3D Yazıcı Alt ve Üst Baskı Farkı

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
Bütün baskılarımda böyle oluyor. Kenarlar kusursuzken figürlerin alt ve üstlerinde net bir yüzey yakalayamıyorum. Özellikle alt taraf hiç kabul edilebilir değil. Bunun ayarı nereden yapılıyor?

ÜST
20210120_164339.jpg


ALT
20210120_164321.jpg
 

Sercan

Yönetici
Staff member
Mesajlar
1,627
Üst taraf için ütüleme özelliğini kullanabilirsin. Alt tarafta tabla ayarın iyi değil gibi görünüyor ama emin değilim.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
Üst taraf için ütüleme özelliğini kullanabilirsin. Alt tarafta tabla ayarın iyi değil gibi görünüyor ama emin değilim.
Yok alt taraf tabladan değil. Tablayı önce ısıtıp sonra ayarını yapıyorum ki ısınınca bir miktar yamuluyorsa etkilemesin diye. Başka bir sorun var altta.
 

ckocagil

Kayıtlı Üye
Mesajlar
371
Yaş
30
Alt için ilk katman akışını (initial layer flow) arttırmayı deneyebilirsin (%100'den %150'ye, %200'e falan çıkarıp).
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Mesajlar
8,998
Ben baskı yaparken hız ve sıcaklık ayarından başka hiçbir şeyi değiştirmiyordum. Sanki gökten zembille inme kutsal ayarlar gibi. Şu makinanın Z sini bir halledeyim, kurcalamadık ayar bırakmayacağım :mad:
 

batubay

Kayıtlı Üye
Mesajlar
210
Yaş
28
Konum
Tekirdağ
Gökhan hocam sanki katman genişliğiyle ilgili bir sorununuz var gibi. Rica etsem şu profili dener misiniz? Sadece sıcaklıklarla oynasanız yeter. Bir de yapışma sorunu oluyorsa tablaya yapıştırma seçenekleriyle. 2-3 katman atsa durdursanız alt tarafa baksanız bile yeter. Bu profille abs figür basıyorum.
 

Ekler

  • cura.zip
    837 bytes · Görüntüleme: 11

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
Gökhan hocam sanki katman genişliğiyle ilgili bir sorununuz var gibi. Rica etsem şu profili dener misiniz? Sadece sıcaklıklarla oynasanız yeter. Bir de yapışma sorunu oluyorsa tablaya yapıştırma seçenekleriyle. 2-3 katman atsa durdursanız alt tarafa baksanız bile yeter. Bu profille abs figür basıyorum.
Buna yarın veya öbür gün bakayım. Çünkü şuan non-stop baskı yapmam lazım. Yeni bir profil yüklersem karşıma ne çıkar kestiremiyorum.
 

batubay

Kayıtlı Üye
Mesajlar
210
Yaş
28
Konum
Tekirdağ
Buna yarın veya öbür gün bakayım. Çünkü şuan non-stop baskı yapmam lazım. Yeni bir profil yüklersem karşıma ne çıkar kestiremiyorum.

İddiam büyük. Bu profilin bağımlısı olacaksınız. :D Sonuçları merakla bekliyorum.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
İddiam büyük. Bu profilin bağımlısı olacaksınız. :D Sonuçları merakla bekliyorum.
Dün senin profili indirip yüklemiştim. Öylece kalmış son ayarlarda. Bu gün de hiç dikkat etmeden şunun aynısından senin ayarlarla baskıya verdim. Kafamı da hiç çevirip bakmadım.
Çıkan sonuç aşağıda :katil1: :katil1:

Benim ayarlar.
20210121_192249.jpg


Senin ayarlar.
Yav durup durup bi gülme geliyor :katil1: :katil1:
20210121_191541.jpg
 

batubay

Kayıtlı Üye
Mesajlar
210
Yaş
28
Konum
Tekirdağ
Yav niye böyle oluyor anlamadım. Önceden de ayar vermiştim yine aynısı olmuştu. :cheeky1:
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
Yav niye böyle oluyor anlamadım. Önceden de ayar vermiştim yine aynısı olmuştu. :cheeky1:
Odanın içinde dönen hava akımı bile baskıya etki ettiğine göre başka bir yazıcıdan ayar aktarmak çok mantıklı değil bence.
Bin tane ayar var. Bir kere en başta filament farkı var. Adamların önerdiği ayar bile 200 derece iken ben 208 derece ile basıyorum.
O yüzden ayarların tutması pek olası değil.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
Kim yazdıysa gerçekten hem güldüm hem de üzüldüm. :D 2 senedir delta yazıcı konusu bile görmedim. Normal.
Ben bu gün neler öğrendim neler. Eve gidince girişicem yazıcıya. Adamların baskılarını gördükçe deli oluyorum. Kaymak gibi çıktılar alıyorlar. Uzarasın filamentini 190/60 üzerinde kulanan yok. Ben 208/80 kullanıyorum. 205 yapınca yalan oluyor baskı. Bu gün içinden geçicem makinenin :katil2:
 

batubay

Kayıtlı Üye
Mesajlar
210
Yaş
28
Konum
Tekirdağ
Ben bu gün neler öğrendim neler. Eve gidince girişicem yazıcıya. Adamların baskılarını gördükçe deli oluyorum. Kaymak gibi çıktılar alıyorlar. Uzarasın filamentini 190/60 üzerinde kulanan yok. Ben 208/80 kullanıyorum. 205 yapınca yalan oluyor baskı. Bu gün içinden geçicem makinenin :katil2:

Ben de 195 gibi bir değerde kullanıyordum uzarası şimdi microzeydeyim. Sıcaklığa da çok takılmamak lazım bence. Millet 250 derecede abs basıyor ben 230-235 derecede basıyorum. Termistörün bile kendi içinde bir toleransı oluyor. Çok alakası yok ama dalgalanma varsa ki yoktur pid kalibrasyonu yapmak lazım. Sizdeki problem birazcık değişik. İlk katman bayağı bir yüksekten başlıyor gibi fakat son katman da olması gerekenden alçakta gibi. Makinede endoffset varsa birazcık azaltıp denemek lazım. Ayrıca ufak bir not. Siyah renkli filamentler olması gerekenden sıcak basılınca daha iyi sonuç veriyor.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
Ben de 195 gibi bir değerde kullanıyordum uzarası şimdi microzeydeyim. Sıcaklığa da çok takılmamak lazım bence. Millet 250 derecede abs basıyor ben 230-235 derecede basıyorum. Termistörün bile kendi içinde bir toleransı oluyor. Çok alakası yok ama dalgalanma varsa ki yoktur pid kalibrasyonu yapmak lazım. Sizdeki problem birazcık değişik. İlk katman bayağı bir yüksekten başlıyor gibi fakat son katman da olması gerekenden alçakta gibi. Makinede endoffset varsa birazcık azaltıp denemek lazım. Ayrıca ufak bir not. Siyah renkli filamentler olması gerekenden sıcak basılınca daha iyi sonuç veriyor.
Makinayı aldığımdan beri sıcaklık ve tabla ayarlarından başka hiç bir şeye bakmadım. Bu gün biraz kurcalayacağım. Extruder kalibrasyon, x,y,z kalibrasyon filan. Ne varsa kurcalayacağım. Ya batarım ya çıkarım. Bu arada siyah bitti beyaz filamente geçtim.
 

ckocagil

Kayıtlı Üye
Mesajlar
371
Yaş
30
Ben bu gün neler öğrendim neler. Eve gidince girişicem yazıcıya. Adamların baskılarını gördükçe deli oluyorum. Kaymak gibi çıktılar alıyorlar. Uzarasın filamentini 190/60 üzerinde kulanan yok. Ben 208/80 kullanıyorum. 205 yapınca yalan oluyor baskı. Bu gün içinden geçicem makinenin :katil2:
Uzaras PLA 210 derece kullanıyorum. Düşük sıcaklıkta kullanmak marifet değil, yüksek sıcaklıkta kaliteli baskı alabilmek marifet :) Sıcaklık = sağlamlık, ama aynı zamanda sıcaklık = filamentin fazla sıvılaşması, stringing, kötü yüzey kalitesi.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
Uzaras PLA 210 derece kullanıyorum. Düşük sıcaklıkta kullanmak marifet değil, yüksek sıcaklıkta kaliteli baskı alabilmek marifet :) Sıcaklık = sağlamlık, ama aynı zamanda sıcaklık = filamentin fazla sıvılaşması, stringing, kötü yüzey kalitesi.
Benim oda da normalde soğuk. O yüzden sıcak basmak gerekiyor olabilir. Neyse birazdan geçicem eve iyi bir ayar çekmeye çalışacağım.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
@batubay yyyyyyy Kimse almaya da babaan evinde galasın inşallah.
İnsan demez mi bu tekerlerde "egzantirik" diye bir şey var. Youtubelar dan, Facebooklar dan mı öğrenecektim ben bunları?
Kafa ayrı, tabla ayrı, zangır zangır oynuyor muş benim makinada. Bunların sabit olması lazım mış. :katil1:

IMG-20180111-WA0001.jpg
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Mesajlar
4,044
Yaş
36
Konum
Antalya
İki tarafı aynı anda ölçüp tutturamıyorum ya. Su terazisi ile lazer ölçüm iş görür herhalde?
Ulan gerekirse mimamarlık fakültesine kadar gider bu iş. Ben bu cihazı kalibre etmeden ölmicem. :katil1:

20210130_205535.jpg
 

batubay

Kayıtlı Üye
Mesajlar
210
Yaş
28
Konum
Tekirdağ
Bütün tekerlerde var o nane. Toplamda 5 tane. Aslında curadan çok makine mekanik aksamında bitiyor iş. Ben makineyi aldıktan 1 sene sonra söktüm tekrardan topladım ve baskılar inanılmaz güzelleşti. Dikkat ettiğim noktalar şöyle;
  1. Bütün profillerin açıları 90 derece olacak şekilde gönyeli bir biçimde montajlanacak,
  2. X arabasını taşıyan dikey Z profillerinin en altı ile en üstü arasındaki uzaklık eşit olacak,
  3. Y ve X yani tabla ve hotendi tutan eksantrik somunları sallantıyı alacak kadar sıkın,
  4. Kayışları yeterince gerin ve ortalayın,
  5. Z milinin en altı ile en üstünün profile uzaklığı eşit olacak,
  6. Mili tutan somun vidaları köke kadar sıkılmayacak,
  7. Z mili sıvı gres ya da lityum gres ile yağlanacak. İmkan varsa yağlamadan önce balata temizleme spreyi ile temizlenecek,
  8. Z milinin tutan somunun bağlı olduğu plaka 90 derece olacak şekilde bükülecek,
  9. Mümkünse tabla yayları sert kalıp yayları ile değiştirilecek,
  10. Tabla ortası bombelenmemesi için tabla somunları sonuna kadar sıkılmayacak. Tabla teraziye alınıp bırakılacak,
  11. Mümkünse tabla kalibrasyonu için yardımcı aparat alınacak değilse yazılım atılıp mesh bed levelling'e geçilecek,
  12. Bu madde önemli. Hotend fixlerden çift parçalı ptfe borunun kullanıldığı fix uygulanmalı. Bu tıkanma sorununu ortadan kaldıracak.
  13. Bu madde daha da önemli. X profilinin sağ ve sol ucunun şasiye olan uzaklığı eşit olacak. Bu çok uğraştırır. 30-40 iterasyon sonrası düzeliyor.
Bunları yaparsanız başka hiçbir yükseltme yapmanıza gerek kalmaz. En fazla ayna kestirirsiniz tabla için.
 
Top