Audio kalitesini asıl artıran örnekleme hızı mı, bit çözünürlüğü mü?

Mr_YAMYAM

Kayıtlı Üye
Benim bilgilerim yanlış demekki.
8 bit 256 değer alıyorsa 16 bit sistem 65536 değeri alabilir.
24 bit ise 16777216 değer alabiliyor.
Bir alternasın tepe noktasına kadar kaç noktadan işlendiğini ifade edebiliriz.
Örnekleme derinliğini ADC sağlayabilse bile DSP bu değeri işleyebilir mi bilemiyorum.
Sonuçta sadece sesin örneklenmesi hususu değil, gürültülerin de örneklenmesi sözkonusudur.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Örnekleme derinliğini ADC sağlayabilse bile DSP bu değeri işleyebilir mi bilemiyorum.
Sonuçta sadece sesin örneklenmesi hususu değil, gürültülerin de örneklenmesi sözkonusudur.
Eskiden bu bir sorundu. mesela 16 bitlik DSP var ama sample'lar 20 bit. Bu tip DSP'lerde "accumulator" denen ve tüm yüksek performans işlemlerin yapıldığı registerler vardı ve DSP 16 bit de olsa, accumulator'da ilave bitler vardı. Mesela 24 bit. Texas Instruments'in DSP'leri için baya assembly program yazdım, tam bir gavur işkencesi :mad:

Ama şimdi artık 32 bit DSP'ler o kadar yaygın ki, kimse accumulator ile falan uğraşmıyor. C/C++ da yazıyor adam programı bitiriyor işi.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
PCM verinin iletimi ile ilgili bir standart olabilir o abi. O kadar çok standart var ki. Mesela SPDIF ve TOSLINK için kullanılan AES formatının bir frame'i var. I2S de bir frame var. TDM'de bir frame var. Hepsinde de bit sayısı farklı :)
 

Mr_YAMYAM

Kayıtlı Üye
Çalıştığım yıllarda STUDER/PHILIPS CD okuyucularda her eseri dinlerken aynı zamanda frame frame olarak ta takip ediyorduk.
Sesin her bir paket verisini ifade ediyor olabilir.
74 frame ne PAL ne de NTSC sistemlere uyumlu olamadığı için asla PCM veri akışları videolarda kullanılamıyordu.
Bunun için EBU MPEG1 standardını belirlemiş ve MPEG1-L2 formatı ile filmlerin sesleri iletilmekte idi.
MPEG1-L2 15KHz band genişliği sunduğu için uyanık DOLBY aynı veri akışı ile DOLBY-E ile harikalar yaratmıştı.
 
Top