frekans50
⁵⁰
- Katılım
- 8 Ekim 2022
- Mesajlar
- 1,415
Obd cihazı ile arızayı tespit ettim.
Çıkış oksijen sensörünü sökerek, WD40 ve balata spreyi, ile temizledim.
Soket üzerinden ölçtüm. 4 uç var. İkisi ısıtıcı uç. 3..4 ohm civarında görünüyor. Beklenen durum bu. Ölçülen gerilim 1.5..3V civarında. Çalışma esnasında normalde 1Vu geçmemeli.
Açık devre hatası görülüyor. Hatayı bir kaç defa sildim. Düzelmedi. Sizce bu, ısıtıcı arızası olmayıp sensörün kendisine ait bir arıza mı? Daha etkili temizlik yapsam? Tavsiyeniz ne olur?
Sensör, Isıtıcı kısım sağlam olsa gerek. Acaba bunu süren röle veya bağlı olduğu sigorta atmış olabilir mi? Arabadaki sensör ısıtıcı röleyle mi sürülür? Aracın altına tekrar bakmadan yukarıdan bir yerden çözüm sağlamak isterim.
Araç, BMW, 116d dizel 2016 model, f20 kasa, B37 motor
Şu tabloda sensör ısıtıcı sigortası olabilir mi?
A properly functioning oxygen sensor will show a rapidly fluctuating output voltage between approximately 0.1 and 1.0 volts. The time taken for the voltage to change from 0.1 V to 1.0 V (referred to as the lean to rich response time) should be about 300 milliseconds
Son düzenleme: