Küçük bir deneme yaptım. Sonuç beni fazlasıyla şaşırttı.
Redüktör motor 24V 100W 200rpm.
Bir motoru 12V batarya ile besleyince robot hızlı bir şekilde kendi etrafında dönmeye başladı. Hızın fazlasıyla yeterli olduğunu görüp 1 adet LiFePO4 pil ile besledim. Sadece 3.2V. Robot tam istediğim hızda hareket etmeye başladı. Sistemi bu hızda hareket ettirmek hem kontrolü kolaylaştıracak hem de kazaları azaltacak.
Şimdi motorları 20~22V yerine daha düşük bir gerilimle beslemeyi düşünüyorum.
Hatta aklımda motorları besleyeceğim voltajı mcu ile kontrol etmek var. Buna benzer bir sistemi RISO Mürekkepli Baskı Makinesinde görmüştüm. Mühendis, 24V pem yapmak yerine 24V -> Buck konvertör -> mosfet ile motoru süreceği voltajı buck ile atatlayıp kontrol sağlamış. Daha kesintisiz / titreşimsiz bir sürüş elde etmek istediğini düşünüyorum.