FORUM HALKI NE DÜŞÜNÜYOR(TOGG)

Status
Yeni mesajlara kapalıdır.
Tabi 10 kW lık bir yükü prize takamazsın. Sigorta atar. Sigortayı yükseltirsen bu sefer de yangın çıkar.

10 kW dan yararlanabilmek için eve 3 faz geliyor olması lazım. Hemen dairenin ana dağıtım kutusundan 3 faz alınıp inverterli şarj ünitesine bağlanacak. Oradan da 50 m kabloyu camdan sarkıtıp arabaya bağlantı yapacaksın :)
 
Tabi 10 kW lık bir yükü prize takamazsın. Sigorta atar. Sigortayı yükseltirsen bu sefer de yangın çıkar.

10 kW dan yararlanabilmek için eve 3 faz geliyor olması lazım. Hemen dairenin ana dağıtım kutusundan 3 faz alınıp inverterli şarj ünitesine bağlanacak. Oradan da 50 m kabloyu camdan sarkıtıp arabaya bağlantı yapacaksın :)
o kadar sövüp sayıyorum ki bizim evleri çizen mühendise.
rastgele çizmiş resmen.

binada 36 daire var bunlardan 5 tanesi 3 fazlı elektrik kullanıyor
kalan 30+kapıcı dairesi tek fazlı kullanıyor neden böyle birşey var anlam veremiyorum aklım ermiyor.

bizim ev o 5 daireden 1isi değil :)

sırayla sigortalarımız şöyle gidiyor ana sigorta 32A aydınlatmalar 8 prizler 16.
1 tane de 2A sigorta var nereye gidiyor ne işe yarıyor çözemedim onu ben.
 
Kurulu güç önemli. Gelen tek fazı kalın telle yaptılarsa tek fazdan da 10 kW alırsın.
 
Tabi 10 kW lık bir yükü prize takamazsın. Sigorta atar. Sigortayı yükseltirsen bu sefer de yangın çıkar.

10 kW dan yararlanabilmek için eve 3 faz geliyor olması lazım. Hemen dairenin ana dağıtım kutusundan 3 faz alınıp inverterli şarj ünitesine bağlanacak. Oradan da 50 m kabloyu camdan sarkıtıp arabaya bağlantı yapacaksın :)
İstek üzerine bedeli karşılığı Binalara gerekli tesisat sağlanır.
 
Belki de ileride elektrikli araçlar yaygınlaşınca her apartmanın lokal bir şarj istasyonu olacak ve bir görevli herkesin arabasını sırayla şarjlı tutacak.

Yolda kalma olayında da herhalde üzerinde 200 kW jeneratör olan bir kamyonet gelecek ve 30 dakikada seni şarj edip 2000 TL yi kapacak :)
 
Belki de ileride elektrikli araçlar yaygınlaşınca her apartmanın lokal bir şarj istasyonu olacak ve bir görevli herkesin arabasını sırayla şarjlı tutacak.

Yolda kalma olayında da herhalde üzerinde 200 kW jeneratör olan bir kamyonet gelecek ve 30 dakikada seni şarj edip 2000 TL yi kapacak :)
2000 tl yerine 500 verir çekici ile evime getiririm abi.
evde yavaş yavaş dolsun.
 
Blnaya Hat bedeli,
Uygun yere kablo tesisat bağlantı bedelleri alınır.
 
İyice araştırmak lazım, bu TOGG evde dolabilecek mi yoksa sadece şarj istasyonunda mı dolacak. Bence teknik bir engel yok evde dolmasında. Bunu ancak bilerek ve kasıtlı olarak engelleyebilirler. Mesela şarj istasyonu ile şifreli bir haberleşme yaptırıp ancak şifreleme başarılı olursa araba dolar. Böyle birşey yapılırsa da bunun Adobe'den yazılım kiralamaktan farkı kalmaz. Adamlara tamamen bağımlı hale gelirsin. %100 zam mı yaptı? Paşa paşa ödeyeceksin.
 
Yavaş şarj ile pil ömrü uzuyor diyerek bir şehir efsanesi yayılabilir.
 
İyice araştırmak lazım, bu TOGG evde dolabilecek mi yoksa sadece şarj istasyonunda mı dolacak. Bence teknik bir engel yok evde dolmasında. Bunu ancak bilerek ve kasıtlı olarak engelleyebilirler. Mesela şarj istasyonu ile şifreli bir haberleşme yaptırıp ancak şifreleme başarılı olursa araba dolar. Böyle birşey yapılırsa da bunun Adobe'den yazılım kiralamaktan farkı kalmaz. Adamlara tamamen bağımlı hale gelirsin. %100 zam mı yaptı? Paşa paşa ödeyeceksin.
Keşke manuel olanıda çıksa abi.
otomatik arabanın zevki yok zaten bunda hem ses yok hem vites yok zevksiz olur yav.
 
Elektrikli araçlar için eve özel şarj istasyonları kuruyorlar. Her aracı şarj ediyor. TOGG'un ne farkı var ki?
 
Keşke manuel olanıda çıksa abi.
otomatik arabanın zevki yok zaten bunda hem ses yok hem vites yok zevksiz olur yav.

Değişik sürüş modları var :) Ekonomi, spor vs. İki farklı da modeli var. Birisi tek motorlu, iki çeker ve 200 beygir, diğer çift motorlu, 4 çeker ve 400 beygir. Ama vites olayını bilmiyorum. Acaba otomatik şanzıman mı var?
 
Değişik sürüş modları var :) Ekonomi, spor vs. İki farklı da modeli var. Birisi tek motorlu, iki çeker ve 200 beygir, diğer çift motorlu, 4 çeker ve 400 beygir. Ama vites olayını bilmiyorum. Acaba otomatik şanzıman mı var?
abi bence proche taycan gibi 2 oranlı rediktör var.
birisi yokuşta vs. aşırı yükte motoru rahatlamak için diğer oranda max hız az yük için.

ben debriyaj seviyorum. yokuş inerken viteste inmeyi seviyorum.
 
Elektrikli araçlar için eve özel şarj istasyonları kuruyorlar. Her aracı şarj ediyor. TOGG'un ne farkı var ki?

Belli bir standarda uyumlu herhangi bir cihaz ile şarj edilebiliyor olması önemli. Yoksa bunu şarj etmek için git Vestel'den şarj cihazı al derlerse, o zaman Vestel de istediği fiyatı çeker şarj cihazına.
 
bu arabalarin batarya degisim suresi ne kadar, yani kac yilda yada kac bin km de batarya degisecek, ornegin bugune kadar kullandigim cep telefonlarimin bataryalari 4 yildan fazla gitmedi, bunuda 5 yilda bir degistirecekmiyiz, degisecekse bunu kim karsilayacak, araci satarken 10yil batarya garantili gibi birseyler var mi, yoksa bir araba parasida bataryaya verirsek evin yolu zor bulunur gibi, 10 yil garanti bile olsa 10uncu yilda bu araci satsak ne kadar deger kaybi olur.
 
bu araçlarda regeneration , yokuş inerken pilleri şarz etme olayı var. İki tekeri park halinde çevirebilen bir düzenek yapılsa şarz için kullanılamazmı. Yani elektrikle şarz yerine mekanik şarz olmazmı. Veya aracın jeneratörü mekanik olarak tahrik edilerek piller şarz edilemezmi.
 
1 milyonluk arabayı aldınız 3-5 bin liralık şarj istasyonu için isyan ediyorsunuz :katil2:
 
bu araçlarda regeneration , yokuş inerken pilleri şarz etme olayı var. İki tekeri park halinde çevirebilen bir düzenek yapılsa şarz için kullanılamazmı. Yani elektrikle şarz yerine mekanik şarz olmazmı. Veya aracın jeneratörü mekanik olarak tahrik edilerek piller şarz edilemezmi.
edilebilir fakat bu özelliği 100 kişiden ancak 1 tanesi kullanır.
bu düzeneği kendimiz de yapabiliriz aracın çeker lastiklerinin olduğu tarafın 2 lastiğini de kriko ile kaldırıp uzun bi boru ve bijon anahtarını takarak başlarız döndürmeye lastik 500 tur döndüğünde bakkala gidecek kadar doldurmuş oluruz.
 
Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,844
Mesajlar
99,713
Üyeler
2,481
Son üye
rfdog12

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top