220V JCD 8898 nin 120V dönüşümü

İyi de satıyor ama :katil1:
Pahaliyimista yav. 878D'yi 1.500'e bulabiliyorsun, JCD 8898'in en ucuzu 1.750. 878D'de lineer guc kaynagi var, uzeri kazinmis entegre gibi maymunlukta yapmamis adamlar. JCD 8898 sadece kucuk, duvara asilir diye tercih ediliyor galiba. Ama mal bastan patlak anlasilan.
 
Son düzenleme:
Pahaliyimista yav. 878D'yi 1.500'e bulabiliyorsun, bunun en ucuzu 1.750. 878D'de lineer guc kaynagi var, uzeri kazinmis entegre gibi maymunlukta yapmamis adamlar. Bu sadece kucuk, duvara asilir diye tercih ediliyor galiba. Ama mal bastan patlak anlasilan.
İlk çıktığında 200 300 tl ye kadar düşüyordu indirimlerle diye hatırlıyorum ama dolar kurunu hatırlamıyorum tutunca fiyatı arttırmış olabilirler ama bilemiyorum nezaman gördüm ilk hatırlamıyorum

Sıcak hava için düşünmüştüm ben de ama 878 d çok daha mantıklı gibi 1400 e bile gördüm
 
Bende bu istasyondan var. Havya tarafı iyi değil ama sıcak hava tarafında gayet iyi. Bilgisayar anakartlarından kolayca ve sağlam şekilde bir sürü mosfet sökebildim. Atmega 328p mcuları defalarca bozmadan söküp takabildim.
Gösterdiği sıcaklıktan 5 derece aşağı yukarı oynamıyor bile. Son zamanlarda sadece fanı bana biraz yavaşlamış gibi geliyor, bozulursa onu değiştirmesi dert değil.
 
Tout d’abord, je tiens à m’excuser d’écrire en français, mais mon turc est vraiment pourri (aucun) hahaha.
J’ai ouvert la boîte et le fer à repasser. J’ai également vu un diagramme qui apparaît dans ce fil de discussion du forum.
Premières observations :
Les fers utilisent la tension secteur (220), qui est régulée par les triacs et donc contrôlée par des capteurs qui permettent au circuit de commande variable de réagir.
Ce circuit utilise une tension dérivée qui n’est pas difficile à modifier. D’autre part, les triacs et les fers à repasser doivent également être remplacés.
Ce qui m’amène à envisager une autre alternative : remplacer la tension d’entrée par un DOUBLEUR DE TENSION.
Curieusement, quelqu’un a suggéré cette solution dans la discussion ;-)
Cela me semble le plus simple et le moins cher, compte tenu des coûts impliqués.

Comme je veux toujours utiliser ce module, j’en ai commandé un autre, mais cette fois-ci c’est du 110 volts !
L’avantage, c’est que je peux facilement faire des tests et adapter celui de 220 V.
 

Ekler

  • jdc8898.png
    jdc8898.png
    1 MB · Görüntüleme: 76
  • jdc8898-2.png
    jdc8898-2.png
    197.8 KB · Görüntüleme: 69
  • jdc-control.png
    jdc-control.png
    1.5 MB · Görüntüleme: 73
  • Beğen
Reactions: nt
Voltaj çiftleyici ile bu iş olmaz, çünkü çıkışında DC voltaj olacak. DC voltaj olunca da TRIAC bir kere ON olur ve artık ondan sonra sürekli ON kalır.
 
  • Beğen
Reactions: nt
Voltaj çiftleyici ile bu iş olmaz, çünkü çıkışında DC voltaj olacak. DC voltaj olunca da TRIAC bir kere ON olur ve artık ondan sonra sürekli ON kalır.
1 - Voltaj burada ciftlenecek. 110AC yerine 220AC verilmis gibi olacak.
2 - Triyak 110V'ta daha yuksek amper gecirecegi icin yuksek akima dayanacak bir tanesi ile degismeli, sogutucu takilmasi gerekebilir. Bunun voltaj ciftlemesi ile ilgisi yok.
3 - Sicak havanin resistansi 110V'ta 750W cekecek olanla degistirilmeli.

jdc8898.png
 
Le commentaire précédent au tient dit que le triac ne fonctionnera pas à cause du doubleur qui donne du DC.
 
1 - Triyak 110V'ta daha fazla akim gecirecek, uygun olanla degismeli.
2 - Kondansator degisecek, herhalde 2.2uF yeter.

jdc-control.png
 
Le commentaire précédent au tient dit que le triac ne fonctionnera pas à cause du doubleur qui donne du DC.
Triyak ile DC'nin baglantisi yok. Devreye bakarsaniz AC'ye bagli. Full rectifier'dan sonrasi 220 icin duzenlenmis durumda. Siz kopru ve kondansatorde ciftleme yaparak devreye 220 vermis gibi olacaksiniz. Devre olmasi gerektigi gibi calisacak. Ama triyaktan 750W gececek, 110V'ta bu daha fazla akim demek, daha guclu olanla degismeli.
 
Triyak ile DC'nin baglantisi yok. Devreye bakarsaniz AC'ye bagli. Full rectifier'dan sonrasi 220 icin duzenlenmis durumda. Siz kopru ve kondansatorde ciftleme yaparak devreye 220 vermis gibi olacaksiniz. Devre olmasi gerektigi gibi calisacak. Ama triyaktan 750W gececek, 110V'ta bu daha fazla akim demek, daha guclu olanla degismeli.
muhtemelen kart 220 110 v ortak ikisinde de çalışıyor
 
Triyaklari da kontrol ettim. Degismesine gerek yok.
1 - Sicak hava, BTA16 ; 16A calisiyor. 110V'ta 750W icin 7A gecirecek. Dayanir, belki sogutucu eklemek gerekir.
2 - Havya, BTA136; 4A calisiyor. 110V'ta 80W icin 0,7A gecirecek. Dayanir, belki sogutucu eklemek gerek.

Google translate Turkceyi ogrenemedigi icin ben de Tarzan gibi yaziyorum. Boyle yazinca anlayip cevirebiliyor. :katil1:
 
Sanırım kurutucumdaki konnektörü kullanmaya devam edeceğim.....

220 V çamaşır makinası prizine uygun fişi taktıktan sonra, artık o elektriği nasıl kullanacağına karışmaması lazım elektrik idaresinin. Mesela burada modern apartman dairelerine 400V trifaze elektrik gelir (yıldız bağlı olarak). Bunun fazları da evdeki prizlere ve lambalara paylaştırılır ve yıldızın orta noktasına göre 230V elektrik elde edilir. Ama ben istesem, o gelen 400V trifazeye mesela bir 3 fazlı asenkron motor bağlayabilirim. Kimse de sen neden yaptın bunu demez :)
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,950
Mesajlar
118,738
Üyeler
2,822
Son üye
lalemasall

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top