Japonlar in subaru ya da mitsubishi leri cok guzeller. Cok uzun yillar binebilirsiniz. Ancak Turkiye de usta dedigimiz oyle insanlar varki , ne diyim bilemedim. Dokunmasalar araclar daha iyi durumda kalabilirler. Toyota rav4 lerin Rusya icin olaniyla, arabistan icin olanlarin donanimlari farklidir. teknoloji tatlidir, ama amerikan arabasini kullanana kadar :pillowfight1:
2009 öncesi toyota ve nissan inanılmaz sağlam araçlar üretiyorlardı hatta birkaç ay önce YouTube'de "Ruhi Çenet Lut Çölü" belgeselini izlerken belgeselde gördüğüm 2004 model nissan marka pick-up 60 derece sıcakta 4 kişi+yük ile çok rahat ilerliyordu bu aracın fabrika verisi normal çalışma sıcaklığı 80 derece olarak verilmiş.

Radyatöre çektiği ortam sıcaklığı 60 derece iken motor nasıl hala 80 derecede sabit kalabilir pek aklım ermemişti.

Amerikan araçlarında motor hacmi ve beygir uyumsuzluğu bana çok komik geliyor biz buna sürekli takılırız 5.2L 100Hp diye : )).

Bunun en çarpıcı örneği toyotanın ürettiği "2jz" kodlu motoru 3L hacime sahip ve minik müdahaleler ve biraz yazılımı ile oynayıp pompa benzini ile 550-600hp güç almak çok mümkün.

Bu yazıda bmw'ye değinmeyeceğim çünkü tek bir verimli motoru var malesef "M50" :// oda 2jz yanında çok sönük kalıyor.
 
Elektronik, elektrik birbirinden ayrı alanlar olduğu kadarda iç içe geçmiş durumda. Hatta buna yazılım konusuda dahil edilebilir.

Kendini geliştirmek istiyor isen, temel elektrik, elektronik ve yazılım konusuna hakim olmalısın. Elektrikçi de çalıştığına göre elektrik kısmı az çok tamamdır. Biraz yazılım öğren. Yazılımda zaten temelde 3-4 kavram var. Temel elektronik de eksiğin var ise tamamla. Birkaç basit proje yap. Mesela bilgisayarda bir hesap makinesi uygulaması yaz. Sonra bu hesap makinesini elektronik olarak yap. Bunu yaparken araştırıp öğrenmekten keyif alırsan bu meslekte başarılı olursun. Yok bu işler angarya gelir ise belki bir şekilde bu meslekten para kazanabilirsin ama sıyrılıp bir yerlere gelemezsin.

Elektronik, elektrik ve yazılım konusunda ne kadar bilgi sahibi olursan mesleki vizyonun o derece artar.
Ücretli kurs veren kuruluş buldum, merkezkursları.com sitesi. Bu kursa katılmayı düşünüyorum, temel elektrik elektronik kursu. Hafta içi de normal işime devam edeceğim. Verdiğiniz fikirler ufuk açıcı fikirler, yazılım işleri de çok iyi fikir.
 
Ücretli kurs veren kuruluş buldum, merkezkursları.com sitesi. Bu kursa katılmayı düşünüyorum, temel elektrik elektronik kursu. Hafta içi de normal işime devam edeceğim. Verdiğiniz fikirler ufuk açıcı fikirler, yazılım işleri de çok iyi fikir.
Herşeyi bilmek mümkün değil. Asıl öğrenmek gereken kendi kendine öğrenmeyi öğrenmek... Nasıl olacak dersen, bilmiyorum zamanla olan tecrübe sanırım...
 
Ücretli kurs veren kuruluş buldum, merkezkursları.com sitesi. Bu kursa katılmayı düşünüyorum, temel elektrik elektronik kursu. Hafta içi de normal işime devam edeceğim. Verdiğiniz fikirler ufuk açıcı fikirler, yazılım işleri de çok iyi fikir.
Ingilizce de olum kalim meselesi bak solemedi deme
 
Ben bir Dodge Viper ile test sürüşü yapmıştım. Alacağımdan değil de, hani yapmış olmak için. Araba 10 silindirli 8 litre motor ve 500 beygir. Araba direksiyon hareketlerine gaz hareketlerine son derece duyarlı, çok emin olamadım kendimdem. Bir yere giydirip başıma masraf çıkarmaktan da korktum, satıcıya dedim ki "sen bir sürüş demosu yap ben göreyim sadece". Düz yola çıktı, adam daha birinci viteste 100 km/h hıza yaklaştı, ikinci viteste 140 lardayız. Belli ki bu 300 lere falan çıkmadan bırakmayacak. Detim "tamam, tamam anladım, teşekkürler". İlk çıkışta çıktık ve demoyu sonlandırdık :D
 
Ben bir Dodge Viper ile test sürüşü yapmıştım. Alacağımdan değil de, hani yapmış olmak için. Araba 10 silindirli 8 litre motor ve 500 beygir. Araba direksiyon hareketlerine gaz hareketlerine son derece duyarlı, çok emin olamadım kendimdem. Bir yere giydirip başıma masraf çıkarmaktan da korktum, satıcıya dedim ki "sen bir sürüş demosu yap ben göreyim sadece". Düz yola çıktı, adam daha birinci viteste 100 km/h hıza yaklaştı, ikinci viteste 140 lardayız. Belli ki bu 300 lere falan çıkacak. Detim "tamam, tamam anladım, teşekkürler". İlk çıkışta çıktık ve demoyu sonlandırdık :D
Ne firsat kacirmissin var ya off
 
Ingilizce de olum kalim meselesi bak solemedi deme
Valla aklımdan geçenleri söylüyorsun, dün iş istihdamı fuarında denk geldim ingilizce kursu ilanına, aylık 2300-2700₺ gibi fiyatla akademik seviyesine kadar öğretiliyor. Hafta içi normal işime devam edip, hafta sonu İngilizce çalışmak hayalim var.
 
Valla aklımdan geçenleri söylüyorsun, dün iş istihdamı fuarında denk geldim ingilizce kursu ilanına, aylık 2300-2700₺ gibi fiyatla akademik seviyesine kadar öğretiliyor. Hafta içi normal işime devam edip, hafta sonu İngilizce çalışmak hayalim var.
onlar para tuzagi bosver, internetten bak , engvid izle. yotube da cok kaliteli yabancilar var
 
Engvid sitesi komple İngilizce, öğrenemem ki. YouTube'dakiler nedir?
engVid videolarında türkçe altyazı seçeneği var.

1708369609106.png
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,969
Mesajlar
101,784
Üyeler
2,514
Son üye
evrenbasaran

Son kaynaklar

Son profil mesajları

deneyci wrote on hakan8470's profile.
Sibonge uNkulunkulu ngokuhlukahluka asinike kona.

Bu hangi dil? :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
Back
Top