Adblue

frekans50

Aktif Üye
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
857
Adblue karbon salınımı, yakıt tasarrufuyla ilgili olsa gerek. Pek bilgim yok.

Otomobilde adblue kullanımı nasıl oluyor? Menülerde şu kadar km kaldı diyor. Bunu kendimiz mi koyacağız? Servis mi gerekir? İyisi kötüsü oluyor mu?

Kamyonlarda kullanılıyor sanıyordum.
 
adblue euro6 standardına göre üretilmiş dizel araçlarda bulunur. yakıt istasyonlarında, servislerle veya online olarak satın alıp kendiniz doldurabilirsiniz. yakıt istasyonu veya yetkili servisi tercih ederim.
 
Yakıt tasarrufu değil de sadece karbon salınımını azaltıyor. Euro standardına indiriyor.

Birde koymayı unutursanız araç marş basmıyor. Dikkatli olun.
 
Ablue bitirse araç ya çalışmaz çalışsada örn 1150rpm'i geçmez yani en fazla 10kmh yapabilirsiniz egzoz kazanındaki oluşan gaz üstüne püskürtülüp çevreci bir dizel gazı oluşturuyor vs. vs.

Benim tavsiyem yazılımsal olarak adblue iptali yaptırmanız hiç beklemediğiniz anda bitiyor çok sinir bozucu
 
Ablue bitirse araç ya çalışmaz çalışsada örn 1150rpm'i geçmez yani en fazla 10kmh yapabilirsiniz egzoz kazanındaki oluşan gaz üstüne püskürtülüp çevreci bir dizel gazı oluşturuyor vs. vs.

Benim tavsiyem yazılımsal olarak adblue iptali yaptırmanız hiç beklemediğiniz anda bitiyor çok sinir bozucu
Onun yerine bitmesini beklemeden alıp bagajda uygun bir yere koymak daha çevreci olur sanıyorum :)

Dizel gazları zaten çok sakıncalı doğrudan kansorejen olduğu bilinen gazlar da salıyorlar
Bu VW Skandalı hakkında belgesel tarzı birley izlemiştim sanırım orada baya değiniyorlardı otoyoldan biraz uzak tarlalardaki sebzelerde dahi bu salınan kansorejen maddelere rastlanıyormuş
 
Adblue Türkiye'de kimsenin sallamadığı egzoz emisyonu ile alakalı bir durum. Daha açıkçası çevre ve insan sağlığı ile alakalı.Zamanın da dizeli teşvik için kırk takla attılar ama baktılarki sağlığa zararı çok vaz geçtiler.

Avrupa birliğinin zamanında yayınladığı bir yol haritası var ve o yol haritasına göre egzoz emisyonları kademe kademe azaltılacak.Buna üretici firmaları zorluyor ve mecbur kılıyor.

Peki dertleri ney? derseniz aslında basit. NOx gazları dediğimiz Dizel motorların egzozlarından çıkan gazlar solunum yolu rahatsızlığından çocuklarda gerizekalılıpa kadar bir sürü komplikastyona yol açıyor. Elin gavuruda sağlık önemli diye bu gazın doğaya salımını yok etmek oda mümkün değilse tedrici olarak kısıtlamak istiyor.

Türkiye'de ise bu meseleyi hiç kimse iplemediği için katalizatörü boşaltmak, EGR iptali gırla gidiyordu ama normlar çok sıkışınca işin içine artık katkı girmeye başladı ve Adblue olmadan motorlar artık marş almıyor (çoğu araçta çalışırken biterse stop etmez ama bir defa motoru stop ettirdikten sonra ablue eklemeyincede çalışmaz).

Yani mesele yakıt tasarrufu v.s falan değil. Bunu yaparak insanları korumak amaç.Tabi Türkiye'de diğer insanlar kimsenin umurunda olmadığı için gereksiz bir yük olarak görülüyor.

Adamın sana akşama kadar sana kul hakkı hakkında vaaz verip ertesi gün gidip sanayide katalizörü boşalttırıp EGR'yi iptal ettirdiği bir memlekette yaşıyoruz.
 
Adblue Türkiye'de kimsenin sallamadığı egzoz emisyonu ile alakalı bir durum. Daha açıkçası çevre ve insan sağlığı ile alakalı.Zamanın da dizeli teşvik için kırk takla attılar ama baktılarki sağlığa zararı çok vaz geçtiler.

Avrupa birliğinin zamanında yayınladığı bir yol haritası var ve o yol haritasına göre egzoz emisyonları kademe kademe azaltılacak.Buna üretici firmaları zorluyor ve mecbur kılıyor.

Peki dertleri ney? derseniz aslında basit. NOx gazları dediğimiz Dizel motorların egzozlarından çıkan gazlar solunum yolu rahatsızlığından çocuklarda gerizekalılıpa kadar bir sürü komplikastyona yol açıyor. Elin gavuruda sağlık önemli diye bu gazın doğaya salımını yok etmek oda mümkün değilse tedrici olarak kısıtlamak istiyor.

Türkiye'de ise bu meseleyi hiç kimse iplemediği için katalizatörü boşaltmak, EGR iptali gırla gidiyordu ama normlar çok sıkışınca işin içine artık katkı girmeye başladı ve Adblue olmadan motorlar artık marş almıyor (çoğu araçta çalışırken biterse stop etmez ama bir defa motoru stop ettirdikten sonra ablue eklemeyincede çalışmaz).

Yani mesele yakıt tasarrufu v.s falan değil. Bunu yaparak insanları korumak amaç.Tabi Türkiye'de diğer insanlar kimsenin umurunda olmadığı için gereksiz bir yük olarak görülüyor.

Adamın sana akşama kadar sana kul hakkı hakkında vaaz verip ertesi gün gidip sanayide katalizörü boşalttırıp EGR'yi iptal ettirdiği bir memlekette yaşıyoruz.
Türkiyede bu durum böyle görülmüyor arabam az yaksın da isterse 50 tane ağacın ürettiği oksijeni katletsin önemli değil tavrını bırakmıyoruz.

Egr'yi sökünce 1 litre net yakıt tasarrufu sağlar dizel motorlar .egr doldukça motor dışarı hava atamadığı için her turda daha çok sıkışmaya başlar buda fazla yaktırır://
 
Arabanın çıkışına nargile koymak gibi birşeymiş. :)
Deoiyonize su ile üre karışımını egzos içine püskürtüyorlarmış.
 
Türkiyede bu durum böyle görülmüyor arabam az yaksın da isterse 50 tane ağacın ürettiği oksijeni katletsin önemli değil tavrını bırakmıyoruz.

Egr'yi sökünce 1 litre net yakıt tasarrufu sağlar dizel motorlar .egr doldukça motor dışarı hava atamadığı için her turda daha çok sıkışmaya başlar buda fazla yaktırır://
EGR öyle çalışmaz.

Egr egzoz gazının bir miktarının tekrar silindire geri sokularak Yanma sıcaklığı düşürülür ve ortaya Nox gazı çıkması engellenmeye çalışılır..

Dolayısı ile sistem egzoz gazı tahliyesi hattında bulunmaz. Bir tane tali yol açılarak bir miktar egzoz gazı tekrar çevrime sokulur. Yanmış gazın büyük kısmı Egzoz hattından dışarı atılır. Nihayetinde bu hat kurum doluyor bu yüzden ve ECU klapeyi belirli ölçülere göre ayarlamak istese de içerideki akış düzgün olmadığı için değerler sapıtıyor. Sonra yakıt tüketimi alıp başını gidiyor hali ile.

İşin teknik tarafı bir yana sağlık tarafı çok kötü. Bile isteye kendimize zarar veriyoruz. Herkesin çocuğu anası babası eşi...v.s etkileniyor bu işten ama zarar nisbi/yavaş ve gözle görülür olmadığından umursamıyoruz toplum olarak.

Bana kalsa EGR iptali, katalizör boşaltma v.s başka insanları olumsuz etkileyen işlemleri yapanı da yaptıranı da bir müddet içeri tıkar araca da el koyarım.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,527
Mesajlar
110,972
Üyeler
2,682
Son üye
Oğuzhan06

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top