Eski araçlarda kullanılan elektromekanik voltaj regulatörü nasıl çalışıyordu?

indir (1).jpeg

Burada voltaj ayarı nasıl yapılıyor? :)
Şemayı bulduğum bağlantı ölü.
 
Gerçek şarj dinamosu budur. Artık kalmadı, ama çoğu kişi hâlâ şarj dinamosu diyor alternatör yerine.
 
tek transistörle yapılacak iş için mekanik olarak ne kadar çok uğraşmışlar. herhalde vakum tüpler otomobillerdeki vibrasyona dayanamıyordu.
 
İlk videodaki multimetre iyiydi. Aynı anda hem voltaj hem akım ölçüyor, şimdikilerde olmayan bir özellik :dans1:
 
sanırım fotoda okla gösterdiğim düğüm noktası kafa karıştırıyor. geri dönüş kesici rolenin üzerindeki alt ve üst bobinin uçları aynı rolenin üst kontağında birleşiyor.

reg1.jpeg
 
biraz sadeleştirilebilir belki ama kumanda ile güç devresinin iç içe olması farklı bi çizimi zorlaştırır.
 
Bu rölelerin kontakları çabuk bozulur. Üzerlerinden yüksek akım geçiyor. Saniyede kaç kez açıp kapanıyor acaba? :)
Altlarına lastikde koyuyorlarmış gürültü üretmesin diye. Kaportaya direk bağlansa araba kornası gibi olur. :)
 

Forum istatistikleri

Konular
8,673
Mesajlar
141,686
Üyeler
3,466
Son üye
isaayan

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Abdullah karaoglan falcon_browning Abdullah karaoglan wrote on falcon_browning's profile.
selamın aleyküm ses sistemindeki cızırtıyı hallettınızmi
"Araştırma, ne yaptığını bilmediğinde yaptığın şeydir." - Wernher von Braun
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Back
Top