Eski araçlarda kullanılan elektromekanik voltaj regulatörü nasıl çalışıyordu?

indir (1).jpeg

Burada voltaj ayarı nasıl yapılıyor? :)
Şemayı bulduğum bağlantı ölü.
 
Gerçek şarj dinamosu budur. Artık kalmadı, ama çoğu kişi hâlâ şarj dinamosu diyor alternatör yerine.
 
tek transistörle yapılacak iş için mekanik olarak ne kadar çok uğraşmışlar. herhalde vakum tüpler otomobillerdeki vibrasyona dayanamıyordu.
 
İlk videodaki multimetre iyiydi. Aynı anda hem voltaj hem akım ölçüyor, şimdikilerde olmayan bir özellik :dans1:
 
sanırım fotoda okla gösterdiğim düğüm noktası kafa karıştırıyor. geri dönüş kesici rolenin üzerindeki alt ve üst bobinin uçları aynı rolenin üst kontağında birleşiyor.

reg1.jpeg
 
biraz sadeleştirilebilir belki ama kumanda ile güç devresinin iç içe olması farklı bi çizimi zorlaştırır.
 
Bu rölelerin kontakları çabuk bozulur. Üzerlerinden yüksek akım geçiyor. Saniyede kaç kez açıp kapanıyor acaba? :)
Altlarına lastikde koyuyorlarmış gürültü üretmesin diye. Kaportaya direk bağlansa araba kornası gibi olur. :)
 

Forum istatistikleri

Konular
8,011
Mesajlar
132,031
Üyeler
3,193
Son üye
sDt

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top