Adblue Türkiye'de kimsenin sallamadığı egzoz emisyonu ile alakalı bir durum. Daha açıkçası çevre ve insan sağlığı ile alakalı.Zamanın da dizeli teşvik için kırk takla attılar ama baktılarki sağlığa zararı çok vaz geçtiler.
Avrupa birliğinin zamanında yayınladığı bir yol haritası var ve o yol haritasına göre egzoz emisyonları kademe kademe azaltılacak.Buna üretici firmaları zorluyor ve mecbur kılıyor.
Peki dertleri ney? derseniz aslında basit. NOx gazları dediğimiz Dizel motorların egzozlarından çıkan gazlar solunum yolu rahatsızlığından çocuklarda gerizekalılıpa kadar bir sürü komplikastyona yol açıyor. Elin gavuruda sağlık önemli diye bu gazın doğaya salımını yok etmek oda mümkün değilse tedrici olarak kısıtlamak istiyor.
Türkiye'de ise bu meseleyi hiç kimse iplemediği için katalizatörü boşaltmak, EGR iptali gırla gidiyordu ama normlar çok sıkışınca işin içine artık katkı girmeye başladı ve Adblue olmadan motorlar artık marş almıyor (çoğu araçta çalışırken biterse stop etmez ama bir defa motoru stop ettirdikten sonra ablue eklemeyincede çalışmaz).
Yani mesele yakıt tasarrufu v.s falan değil. Bunu yaparak insanları korumak amaç.Tabi Türkiye'de diğer insanlar kimsenin umurunda olmadığı için gereksiz bir yük olarak görülüyor.
Adamın sana akşama kadar sana kul hakkı hakkında vaaz verip ertesi gün gidip sanayide katalizörü boşalttırıp EGR'yi iptal ettirdiği bir memlekette yaşıyoruz.