Ford Tourneo Connect Motor Çalıştı Bilgisi

frmman

Aktif Üye
Katılım
27 Haziran 2024
Mesajlar
374
Merhaba

2015 model ford tourneo connect titanium aracımda, motor çalıştı bilgisine ihtiyacım var.

Torpidonun arkasında ecu ve bir sigorta paneli var, buradan bu bilgi alınabiliyorsa diğer prosesleri çok kolaylaştıracak.
Can bus ile değil normal lojik veya +12V (var-yok) şeklinde bir işaret olması tercih sebebi.

İnternette çeşitli marka ve modellerin "Wiring şemaları" var. Ama kendi aracım için olanı bulamadım.

Konu hakkında fikri ve bilgisi olan veya wiring şemalarına erişim imkanı olanlanlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
 
Son düzenleme:
Şemada ignition olarak geçer motor start aldığında oraya 12V gelir dünya standartıdır
Teşekkürler cevabınız için aracın elektrik bağlantı şemasını bulamadım / elimde yok. Siz biliyorsanız araçdaki yerini tarif edebilirmisiniz? Veya şemada ilgili bölümü içeren kısmı paylaşabilirmisiniz.


Şurada : https://www.focusfanatics.com/threads/fuses-that-only-have-power-when-engine-is-started.813679/

sizinkine benzer soru sorulmuş, bir inceleyin isterseniz. Bu sayfada bişey dikkatimi çekti. Her arabada farklı olabilir ama, sizin arabada çakmak soketine araba (motor) çalışmadan önce 12v geliyor mu? buna bakabilirsiniz.

Buraya konu açmadan önce çeşitli anahtar kelimeler ile aramalar yaptım. Sayısız forum ve siteye göz gezdirim :) Belki ben arama işinde döngüye girdiğim için

Benim araçta (bu modellerde) kontak anahtarından bağımsız sürekli elektrik var. Kontağı kapatıp yerinden çıkarsanız bile çakmaklıkda elektrik kesilmiyor.

Şu anda beslemeyi kontrol sistemi besleme hattından (12V) alıyorum. Bu yönteminde şöyle açmazı var. Sürücü veya yolcu kapılarını açtığınızda kontağı takıp yarım çevirdiğinizde bu sistemlerin enerjisi açılıyor. Kontağı talıp çevirmezseniz sorun yok.

İlginç tarafı arka kapılardan herhangi birisi açıldığında yine kontrol sisteminin enerjisi açılıyor. Buda işleri karıştırıyor.

Diğer bir durum ise kontak kapatılıp çıkartılsa bile buradaki enerji hemen kesilmiyor. Elektronik sistemleri bir süre sonra kapanıyor.

Tüm bu problemlerden kurtulmak için motorun çalıştı bilgisine ihtiyacım var.
 
Son düzenleme:
https://cardiagn.com/

2017 cmax şemasını burada bulmuştum. İncele istersen. Pdf indirmek için USA VPN gerekiyor. Amerika dışında indirmeye müsade etmiyor.

Kontak artısı işini görmez mi?
 
Merhaba

2015 model ford tourneo connect titanium aracımda, motor çalıştı bilgisine ihtiyacım var.

Torpidonun arkasında equ ve bir sigorta paneli var, buradan bu bilgi alınabiliyorsa diğer prosesleri çok kolaylaştıracak.
Can bus ile değil normal lojik veya +12V (var-yok) şeklinde bir işaret olması tercih sebebi.

İnternette çeşitli marka ve modellerin "Wiring şemaları" var. Ama kendi aracım için olanı bulamadım.

Konu hakkında fikri ve bilgisi olan veya wiring şemalarına erişim imkanı olanlanlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
Bu yeni olanın kullanma kılavuzu imiş.
Sigortaların dizilimi aynı ise belki işine yarar.
motor çalışınca hangi sigortalara elektrik geldiğini bulursun ölçerek.

Motorsikletin elektrik kablolarını bile bağlayamadım. Şema yoktu. Numarada koymuyorlar kablolara.
Orjinal diye aldığım kabloda uymamıştı.Küfür ede ede bağlamıştık. :)
 
https://cardiagn.com/

2017 cmax şemasını burada bulmuştum. İncele istersen. Pdf indirmek için USA VPN gerekiyor. Amerika dışında indirmeye müsade etmiyor.

Kontak artısı işini görmez mi?
Bende farklı ford modellerinin şemalarını buldum ama, kendi aracım veya ona yakın olabilecek bir şemaya veya bilgiye ulaşamadım.
Kontak artısı mallesef işimi görmüyor. "Motor çalıştı / çalışıyor" bilgisine ihtiyacım var. Teknik dokümanlarda bazı araç ECU larda "Engine On Signal" şeklinde bir çıkış bulunabiliyor.


Bu yeni olanın kullanma kılavuzu imiş.
Sigortaların dizilimi aynı ise belki işine yarar.
motor çalışınca hangi sigortalara elektrik geldiğini bulursun ölçerek.

Motorsikletin elektrik kablolarını bile bağlayamadım. Şema yoktu. Numarada koymuyorlar kablolara.
Orjinal diye aldığım kabloda uymamıştı.Küfür ede ede bağlamıştık. :)

Aracın kendisine ait manuel ve sigorta şeması var. Toplamda 3 adet sigorta paneli var (kaput içinde, torpido arkasında ve bagaj bölmesinde). Sigorta açıklamalarına zaten bakmıştım. Maalesef motor çalışma bilgisini alabileceğim bir sigorta yok.

Aracın harness ini dağıtmadan ve gerekli gereksiz yerleri sökmemek için nokta atışı müdahale noktasını tespit etmeye çalışıyorum.
Doküman veya şema olmadan deneme yanılma ile ilerlermek istemediğim B planı :(
 
Madem can haberleşme olmadan motorun çalıştığı kesin olarak bilinmek isteniyor, bende 4 farklı öneride bulanayım.
1-) Şarj dinamosundan bu bilgi elde edilebilir. Bağlantı kabloları üzerinden ölçümler alınarak bulunabilir. (ben yazana kadar @czorgormez yukarıdaki mesajda önermiş)
2-) Yağlama müşüründen faydalanılabilinir.
3-) Motor devir saati için olan sensörün pals çıkışı takip edilebilinir.
4-) Yada basit bir sensörle motorun çalıştığındaki titreşimler takip edilir.
 
Üç mesajda arka arkaya zannedersem saniye farklarıyla sıralanmış :gulus2:
 
aslında pek bilinmeyen 2 seçenek daha var

1- sistem voltajı ölçmek. alternatör çalışıyorken 13 voltun üstüne çıkar. (akü şarj olana kadar bu voltaj düşük kalabiir)
2- sistem voltajı üstünden alternatörden gelen ripple ölçmek - buradan aynı zamanda motor devir bilgisi de elde edilebilir.
 
Eskiden bir cihaz alınca aptala anlatır gibi detaylı elektrik şeması oluyordu. Şimdi vermiyorlar.
İnternette arayınca yuksek ücrete satıyorlar.
Çoğu bağlantıda sahte tıklama ile reklamlardan gelir sağlama amaçlı. :)
 
Önerileriniz için teşekkürler.

Evet benzer önerilerin farklı kişilerden art arda gelmesi çok ilginç bir tesadüf olmuş :)

Kaput altındaki sensör veya altörnatörden kablo çekme C planı olarak düşünebilirim.
B planı Torpido gözü arkasındaki sigorta yuvası ve orta konsol üzerinden çözmek (bir çözüm varsa tabi)
A planı ise "engine on" sinyali araçta varsa garanti yöntem bunu tercih etmek.

@czorgormez in altörnatör voltajı takip önerisi için araç üzerinde ölçümler yapacağım.
Bu enerji takibi;

- Kısa mesafe kullanımda nasıl davranır.

- Uzun yol kullanımında (10..12 saat vb) akü tam şarj olacaktır. Bu durumda araç stop edilip kısa süre sonra tekrar çalıştırıldığında, sistem voltajındaki değişim aralığı ya çok az olacaktır veya hiç olmayacaktır. Bu kısım şimdilik soru işareti.
 
Bu dokümanın tamamına değilde ilgili sayfadan yapılan alıntılara denk gelmiştim. Benim aracım ile kablolama noktasında baya bir fark var.

Bu dokümandaki araçta sürücü koltuğunun altında CCP (Customer Connection Point) şeklinde bir bağlantı noktası var. Benim araçta sürücü koltuğunun altında böyle bir uç / bağlantı noktası yok. Olsa tam olarak aradığım şey buydu :)

firefox_RGxVAAu8qn.png
 
Alternatörden motor çalıştı bilgisini nereden alacağınız önemli. Şarj çıkış kablosundan alacaksanız gerilim takibi ile bu işlem yapılabilir ancak bazı alternatörler sabit gerilimle şarj yaparken bazıları akü doldukça gerilimi düşürüyor. Aralıkları dikkatli belirlemeniz lazım. Ayrıca herhangi bir sebeple alternatörün ikazı kesilirse yada kayış koparsa sizin sisteminiz de bu bilgiyi yanlış yorumlayabilir. Bazı alternatörler araç bilgisayarına alternatör yük bilgisini de iletiyor buradan da bilgi alınabilir, alternatörün üretici numarasından modelini ve bağlantı fişlerinin şemasını bulursanız kolaylık olur. Hem sizin aklınıza daha iyi çözümler de gelebilir.

Yağ müşürü de kullanılabilir. Ama yazdıklarım onun için de geçerli. İki farklı noktadan alınan bilgiyi kıyaslamak en iyisi olabilir.

Bir de bazı sistemler (arka cam ısıtma gibi) sadece motor çalıştığında kullanılabiliyor bazı araçlarda buradan da yola çıkılabilir.
 
bir Op-amp karşılaştırıcısı devresi yaparak akü voltajı mesela çakmaklıktan alınarak 14v üzeriyse motor çalışıyor 14v altı ise çalışmıyor şeklinde kurgulanıp bu bilgi hızlı olamamakla beraber dolaylı olarak üretilebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,121
Mesajlar
121,229
Üyeler
2,885
Son üye
ozcanthegreat

Son kaynaklar

Son profil mesajları

az bilgili çok meraklı
Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Back
Top