Çok bekar tavırları bunlar sanki hocam. Sana hala sürüşte takılı kalmış el freni etkisi yapacak bir hatun kişi yok muSepeti doldurdum bekliyorum. Nerede indirime girerse oradan siparişi vereceğim Hocam.
Böylesi iyi hocamÇok bekar tavırları bunlar sanki hocam. Sana hala sürüşte takılı kalmış el freni etkisi yapacak bir hatun kişi yok mu![]()
Dün biraz GB20, GB40 ve GBX45i araştırdım. GB40'ın pil kapasitesi GB20 ile aynı ama verdiği akım daha fazla. Sanırım bataryası daha yüksek C oranı ile deşarj olabiliyor. GBX45'in bataryası ise daha büyük.@Diyot videodaki farklı bir marka galiba. Noco GB40 a göre artıları eksilerini merak ettim.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Farklı seçenekleri değerlendiriyorum. Cihazın fiyatına bakınca küçük amperajda bir motorsiklet aküsü alıp kullansam mı diye de düşünmedim değil. Hatta bilinen markaların farklı alt markalarda ürettikleri ürünler de var. Sizin de fikrinizi almak isterim.Benimde bir ara Noco'nun cihazlarından alma niyetim vardı. Bu cihazların ömrünün çokta uzun olmadığı yönünde yorumlar okudum.
Kullanılan lipo piller kısa süreli darbe akımlara maruz kaldığı için ve uzun süreli şarjsız kalma vb durumlar olduğu için bozulmaya meyilli.
Bu cihazlar ayda yılda bir kullanımlar için pek mantıklı değil diye düşünüyorum. Almadan önce iyi araştımanızı tavsiye ederim. Şarj imkanınız varsa aracı ara sıra bakım şarjı yapmanız daha mantıklı olabilir.
Teşekkürler Timur Hocam. Hareket etmesinden kastınız bagajda durması sanırım.Kurşunlu aküyü sürekli şarjda tutmak en iyisi (trickle charge). Bir de sıklıkla hareket ederse, çok uzun ömürlü olur.
Eğer aküyü, sürekli kullandığın arabanın bagajında tutarsan ve sürekli şarjda olmasını sağlarsan, her iki kriteri de sağlamış olursun.
Teşekkür ederim, bagajda duracağı için sürekli şarjda mümkün olmayacak Timur Hocam. Ayda 1 yeterli olur mu sizce?Kastettiğim mekanik hareket. Sürekli kullanılan arabaların aküleri çok uzun süre gidiyor, sürekli yatan arabaların aküsü de 1 sene sonra ölüyor. Benim araba ikinci kategoride oradan biliyorum
Sürekli şarjdan kasıt da, sürekli, 7/24 şarj aletine bağlı olması. Akımı da normal şarj akımından daha düşük tutuyorsun (trickle charge).
Teşekkür ederim, bagajda duracağı için sürekli şarjda mümkün olmayacak Timur Hocam. Ayda 1 yeterli olur mu sizce?
Arabaya bağlamayacağım Hocam. Boşta duracak, şarj işlemini evde harici şarj cihazı ile yapacağım. Buna göre ne önerirsiniz?Sürekli derken, arabanın kontağı açık iken. Yani arabanın ana aküsü şarj oluyorken, bagajdaki de şarj olur. Araba kontağı kapalı iken akü de boşta olur.
Bagajda sallanmasını mekanik hareketten saydımO durumda mekanik hareket olmayacak, arada bir de şarj edeceksin. Bu da ömrünü azaltacak.
Benim UPS akülerine yaptığım çözümü uygula o zaman. Arada bir git aküleri salla, hem sana spor olur. O arada da senin Korad ile şarj edersin![]()