farın içi nemleniyor ne yapmak lazım ?

Katılım
5 Aralık 2024
Mesajlar
235
s.a arkadaşlar geçtiğimiz bahar ayından itibaren farın içi nemleniyor resimdeki gibi biraz internette araştırdım youtubede arkasında bir kapak var açın içini kurutun hava sıcakken geri kapatın dedi yaptım ilk başta kurudu içi sonra tekrar nemlendi. sanayiye götürdüm sökülüp tamir edilecek dediler ama neresi tamir edilecek dışarıdan bakınca kırık çıkık çatlak yok birde tamire istediği paraya az daha koy sfırını al sizce ne yapmak lazım ?


20251219_151115.jpg
 
Far bir darbe vs yuzunden cam aksam gormesen bile belki arka taraftan catlamis ya da lamba vs nin takildigi kisimda bosluk vardir. Yazin sorun olmaz ancak nemli havalarda ic aksam nemlenip yogusma olusuyor.

Oncelikle catlak, kirik ya da delik/kacak kismi bulup kapat. Lambayi sokup fari iyice isit kuru hava ufle vs. nemi al.

Ancak ozel farlarda lamba ile aynali ic aksam arasinda hava gecisi olmayabilir bu kisimda delik vs olustuysa bu sorunu cozmek imkansiz olabilir cunku bu bosluga azot gibi gazlar kondugunu biliyorum.
 
Başka bir foruma yazdığım cevap;
Buğu olayı far içindeki nemli havadan kaynaklıdır. Normalde far ampulleri yalıtımlı olarak yerine oturmaz, atmosferden hava girişi mümkün. Dışarısı soğuyunca da, tıpkı buzdolabından alınan şişenin dışının terlemesi gibi farın da nemli hava ile temas eden iç kısmı terler. Normalde farın yanması ile veya güneş altında, ısı ile bu nem etkisini kaybeder, dışarı atılır. Ama zaten ortam nemli ise yine içeride nemli hava kalacağından soğuk havada yine buğulanma olacaktır. Belki ampul sökülerek kuru ve biraz sıcak hava tutulduktan hemen sonra ampul takılarak içerisi kuru hale getirilebilir.
Yeni tip ampuller halojen ampuller gibi yeterince ısı yaymıyorsa da bu durum oluşuyor olabilir. Oluşan ısı içerideki nemi uzaklaştırmaya yetmiyordur.
 
Far bir darbe vs yuzunden cam aksam gormesen bile belki arka taraftan catlamis ya da lamba vs nin takildigi kisimda bosluk vardir. Yazin sorun olmaz ancak nemli havalarda ic aksam nemlenip yogusma olusuyor.

Oncelikle catlak, kirik ya da delik/kacak kismi bulup kapat. Lambayi sokup fari iyice isit kuru hava ufle vs. nemi al.

Ancak ozel farlarda lamba ile aynali ic aksam arasinda hava gecisi olmayabilir bu kisimda delik vs olustuysa bu sorunu cozmek imkansiz olabilir cunku bu bosluga azot gibi gazlar kondugunu biliyorum.

Allah korusun öyle kaza v.s bişey olmadı arabamız orjinal... birde zannederim farı tamir etmek için ön tamponuda söküyorlar .??
 
Ampulü sökebiliyorsanız söküp, saç kurutma makinası ile çok sıcak olmamak koşulu ile sıcak hava tutun, kurusun. Sonra ampulü takıp güneş altına bırakın düzelir. Tekrarlarsa bir şekilde su alıyordur.
 
Arkadaşın pejo marka arabasında oldu, sağ ön farın camı ile arkadaki yansıtıcı (reflektör) kısmının birleştiği yerden su alıyor içeriye. Sökmek teferruatlıydı üst kısımda suyun girdiği yeri tespit edip silikonu bastık abi. İçerisi kuruduğunda suyun bıraktığı izlerden giriş noktasını tespit edebilirsiniz.
Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,688
Mesajlar
141,846
Üyeler
3,472
Son üye
XfceMsla

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Abdullah karaoglan falcon_browning Abdullah karaoglan wrote on falcon_browning's profile.
selamın aleyküm ses sistemindeki cızırtıyı hallettınızmi
"Araştırma, ne yaptığını bilmediğinde yaptığın şeydir." - Wernher von Braun
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Back
Top