FORUM HALKI NE DÜŞÜNÜYOR(TOGG)

Status
Yeni mesajlara kapalıdır.
Bu dönemin gençliği öncelikle aç karnını doyurmayı bekliyor. Çünkü sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.
Bu dönemin gençliği üniversite mezunu, 20-30Bin TL maaş la işe başlamak istiyor. O parayı da başlangıçta hiç bir firma vermediği için evde oturup iş bekliyor.
Hayata bir yerden başlanmalı, başlangıçta maaş az/çok paradan ziyade bir kaç yıl kendisini çalışmak istediği alanda geliştirmeli, sonrası zaten iş 'te yükselmeler gelir.

Özgüvensizlikten dolayı kendimizi ezmeye bayılıyoruz.
Zamanında Siha istedik vermediler, İha ları kiraladılar. hep bekledik bize lazım olan araçları...
Ama şimdi en güzelini en gelişmişini ,Dünyanın en iyisini yaptık.
İçimizdeki istemezükçülere rağmen...

Fosil yakıtla çalışan araçla piyasaya girmedik. O piyasa da zaten en gelişmişi/güzeli/verimlisi yapıldı.
Dünya elektrikle çalışan otomobile geçiyor.
Bizde aynı kulvar da varız ve sıfırdan başlayıp, aynı zamanda yarışa katılıyoruz.
70 senedir bizlere verilen montaj sanayii görevini yaparken, yedek parçada yan sanayii ve otomobil sanayimiz gelişti.
Bügün Türkiye de üretilen yabancı marka araçların %70 parçaları yerli sanayii tarafından üretilmekte;
Yeterli ara eleman ve üretim gücümüz var. Eksik olan devlet desteği ve YERLİ MARKA.

Bunu başarmamız lazım.
Dünya da marka olmamız lazım.
Kendimize/insanımıza güvenelim hep birlikte BAŞARACAĞIZ ,

İstemezükçülere rağmen....
 
Son düzenleme:
@Harmonik siz genç değilsiniz. Dolayısıyla sorumun muhatabı ve cevabı sizde değilsiniz. @Ahmet ile aramızda özel bir sohbet geçtiği için bu yazışmayı sürdürüyorum.

Sizi kıracak bir şey yazmak istemiyorum.

25 yıllık kira ödeyen asgari ücretliler bile bu ülkede iyi-kötü bir şeyler sahibi olurken siz kira ödememenize rağmen olamadıysanız, tek söyleyebileceğim demek ki yaptığınız işi değiştirmeniz gerekiyor.

Lütfen yorumlarınızı genel yapın. Beni hedef almanızı gerektirecek samimiyete sahip değilsiniz.
 
Bu dönemin gençliği üniversite mezunu, 20-30Bin TL maaş la işe başlamak istiyor. O parayı da başlangıçta hiç bir firma vermediği için evde oturup iş bekliyor.
Hayata bir yerden başlanmalı, başlangıçta maaş az/çok paradan ziyade bir kaç yıl kendisini çalışmak istediği alanda geliştirmeli, sonrası zaten iş 'te yükselmeler gelir.

Özgüvensizlikten dolayı kendimizi ezmeye bayılıyoruz.
Zamanında Siha istedik vermediler, İha ları kiraladılar. hep bekledik bize lazım olan araçları...
Ama şimdi en güzelini en gelişmişini ,Dünyanın en iyisini yaptık.
İçimizdeki istemezükçülere rağmen...

Fosil yakıtla çalışan araçla piyasaya girmedik. O piyasa da zaten en gelişmişi/güzeli/verimlisi yapıldı.
Dünya elektrikle çalışan otomobile geçiyor.
Bizde aynı kulvar da varız ve sıfırdan başlayıp, aynı zamanda yarışa katılıyoruz.
70 senedir bizlere verilen montaj sanayii görevini yaparken, zaten yan sanayii ve otomobil sanayimiz gelişti.
Bügün Türkiye de üretilen yabancı marka araçların %70 parçaları yerli sanayii tarafından üretilmekte;
Yeterli ara eleman ve üretim gücümüz var. Eksik olan devlet desteği ve YERLİ MARKA.

Bunu başarmamız lazım.
Dünya da marka olmamız lazım.
Kendimize/insanımıza güvenelim hep birlikte BAŞARACAĞIZ , İstemezükçülere bakmayın.
Baştan belirteyim hiç bir siyasi görüşe sahip değilim. Ben ekmek partisindenim. Gurur duyulması gereken gelişmelere gurur duyuyoruz ama pollyannacılık oynamanın anlamı yok pembe gözlükleri çıkartıp etrafa bakmayı da öğrenmeliyiz. Benim oğlum elk elektronik müh 3. Sınıfta okuyor gayette başarılı ve bahsettiğiniz gibi yattığım yerden 30bin TL maaşla işe başlama gibi bir beklentisi yok. Bu devirde aç kalmamak için okuyoruz baba farkındayım diyor ! Gençlik kendisini ne gibi zorluklar beklediğini çok iyi biliyor !

Sahip olduğum iş gelir itibariyle Türkiyedeki mühendislerin %90'nından iyi işle ilgili sorun yok sorun alım gücünün yetersizliği ! Zaten emeklilik gelmiş kapıda bekliyor !
 
Oğlunuza Başarılar dilerim.
İnşaallah hayatta istediği yerlere gelir.


@Harmonik
Amin inşAllah ama bana göre gençlerin işi çok zor. Çünkü onlar bizim sahip olduğumuz imkanlara sahip olamayacaklar onları bizden çok daha zor şartlar bekliyor olacak.
 
Konunun şahsileşmesine gerek yok.

Andaval grup bizden önce de vardı, bizim zamanımızda da vardı bizden sonra da olmaya devam ediyor.

Ben gençlik bir yöne gidiyor diyen grupta olduğumu düşünmüyorum ama gençliğin de ne beklediğini bilmiyorum. Madem gençliğin sesisin hazır yakalamışken sorayım o zaman.

İmkan olsayıdı ben de dahil birçok insan çoktan zaten yapardı. Bu dönemin gençliği ne gibi bir imkan bekliyor?
Yabancı olmadığımız alandan gidelim.

Görüşlerine ve fikirlerine saygı duyduğum içtenlik ile abi dediğim birisisin ayrıca.

Bu ülkedeki gençler ne bekliyor biliyor musunuz?
Fırsat eşitliği bekliyor.

Dershaneye giden okuyup giderken gidemeyen yerinde sayıyor devletin tamamen ücretsiz sunduğu eğitim ile başarı yakalamış kaç genç var? Herkese eşit eğitim fırsatı istiyoruz.

Avrupalı bir yaşıtımızın okurken tek derdi vereceği dersler sınavlarken biz maddiyatla, erişilememezkikle boğuşuyoruz.
Bir örnek vereyim hemen bizim elektronik okuyan gençlerimiz de elindeki işlemciyi dilediğince kurcalayabilmeli deneyler yapabilmeli aman bozulur diyip denemedikleri yüzünden bu ülke belki teknoloji anlamında geri kalıyor.

öğrenciyken yapılan arge sonucu ortaya çıkan bir ürünü satmak isteyen genç ile 40 yıllık üreticiden aynı vergi alıyor aynı şartlar koşuluyor.

Fırsat eşitliği ve önümüzün açılmasını istiyoruz.

@posta
Ben onlarca öğrencinin ödevini yaptım yüzlercesiyle sohbetim var hiçbiri bana ben 20bin tlden aşşağı çalışmam demedi 6 bin 7bine razıykeb bu gençler zaten işsizlik var bahanesi ile işveren haftada 55 saat çalıştırıp fazladan 10 saatin parasını isteyince genç birey zaten tecrübesizsin birde fazla mı istiyorsun diyip haklı çıkarıyor kendini.
Bu mu gelişen ülke, bumu gençlere sahip çıkan yapı. Bir genç 1 bardak kahve içse, 1 öğün yemek yese batar gözünüze hemen gençlerde para çok diye 1 sahur yemeğine 50bin lira verenler batmaz ama gözünüze.
 
pollyannacılık oynamanın anlamı yok
Umut güzel bir haslettir. Hayal etmek hepsinden güzel...

Yabancı Üreticiler, siz otomobil yapmayın, bizde hazır yapılmışı var diye 60 yıl otomobil de marka oluşturamadık.
Yerli otomobile Yerli markaya hasret kaldık.
Bu hasretimizi yabancı marka otomobillere verilen ANADOL, MURAT 124, DOĞAN, ŞAHİN gibi isimlerle bize ait markalar gibi gösterdiler
Devrim otomobilinin hikayesini okumalısınız.
Ankara sokaklarına 5000 km. test sürüşü yapan 2 adet devrim otomobilini benzini bitti diye istemezükçüler ürettirmediler.
Bugün aynı senaryoyu görüyoruz.
Bir çok bahanelerle karalamaya çalışıyorlar,

Sadece umut etmek, kararlı olmak, ve çok çalışmak Başarıyı getirecektir.

 
Son düzenleme:
Düşük gelirle ev, araba sahibi olanları biliyorum ama nasıl yaşadıklarınıda biliyorum. Ben ömür boyu asgari ücretle çalışmış bir babanın ve ev hanımı annenin oğluyum. Mahalle komşumuz kadın temziliğe giderdi eşi devlet demiryollarında çalışırdı. O zaman orada iyi maaş verirlerdi. Kircılardı, daha sonra ev alıp alıp taşındılar. Bizse hiçbir zaman birşeylere sahip olamadık. Ama biz standart ortlama bir giriş dairesinde otururken onlar bodrum katta otururlardı ve oldukça kötü bir yaşam sürerlerdi. O insanlar ancak birçok şeylerinden veya herşeylerinden kısarak birşeylere sahip olabiliyorlar. Dolasıyla temel ihtiyaç ve zevklerinizden taviz vermeden yaşarsanız @Harmonik 'in dediği gibi birşey sahibi olmanız mümkün değildir. En azından bu ülkenin yüzde doksanı için bu geçerli. Artık olay öyle bir noktaya gelmiş ki insanlar nelerden taviz verdiklerinin farkında değil. Hayatın birşeyleri kısarak yaşamak olduğunu zannediyorlar.
 
Umut güzel bir haslettir. Hayal etmek hepsinden güzel...

Üreticiler Siz yapmayın bizde hazır yapılmışı var diye 60 yıl otomobil de marka oluşturamadık.
Yerli otomobile Yerli markaya hasret kaldık.
Bu hasretimizi yabancı marka otomobillere verilen ANADOL, MURAT 124, DOĞAN, ŞAHİN gibi isimlerle bizleri uyuttular.
Devrim otomobilinin hikayesini okumalısınız.
Ankara sokaklarına 5000 km. test sürüşü yapan 2 adet devrim otomobilini benzini bitti diye istemezükçüler ürettirmediler.
Bugün aynı senaryoyu görüyoruz.
Bir çok bahanelerle karalamaya çalışıyorlar,

Sadece umut etmek ve kararlı olmak, ve çok çalışmak Başarıyı getirecektir.
İşte görüş farklılığımız burada başlıyor ben realizmi severim hayal kurarken bile realizm hayali limitler. Yaş 50'ye dayandı ve bu gerçekle hep yüzleştik. Hayallerin bile gerçekçi olmalı bu hayatta. Başarının tek yolu bu.

Bundan 23 yıl öncesi tünel kalıpta kirin pasın yağın içinde boru attım kasa ve buat bağladım. 1 usta 2 çırak ile aynı anda 2 adet 3+1 evin tesisat borusu atılması gerekiyordu şantiye şefine adam yetersiz dedim sen de onlarla çalış dedi ve yapmak zorunda kaldım. Bunun gibi milyonca zorluklarla karşılaştım. Har vurup harman savurmadım istediğim bir çok şeye sahip olamadım sadece birazcık insanca yaşadım. Dişinden tırnağından arttırıp gece de çalışanlar birşey sahibi oldu evet. 12 sene süründükten sonra masa başını görebildim yani masası olan bir koltuğa az da olsa oturma imkanım oldu.
Demem o ki ; evet gözlemlerime göre yeni nesil biraz tembel benim çektiğim zorlukların yüzde birine tahammül edebileceklerini sanmıyorum ama acı olan onları bizlerden çok daha zor şartların beklediğini görmek oluyor.
 
Son düzenleme:
Bizde araba üretilmiyor değildi aslında. Gayet de Türk mühendisler Türkiye'deki fabrikalarda arabaların her kısmının tasarımından üretimine kadar çalışıyor. Örneğin Ford Otosan. TOGG bunlardan farklı olarak bir markalaşma çabası.

Kafamdaki artıları eksileri yazayım
+ Yeni nesil araçlar. Bu araba sadece bir donanım değil yazılım kısmında da geliştirme olacak.
+ İyi istihdam sağlar. Bütün iyi mühendisleri Hollanda'ya Almanya'ya kaptırıyoruz, buna bir dur denmesi lazım.
+ İç pazara satılabilirse bir nebze ithal ikamesi olur ve döviz çıkışını engeller. Ancak bunun için özel bir kanun çıkması ve devlet erkanına ithal lüks araçların yasaklanması lazım. Kendileri Mercedes'e, BMW'ye binerse bu iş olmaz.
- Halkın alım gücünün düşük olduğu bu dönemde ne kadar satılacak belli değil. Üstüne bir de batarya ömrü yüzünden amortisman maliyeti falan derken bize fazla lüks gelebilir.
- Dünyada elektrikli araç piyasasını domine etmeye oynayan Çin varken hangi ülkeye ihraç edebileceğiz o da belli değil. Belki aramızın iyi olduğu körfez ülkelerine satabiliriz.
 
Yabancı olmadığımız alandan gidelim.

Görüşlerine ve fikirlerine saygı duyduğum içtenlik ile abi dediğim birisisin ayrıca.

Bu ülkedeki gençler ne bekliyor biliyor musunuz?
Fırsat eşitliği bekliyor.

Dershaneye giden okuyup giderken gidemeyen yerinde sayıyor devletin tamamen ücretsiz sunduğu eğitim ile başarı yakalamış kaç genç var? Herkese eşit eğitim fırsatı istiyoruz.

Avrupalı bir yaşıtımızın okurken tek derdi vereceği dersler sınavlarken biz maddiyatla, erişilememezkikle boğuşuyoruz.
Bir örnek vereyim hemen bizim elektronik okuyan gençlerimiz de elindeki işlemciyi dilediğince kurcalayabilmeli deneyler yapabilmeli aman bozulur diyip denemedikleri yüzünden bu ülke belki teknoloji anlamında geri kalıyor.

öğrenciyken yapılan arge sonucu ortaya çıkan bir ürünü satmak isteyen genç ile 40 yıllık üreticiden aynı vergi alıyor aynı şartlar koşuluyor.

Fırsat eşitliği ve önümüzün açılmasını istiyoruz.

@posta
Ben onlarca öğrencinin ödevini yaptım yüzlercesiyle sohbetim var hiçbiri bana ben 20bin tlden aşşağı çalışmam demedi 6 bin 7bine razıykeb bu gençler zaten işsizlik var bahanesi ile işveren haftada 55 saat çalıştırıp fazladan 10 saatin parasını isteyince genç birey zaten tecrübesizsin birde fazla mı istiyorsun diyip haklı çıkarıyor kendini.
Bu mu gelişen ülke, bumu gençlere sahip çıkan yapı. Bir genç 1 bardak kahve içse, 1 öğün yemek yese batar gözünüze hemen gençlerde para çok diye 1 sahur yemeğine 50bin lira verenler batmaz ama gözünüze.

Sınav saçmalığına inanmamakla birlikte; Çok net bir şekilde o zaman mesleğin adını bilmesemde ilk okuldan beri mühendis olmak istiyorum. ÖSS ham puan sıralamamda 5654 filan yani ilk 5 bindeydim ve meslek lisesi motor bölümü mezunuyum diye üniversitede istediğim bölüme alınmadım.

Bırak avrupalının avantajlarını, dersaneyi vs. şu an yaşıtım olup, ülkemizde eğitim almış çoğu mühendisin aynı sınavda benden kötü puanı var...

Parçalarını almak için hurda donanım toplamaya ilk okulda başladım. Araç gereçlerin araştırmacı gençler için kıymetli olmaması gerektiğini o dönemden beridir biliyorum. Hatta bir ekleme daha yapayım, aynı bela gümrük için de geçerli.

Şirketim var, büyük şirketlere uygulanan vergi hatta affı olmaksızın bana da uygulanıyor.

Kısaca yazdım ama bunları gençlerle kendimi kıysalamak için değil, şahsi tecrübelerimle aynı noktada olduğumuzu belirtmek için ifade ettim.



Ezcümle; Aynı gemideyiz. Yaşadığımız sorunlar kümülatif zekanın seviyesi ile ilgili. Hal bu. Bunun için suçlanabilecek ya da övülecek bir muhatap da yok. A parti B parti, X kuşak Z kuşak kavgası da buradan çıkıyor. Kim bunlar muhatabı belli değil ya da geçici. Fırsat eşitliği vb hakkın olmakla birlikte, beklemek yerine iş başa düşüyor. Bu ancak sahip çıkılabilecek bir dava olabilir. Bize düşen ilerleme için gerekli olan adımlara odaklanıp bunlara destek çıkmak. O yüzden gerekli olan her üretimi de desteklemek (şu an için TOGG örneği) mecburiyete dönüşüyor.

Dediğim gibi Ferrari ile gurur duyan her İtalyan'nın da Ferrari alacak parası yok. Bence TOGG da Aspilsan gibi çevresel faktörler ile birlikte mükemmel bir girişim. Umuyorum yazdıklarım, başlıkta sorduğun soruya şahsım adına cevap olmuştur.
 
Sınav saçmalığına inanmamakla birlikte; Çok net bir şekilde o zaman mesleğin adını bilmesemde ilk okuldan beri mühendis olmak istiyorum. ÖSS ham puan sıralamamda 5654 filan yani ilk 5 bindeydim ve meslek lisesi motor bölümü mezunuyum diye üniversitede istediğim bölüme alınmadım.

Bırak avrupalının avantajlarını, dersaneyi vs. şu an yaşıtım olup, ülkemizde eğitim almış çoğu mühendisin aynı sınavda benden kötü puanı var...

Parçalarını almak için hurda donanım toplamaya ilk okulda başladım. Araç gereçlerin araştırmacı gençler için kıymetli olmaması gerektiğini o dönemden beridir biliyorum. Hatta bir ekleme daha yapayım, aynı bela gümrük için de geçerli.

Şirketim var, büyük şirketlere uygulanan vergi hatta affı olmaksızın bana da uygulanıyor.

Kısaca yazdım ama bunları gençlerle kendimi kıysalamak için değil, şahsi tecrübelerimle aynı noktada olduğumuzu belirtmek için ifade ettim.



Ezcümle; Aynı gemideyiz. Yaşadığımız sorunlar kümülatif zekanın seviyesi ile ilgili. Hal bu. Bunun için suçlanabilecek ya da övülecek bir muhatap da yok. A parti B parti, X kuşak Z kuşak kavgası da buradan çıkıyor. Kim bunlar muhatabı belli değil ya da geçici. Fırsat eşitliği vb hakkın olmakla birlikte, beklemek yerine iş başa düşüyor. Bu ancak sahip çıkılabilecek bir dava olabilir. Bize düşen ilerleme için gerekli olan adımlara odaklanıp bunlara destek çıkmak. O yüzden gerekli olan her üretimi de desteklemek (şu an için TOGG örneği) mecburiyete dönüşüyor.

Dediğim gibi Ferrari ile gurur duyan her İtalyan'nın da Ferrari alacak parası yok. Bence TOGG da Aspilsan gibi çevresel faktörler ile birlikte mükemmel bir girişim. Umuyorum yazdıklarım, başlıkta sorduğun soruya şahsım adına cevap olmuştur.
Bu yazdıklarım sadece gençlerin şikayetlerinin bir kısmı, evet o dönem yaşayanlar ile şimdiki dönem aynı yoldan geçiyor olabilir bizim şikayetimiz biz yerimizde sayarken avrupalı olanlar bizden 5 gömlek yukarıda. Ayrıca ülkede 100. olanında gireceği mühendislik var 500bin'r gireninde gideceği mühendislik var bu kadar fazla üniversite varken normal bu sıralamalar.


İtalyanlar Ferrariye bakıp iç geçirirken gidip alfe romeo alabilir veya durumu daha kötüyse Fiat alabilir.
Biz eğer TOGG'a bakıp iç geçirecek durumda olursak 90 model-2000 model japon-alman-kore araçlarına binmeye devam edeceğiz.

Düzen şöyle kurulabilirdi(VW-SEAT veya VW-SKODA) gibi ana üretici togg onun bünyesi altında gayet uygun bir model daha çıkarılıp isteyen parasını versin dolusuna binsin isteyen daha az para verip boşuna binsin.

Türkiyede bu markaların fiyatları yakın olsada birbirine menşei ülkesinde gerçekten sınıf fark ediyor bu arabalar.
 
Böbrek kısmı biraz komik olmuş. Daha özgün bir şey olabilirdi.
Başka markaya benzetmeye çalışmışlar.
SIRITIYOR :katil1:
( Ürün ve elektrikli araçlar hakkında fazla teknik bilgimiz olmadığı için eleştirmeye dışarıdan başlıyoruz :) )
1668026820979.png
 
Bende bunu demeye çalışıyorum abi, at arabasından beri üretenleri biz rakip görüyoruz diyelim onların da bizi rakip görmesini istiyoruz bu mümkün mü arabanın her evriminde adamlar evrime bir katkıda bulundu.

Gençlere hangi imkan sağlandı da gençler andaval olmaktan kurtulmayı reddetti.
Gençlik kötüye gidiyor demekten fazlası yapılmadığı sürece neslime birşey deme hakkı kimsede yoktur
Her ne kadar sucun tamami genclerde olmasa da carpma bolme islemini dahi beceremeyen yeni genclerden bir mok olmaz.
 
Prof. Ahmet Dervisoglu bir soylesisinde cok guzel laf etti.

Tam hatirlamiyorum ama yaklasik soyleydi.

Sadece zekaya guvenip is yapmak aptalliktir Ahlaksizliktir.

Onemli olan duzenli calismaktir.

Ozetle, millet olarak sorunumuz analarin zeki cocuklar doguramamasi degil.

Dogan zeki cocuklarin duzenli calismamasi.
 
Son düzenleme:
Her ne kadar sucun tamami genclerde olmasa da carpma bolme islemini dahi beceremeyen yeni genclerden bir mok olmaz.
Eğitimde finlandiyayı baz almazssak durumun böyle olması çok normal.
15 yaşında bir Fin çocuğu getirsek bizim 25 yaşındaki gencimizden daha iyi karar alır daha iyi sorun çözer.
Burda suçlu bizim 25 yaşındaki gencimiz değil kusursuz eğitim alan 15 yaşında Fin çocuğu.

Sistem bizdeki gibi okul 2 yıllıksa 2, 4 yıllıksa 4 değil.
Mesleğin kapsamlı öğreneceği süre 3.5 yılsa 3.5 yıl sürüyor 4 se 4 vs. vs.
Daha çok diyecek şey var ama bizim başlıca değişmesi gereken eğitim sistemimiz.
 
TOGG hakkında söyleyeceğim teknik yada yönetim olarak söyleyeceğim çok şey var ama Silivri çok çok soğuktur şimdi. Söyleyeceğim tek şey umarım Milli Eğitim Bakanlığı'nın Fatih Projesi'nin akibetine benzemez. Çok güzel amaçlarla, hedeflerle başladı ama 15 yılda istenen noktaya bir türlü gelemedi.
 
TRT gibi kamu kurumu olmadığı için başarılı ve karlı olması beklenir.
Şirketi gerçek ticaret adamları patronlar kurmuş. TRT'den kar beklenmiyor nedense. Kamu hizmeti yapıyormuş. zarar etmesi normalmiş
 
Son düzenleme:
Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,922
Mesajlar
101,120
Üyeler
2,504
Son üye
yaxe22

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
Back
Top