- Katılım
- 24 Şubat 2018
- Mesajlar
- 24,143
Arkadaşlar, firmalardan yaptığınız alışverişler ile ilgili veya firmanın müşteriye yaklaşım tarzı, teknik destek kabiliyeti vs ile ilgili yaptığınız yorumlarda dikkatlı davranın. Eğer firma ile ilgili negatif bir yorumda bulunacaksanız, SADECE gerçek olduğunu bildiğiniz ve kanıtlayabildiğiniz hususları dile getirin. Eğer böyle yapmazsanız, ilgili firma isterse karalama davası açıp tazminat ödemeye mahkum edilebilirsiniz. Birçok firma bu kadar ileriye gitmez, ama böyle bir ihtimal var.
Mesela "firmadan ürün aldım, fatura kesmedi". Gayet net, gerçeğe bağlı ve kanıtlanabilecek bir bilgi. "Firmadan X ürünü aldım, Y ürünü gönderdi". Veya X ürünü aldım, cihaz ezik, yamuk geldi, ekranı kırık geldi". Bunların hepsi, gerçeklere bağlı ve kanıtlanabilir şeyler.
Ama,
"evet ya, o firma kesinlikle üç kağıtçı". "Her zaman çakma malları getiriyor Çin'den ve millete kakalıyor". "Müşterilere değer vermiyor". "Kazık atma fırsatını ele geçirsin, kesinlikle kazık atıyor". "Dolandırıcı firma o, oradan bir daha birşey satın alma"
gibi ifadeler kullanıyorsanız, bunların hepsini, ayrı ayrı kanıtlayacak delillerin elinizde olması lazım. Bu konuda lütfen herkes gereken özeni göstersin.
Biz burada kimsenin, iş etiği kötü olan bir firma tarafından zarara uğratılmasını istemeyiz, ama böyle yuvarlak, genellemeli ifadelerle firmaların yaftalanmasını da istemeyiz. Neticede bunlar yerli firma, daha çok olsun, rekabet olsun, seçeneğimiz daha fazla olsun, fiyatlar da düşsün isteriz. Birkaç tane ana firma olursa, hele bir de bunlar aynı market zincilerinin bir ara yaptığı gibi aralarında anlaşırlarsa, asıl o zaman ayvayı yeriz.
Mesela "firmadan ürün aldım, fatura kesmedi". Gayet net, gerçeğe bağlı ve kanıtlanabilecek bir bilgi. "Firmadan X ürünü aldım, Y ürünü gönderdi". Veya X ürünü aldım, cihaz ezik, yamuk geldi, ekranı kırık geldi". Bunların hepsi, gerçeklere bağlı ve kanıtlanabilir şeyler.
Ama,
"evet ya, o firma kesinlikle üç kağıtçı". "Her zaman çakma malları getiriyor Çin'den ve millete kakalıyor". "Müşterilere değer vermiyor". "Kazık atma fırsatını ele geçirsin, kesinlikle kazık atıyor". "Dolandırıcı firma o, oradan bir daha birşey satın alma"
gibi ifadeler kullanıyorsanız, bunların hepsini, ayrı ayrı kanıtlayacak delillerin elinizde olması lazım. Bu konuda lütfen herkes gereken özeni göstersin.
Biz burada kimsenin, iş etiği kötü olan bir firma tarafından zarara uğratılmasını istemeyiz, ama böyle yuvarlak, genellemeli ifadelerle firmaların yaftalanmasını da istemeyiz. Neticede bunlar yerli firma, daha çok olsun, rekabet olsun, seçeneğimiz daha fazla olsun, fiyatlar da düşsün isteriz. Birkaç tane ana firma olursa, hele bir de bunlar aynı market zincilerinin bir ara yaptığı gibi aralarında anlaşırlarsa, asıl o zaman ayvayı yeriz.