Eski araçlarda kullanılan elektromekanik voltaj regulatörü nasıl çalışıyordu?

indir (1).jpeg

Burada voltaj ayarı nasıl yapılıyor? :)
Şemayı bulduğum bağlantı ölü.
 
Gerçek şarj dinamosu budur. Artık kalmadı, ama çoğu kişi hâlâ şarj dinamosu diyor alternatör yerine.
 
tek transistörle yapılacak iş için mekanik olarak ne kadar çok uğraşmışlar. herhalde vakum tüpler otomobillerdeki vibrasyona dayanamıyordu.
 
İlk videodaki multimetre iyiydi. Aynı anda hem voltaj hem akım ölçüyor, şimdikilerde olmayan bir özellik :dans1:
 
evet 50-60'larda lambalı ve tuşlu oto radyoları mevcut.

Zaten ilk videoda bir müşterinin arabasından bahsediyor. Adamın radyo 7 A akım çekiyormuş. Bu ne yav? Kışın kabini de ısıtıyordur o radyo :katil2:
 
sanırım fotoda okla gösterdiğim düğüm noktası kafa karıştırıyor. geri dönüş kesici rolenin üzerindeki alt ve üst bobinin uçları aynı rolenin üst kontağında birleşiyor.

reg1.jpeg
 
Bunlar bildigimiz anlamda sema degil ki. Neyse ben cizmeye calisayim.
 
biraz sadeleştirilebilir belki ama kumanda ile güç devresinin iç içe olması farklı bi çizimi zorlaştırır.
 
Bu rölelerin kontakları çabuk bozulur. Üzerlerinden yüksek akım geçiyor. Saniyede kaç kez açıp kapanıyor acaba? :)
Altlarına lastikde koyuyorlarmış gürültü üretmesin diye. Kaportaya direk bağlansa araba kornası gibi olur. :)
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
7,285
Mesajlar
123,138
Üyeler
2,939
Son üye
Cano

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top