Yoldan feedback alınıyor. Drive by wire çift yönlü çalışıyor (Muş). Direksiyon açısını tekere ilettiği gibi tekerden gelen titreşimi de direksiyona iletiyor. Yalnız burada küçük bir filtre var. Çukur, kayma vb titreşimler direksiyona iketilirken mıcırlı - stabilize yol gibi geneli bozuk olan...
Abi ben o kadar ileri bir tarihten bahsederken insan ömrünü de hesaba katma taraftarıyım.
Şahsen Allah ömür, sağlık sıhhat verirse 2055 yılında 74 yaşında olurum. O yaşta hala drive by wire'dı değildi bunu mu tartışırım yoksa robotlar bezimi mi değiştirir emin değilim
Diğer taraftan otobanda yan yatmış tıra bodoslama giren Tesla, yanıp 3 kişiye mezar olan bir başka Tesla var. Yok değil ama araçlar topladıkları verileri bir merkez aracılığıyla paylaşarak her gün daha iyi hale geliyor.
Tesla'nın kazadan yırtma videoları var YouTube'da "usta şöför olsa zor...
Bu videoda direksiyon teker arasındaki senkronizasyonda küçük bir manipülasyondan söz ediliyor. Mekanik bağlantıda bu mümkün değil. Diğer taraftan otonom park mekanik bağlantıda mümkün olsa da konforlu değil.
@taydin hocam aracın ecusuna bağlı (elektrikli araçları bilmiyorum ama içten yanmalı araçlarda) birden fazla canbus hattı var. Hatta BMW flexray isimli duble canbus hattı kullanıyor. Bu can bus hatlarının biri ateşleme zamanlaması, airbag beyni, devir sensörü gibi görev kritik işlerde görev...
Araç tamiri bizim ülkemiz için geçerli bir durum. Gelişmiş ülkelerde aracın içinden sağ çıktıktan sonra gerisini kasko halleder. Aracı perte çıkarıp yenisini verir yada parasını öder.
Tamir konusundaki olaylardan "aracı üretenler" de haberdardır diye düşünüyorum. Tesla bu yolu seçtiğine ve...
Abi bence olay mekanik olarak yapılan işlerin tasarım/maliyet/kurulum yüklerini elektronik olarak çözmek. Hatta üretim kolaylığı konusunda Tesla işi bir adım öteye götürerek yekpare alüminyum gövde yapmaya başladı. Araç gövdesini oluşturan kaporta sacı dışındaki iç şaseyi alümünyumdan yekpare...
@czorgormez bahsettiği drive by wire sistemini Tesla kullanıyor. Yani direksiyon ile teker arasında mekanik bir bağlantı yok. Direksiyona güvendiyse frene güvenmemesi için de bir sebep yok. Çünkü direksiyon ve fren tertibatı arabadaki en uzun ve en can sıkıcı tertibat halinde.Önden çekişli...
3d yazıcı gerçekten büyük nimet.
Diğer taraftan vida/somun/pul/rondela depolamak benim için de büyük sıkıntı.
Ben çözümü idrar/numune kabında buldum. 70ml, 150ml ve 200ml boylarındaki kaplar ile hem etiketli hem de şeffaf şekilde depolamak mümkün. Elimdeki kutu sayısı 60~70 olmuştur. Atelyeye...
Kayış kopmasa da kasnak vakti gelince değişiyor. Hatta Triger set değişiminde su pompasının değişimine anlam vermemiştim ama içindeki rulman ve diğer aksam hem yaşlanıyor hem de antifriz yerine su kullanımında küf bağlıyormuş.
Araç çalışırken hem kasnak hem de kayış yük altında. Özellikle klima...