FORUM HALKI NE DÜŞÜNÜYOR(TOGG)

Status
Yeni mesajlara kapalıdır.
Hondamı çok seviyorum :D Kesinlikle başka arabaya özenmiyorum. Benim açımdan araba bir sarf malzemesi, o kadar. 10 milyon verip Tesla da alsam beni bir yerden bir yere götürecek, benim Honda da aynı şeyi yapacak.

Ama çelik kasa bir kamyonet bulursam takas edip üstüne fark verebilirim. Mesela Hyundai H100 ler 500 bin TL gibi ikinci eli

22811 eklentisine bak
Abi sen arabayı satmak istesen ilana koyduğun gün satılır.
Hondaya hasta özellikle 2002-2006 arası üretilen kasaya hasta bissürü arkadaşım var arabayı alırken tek kriterleri genç birinden almamak, yaşı ilerlemiş birisi max rpm saatlerce gitmez veya araba daha çok ses çıkarsın diye 3de giderken 2vitese düşürmez bu sebeple hep yaşı ilerlemiş birinden almak istiyorlar.

ama türkiye de şöyle birşey var;

satsam ne alacağım?
sen şimdi sıkı pazarlık ile 315e verdin diyelim üstünde 30-35 daha koydun 350ye 2017 model clio alırsın ama senin hondanın 4de1'i kadar bile yol yapamadan baş ağrıtacak arızaları ortaya çıkar(krank devir sensörü bozuldu araba çalışmıyor, oksijen sensörü bozuldu araba çalışmıyor vs. vs.)
 
Ben asıl şuna gıcık oluyorum: Bizde devlet ticareti hem destekliyor, hem köstekliyor. Mesela ticari olarak aldığın bir kamyonet için ÖTV yi almıyor, tamam, ne güzel, ama sonra o kamyonet için senden aldığı MTV o kadar kazık ki, o teşvik birkaç senede yalan oluyor. H100 için ne kadar MTV verilir bilmiyorum ama 2.5 Litre motor olduğuna göre, lüks araba MTV sini sokar herhalde ...
 
Ben asıl şuna gıcık oluyorum: Bizde devlet ticareti hem destekliyor, hem köstekliyor. Mesela ticari olarak aldığın bir kamyonet için ÖTV yi almıyor, tamam, ne güzel, ama sonra o kamyonet için senden aldığı MTV o kadar kazık ki, o teşvik birkaç senede yalan oluyor. H100 için ne kadar MTV verilir bilmiyorum ama 2.5 Litre motor olduğuna göre, lüks araba MTV sini sokar herhalde ...
3380 lira diye okudum aşşağı yukarı o civardadır.

Ama h100ü yağmurda kesinlikle sürmek istemezsin aks açıklığı çok fazla öndeki ağırlık şayet araç boşsa arkadaki ağırlığın 2 katı olacağı için yol tutuş ve virajlar tehlikeli olacaktır.

Yağmur yoksa ve yine yük yoksa konfor olarak yine kötü durumda olacaktır
 
TOGG konusunda ben tutabileceğini sanmıyorum.
direk zengin kesime hitap ediyor en fazla maaş alan mesleklerden uzman doktorların bile almasında biraz zorlanacağı bir araç olduğunu görüyorum fiyat bandında.
yerli madem ülke içerisinde uygun fiyatlarda satabileceğin bir araç yap lüks üretmek yerine şahsen doğan SLX tarzı bir araba yapsalar parasıda 100-150 bin civarında olsa direk kredi çeker alabilirim çünkü benim durum anca buna müsade eder ve benimle aynı olan ülkede tonla insan olduğuna eminim. Lüx araç üretmek yerine giriş seviyesi yapıp sürümden kazanıp sonrasında giriş-orta seviye üreterek bundan da kazanıp sonrasında her kesime hitap edecek araçlar üretmek çok daha mantıklı bir strateji olacak ama şuanda direk Lüx araç üretip pazara girersen bunu kimsenin alcağını sanmıyorum yani bu kadar param da olsa yalan söylemeyecem bu araca para vermem çünkü piyasaya yeni giriş yapmış bir marka ve araca bu parayı vermek yerine en az 50-60 senedir araç üreten sektörde kendini ispatlamış üreticilerden alırım çünkü vereceğim para az bir para değil, yanlış düşünüyorsam yanlış dersiniz ama dediğim gibi sonuçta bunu bir defa alacam balon olup olmadığını bilmediğim bir markaya niye para vereyim ki sonuçta.
Giriş seviyesinden Alt ve orta gelirlinin alabileceği bir araç üretip sonrasında teknik çeşitlendirmeleri yapmak bence daha mantıklı olurdu. sanırım burdaki amaç aracı almancı milliyetçi gurbetçilere satmak gibi duruyor. Hadi zengin iş adamları aldı ve resmi dairelere de satıldı sonrası ne olacak taşıma suyuyla nereye kadar döndürebilirsin ki bu değirmeni.
Ben olsaydım ucuz ayağı yerden kesecek bir ürünle başlayıp tüm gelişmekte olan ülkelere de aracı satmayı hedefler marka reklamını da yapmış olurdum yoksa kimse bu fiyatlarda bu araca bu paraları vereceğini düşünmüyorum.
 
Suzuki Maruti, yada Fiat 126BIS gibi 2 kişilik, şarj ve park problemi olmayan bir araç ya SUV araçla beraber yada ilk üretilecek araç olmalıydı bence. Citroen AMI bu konuda ihtiyaç analizi iyi yapılmış bir araç. Hız konusunda bişey diyemem ama şarj ve park konusunda oldukça avantajlı bir araç.
Günlük kullanımda şehir içinde yapılan yol 100km'yi geçmez. Bu da bir şarj ile 4-5 gün kullanım sunar.
Diğer taraftan şehir içinde çok yol yapmayan ticari bir model çıkartıldı güzel olurdu. Bu konudaki ihtiyacı da FORD avantaja çevirdi sanırım. Elektrikli bir transit modelinin olmadı lazım.

Reklamı sevdiğimiz için SUV bir araçla piyasaya girdiler diye düşünüyorum.
 
Suzuki Maruti, yada Fiat 126BIS gibi 2 kişilik, şarj ve park problemi olmayan bir araç ya SUV araçla beraber yada ilk üretilecek araç olmalıydı bence. Citroen AMI bu konuda ihtiyaç analizi iyi yapılmış bir araç. Hız konusunda bişey diyemem ama şarj ve park konusunda oldukça avantajlı bir araç.
Günlük kullanımda şehir içinde yapılan yol 100km'yi geçmez. Bu da bir şarj ile 4-5 gün kullanım sunar.
Diğer taraftan şehir içinde çok yol yapmayan ticari bir model çıkartıldı güzel olurdu. Bu konudaki ihtiyacı da FORD avantaja çevirdi sanırım. Elektrikli bir transit modelinin olmadı lazım.

Reklamı sevdiğimiz için SUV bir araçla piyasaya girdiler diye düşünüyorum.
ford transit EV var diye biliyorum ama tr'de az veya yok.
ford öyle bir gelir elde ettiki bu 'doblo' tipindeki araçlarından.
mercedes,toyota vs. hepsi o tipte araçlar yapmaya başladılar bana bu durum komik geliyor.

bu saydığım markaların bir çizgisi var ve bu çizgilerini böyle yaptıkça bozuyorlar.
 
Basit, küçük karavanlar hiç ilgimi çekmiyor. İlgimi çekecek özellikte karavanı da maddi olarak almam mümkün değil. O yüzden neticede karavana ilgim yok :)

Benim bildiğim kadarıyla TOGG satışta. Ama sıra var. Parayı verip beklemek gerekiyor ...

Giriş seviyesinden Alt ve orta gelirlinin alabileceği bir araç üretip sonrasında teknik çeşitlendirmeleri yapmak bence daha mantıklı olurdu.

Bu da güzel bir icraat olurdu tabiki. Ama SADECE ucuz halk arabası yapsınlar, TOGG gereksiz demek yanlış. İkisinin de amacı farklı.
 
İnternete şöyle bir görsel sızmış, gerçi fiyatlar da yarın açıklanacakmış zaten.

togg.png
 
bissürü arkadaşım var arabayı alırken tek kriterleri genç birinden almamak, yaşı ilerlemiş birisi max rpm saatlerce gitmez veya araba daha çok ses çıkarsın diye 3de giderken 2vitese düşürmez bu sebeple hep yaşı ilerlemiş birinden almak istiyorlar.
@Ahmet valla aklımı okumuşsun yıllardır kafamda kurduğum Mercedes W212 FL hayalimi yazmışsın. Anca olursa öyle olacak olabilir zaten bu gidişatla. Tabi ben para biriktirmeye başlayana kadar bu Mercedes sahibi amcalarımın da ölmemesi gerekiyor.
 
Basit, küçük karavanlar hiç ilgimi çekmiyor. İlgimi çekecek özellikte karavanı da maddi olarak almam mümkün değil. O yüzden neticede karavana ilgim yok :)

Benim bildiğim kadarıyla TOGG satışta. Ama sıra var. Parayı verip beklemek gerekiyor ...



Bu da güzel bir icraat olurdu tabiki. Ama SADECE ucuz halk arabası yapsınlar, TOGG gereksiz demek yanlış. İkisinin de amacı farklı.
Tamamen ucuz halk arabası yapsınlar demedim ama başlangıç olarak yapmaları gerektiği düşüncesindeyim. Bu fiyat bandına kadar tercih edilebilecek bir çok sektörde isim yapmış öncü olmuş araç markalarının araçları var ne bileyim globaldeki insanlar niye bu araca bu kadar para verecek ki, globali geç ben bu milletin bile vereceğini sanmıyorum sonuçta önemli olan biraz şık görünmesi ve ayağı yerden kesmesi orta kesim diyeceğin insanların beklentileri. Satarlarsa muhtemelen KATAR da satılabileceği düşüncesindeyim son zamanlar ikili ilişkiler çok iyi gidiyor almak isteyeceklerini düşünüyorum belki oradan bişeyler olur.
Alt seviyeden yani halkdan başlayıp tutunma yoluna bakarsak şunları diyebilirim;
Yakın zamanlardan örnek verecek olursak mesela Bajaj markasından örnek gösterebilirim, kendileri Hindistanlı motor üreticileri. İlk ürünlerine bakarsan bahsettiğin gibi ucuz halk ürünleri yaparak başladılar. Malzeme kalitesi sürüşü etkilemeyen parçalarda orta kalite denilmeyecek seviyede üretip önemli mekanik parçaları da ortalama bir kalitede üreterek F/P ürünler çıkarttılar ve bir çok ülkede tanındılar, şuanda ise gayette kaliteli ürünler yapıyorlar marka isimlerini de oturttular. İmajları ne çinli üreticiler gibi kötü değil, japon üreticileri kadarda iyi değil.
Bu sayede alt kesim sonrasında hem alt ve orta kesimi memnun ederek yollarına devam ediyorlar tahminim 10 yıl içerisinde yamaha gibi markaların üst seviye ürünlerine kafa tutacak ürünleri ortaya koyacakları. Bunu niye anlattım dersen bunu bizde araba için yapabilirdik adamlara bu strateji ile global pazarda marka imajı falan kazandı ve hatrı sayılırda kitlesi oluştu.
Aynı örneği bir çok markada örnek verebilirim mesela kulaklıklardan yola çıkarsak anker markası, asıl tanınmasını sağlayan şeylerden birisi anker q10 kulaklıkları oldu, dış malzeme kalitesini düşük tutarak elektronik olarak güzel sayılabilecek iş yaptılar ve bunu ucuza sattılar şuanda belli bir saygınlığı var, artık orta gelirli insanlara hitap eden ortalama kalitede ürünleri var hatta üst seviye denebilecek ürünlerde ortaya koymaya başladılar mesela Sony markasının LDAC teknolojisi ile q30 gibi serilerine eklediler bu sayede Kablosuz olarak kısmende olsa Hİ-Fİ müzik dinletebiliyorlar tabi ne kadar başarılı olduğu kısmı tartışılır neyse konumuza gelirsek TOGG firması gibi direk çok para kazanarak başlayalım mantığı ile ürün çıkartarak piyasaya girip batan çok fazla marka sayabilirim. İnsanların seni tercih etmesinin bir nedeni olmalı, bunu sadece Türkiyede sadece satma niyetin varsa eğer milli araba diyerek, dış ticaret açığına ne gibi katkısı olur ki, önemli olan global pazarda tutunmak ülkemiz için, sonuçta Elon MUSK değilsinki her girdiğin işte başarılı olup bunda da başarılı olacağını globalde insanlara inandırıp ürünlerini aldırabilesin.
Kısacası aşağıdan yukarı çıkmak gibi yol izlemek yerine direk gözü yukarı diklemelerinin çokda başarı getirmeyeceği kanaatindeyim en başından beri de bu araç üretim işinin siyasi bir malzeme olduğunu hala düşünüyorum seçimden sonra neler olacağını göreceğiz.
Son zamanlardaki kripto para fiyaskolarından sonra ettirdiğin zarardan dolayı arabalarını alma niyeti olan kişilerinde almama niyetinde olduğunu gördüm.
 
22830 eklentisine bak
Güncel!
Vergiler dahil mi yahu.... Gerçekten çok iyi fiyat(bana yine yüksek)
Piyasayı kırar geçer şehir içi ihtiyaçta.
Da zannedersem herkes alamayacak. Ya da 1-2 sene içerinde teslim.
hayale gerek yok Türkiyede elektrikli araba elimizde kalır gözüyle bakıyor.
Teknoloji ile arası olmayan şarjı biter kalırız yolda, bozulur yaptıracak adam bulamayız diye düşünen toplumun %75i olduğu sürece renault zoe, hynduai kona ev dışında elektrikli araba göremeyiz yollarda. Halkın çoğunluğu benzin&lpg ikilisini tasarruf aracı olarak görüyor fiyattan bağımsız yazıyorum bu yorumu fiyatı 500bin dahi olsa yine halkın büyük çoğunluğu uzak duracaktı bu arabadan.

Bu girşimi yapmadan halkı elektrikli araba kültürüne ikna etmek gerekirdi bence Türkiyede satış az avrupada daha çok olunca kendilerine muhalefet yaratmış olacaklar : ))
 
@Ahmet haberlere göre TOGG'un fabrikasına 22 milyar TL harcanmış. Anladığım bu para sadece fabrika maliyeti.

Bahsi geçen 22 milyar TL'yi bir daha düşün. Bizim gibi gündelik hesaplar yapanların 22 milyonunu bir araya getir (ülkenin çeyreği) gene o parayı çıkartamaz. Hatta yarısından bile çıkmayabilir.

O kadar parası olan hiç kimse, bu parayı tutmayacak bir işin fabrika duvarına ya da birilerine şirin görünmek için bağlamaz.

Bu projenin 22 milyar katmanlı planları çoktan hazırdır. Araba satışa sunuldu, sen halen tutmaz diye bir türkü tutturdun gidiyorsun. Düş artık şu adamların yakasından da iş yapsınlar. :D
 
@Ahmet haberlere göre TOGG'un fabrikasına 22 milyar TL harcanmış. Anladığım bu para sadece fabrika maliyeti.

Bahsi geçen 22 milyar TL'yi bir daha düşün. Bizim gibi gündelik hesaplar yapanların 22 milyonunu bir araya getir (ülkenin çeyreği) gene o parayı çıkartamaz. Hatta yarısından bile çıkmayabilir.

O kadar parası olan hiç kimse, bu parayı tutmayacak bir işin fabrika duvarına ya da birilerine şirin görünmek için bağlamaz.

Bu projenin 22 milyar katmanlı planları çoktan hazırdır. Araba satışa sunuldu, sen halen tutmaz diye bir türkü tutturdun gidiyorsun. Düş artık şu adamların yakasından da iş yapsınlar. :D
22 değil 222'de harcasalar yine de insanımız değişmiyor çok fazla oto sanayiye gidip geliyorum hiç 'ben elektrikli alırım' diyeni duymadım görmedim milletimiz patlamalı motora alışmış öyle de gider.

benzin&mazot 30 lira olsa, elektrikli arabaya fazlasıyla teşvik olsa, oto sanayiler azaltılsa, elektrik fiyatları yarı yarıya düşse asla dizelden dönmeyecek onlarca tanıdığım var.

girişime veya fabrikaya herhangi bir sözüm yok halkım aynı halk sadece.
 
Tamam işte o demek ki "onlarca" olan grup hedef kitle değil. Neden dönüştürmek için uğraşsınlar? :D
 
Tamam işte o demek ki "onlarca" olan grup hedef kitle değil. Neden düştürmek için uğraşsınlar? :D
hedef kitlesi 1milyon lirası olanlar zaten o kısımda hem fikiriz benim tanıdıklar hep 300bin liralık araba bakıyor : ))

ben fiyatı benim bütçeme uysaydı bile aracın üstünden 1 yıl geçmeden almazdım,
1 yıl içinde kullancıları mutlaka bir yerelere yazacaklar şu sorunu oldu şundan memnunum şundan değilim diye o zaman tartıp alabilirdim.
ama hem bütçenin nerdeyse 2 katı hemde çok yeni.
 
Elektrikli araçlar konusunda ben @Ahmet aksine hızlı yaygınlaşacağını düşünüyorum.İlk günden beri bir halk arabası beklemek saçma dedim biliyorsunuz. Fiyatlar da bunu teyit ediyor. Tam donanımlı uzun menzil modelini konfigüre ettim. 60K Euro civarında tutuyıor. Bu segmentte ve aksesuarda bir araç için yüksek değil bence. Hatta detayları ve tarih bilgisini net açıklasalar gaza gelip alabilirim. Mercedes EQC 3.2 Milyon TL.

Ancak en önemli eksik motor tarafında. Tek motorlu çift çekermodeli bu. 218 PS, 350 NM tork, 7.6 sn 0-100 km/s diyor. Elektrikli araç müşterisinin genel beklentisinin çok altında bu değerler. Elektrikli araç severler gücü ve torku için seviyor. EQC 403 PS'den başlıyor.

Güzel aksesuarlarla doldurulmuş bir kasaya oldukça mütevazi bir motor sistemi konulmuş diyebiliriz. Çift motorlu modelinin teknik özellikleri ve fiyatı ne olacak ona göre karşılaştırmak lazım. Ancak şu haliyle bile bence normal fiyatlı hatta bir miktar cazip fiyatlı sayılabilecek bir araç. Benzer özelliklerde ve benzer güçte (ama %15 daha yüksek tork) Hyundai Kona 150KW ile yakın fiyatlardalar. O da 1.1 milyon TL'den başlıyor.
 
Kona'yı daha piyasaya çıkmadan gebze'de fabrikasında görmüştüm. Tam bir teneke hissi vermişti. Herhalde hafif olsun diye. O zamanlar 6TL'ye istanbul'a gidiyor diyorlardı. Elektrikte ucuz tabi o zamanlar :)

Togg'u görmedim. İnşallah öyle bir teneke bir his vermiyordur. Motordan biraz feragat edilmiş gibi gerçekten ama şu an piyasada 1.2-1,3 hacimli araçları millete kitliyorlar. Bu ona göre çok iyi herhalde.. Şehir içi rahat yeter. 2-3 şehir arasıda yeter.

Asıl sorun pil bakımı işi. Yani diyelim covid oldunuz 14 gün evden çıkamıyorsunuz. Kim nasıl şarj edecekte o pil ölmeyecek? Pil işi adamı telefonda bile insanı çok bağlarken arabada baya bir sorun. Bilinçsiz kullanımda zarar yazacaktır.

Yani şöyle çatısında herkese ait solar panel olan, garajlı bahçeli 3-4 katlı toki evleri veya bahçeli evlerimiz olsaydı gündüz güneşten depolanan enerji akşam gelince sabaha kadar arabaya aktarılırdı. Böylece gelecek senelerdeki pil masrafı çıkmış olurdu.

Ankara soğuğunda pilin verimi düşecektir ki bmw'de de düşüyor.

Antalya'da tek katlı evini yapmış adam için bu araç nimet resmen.
togg bunu zaten yapıyor sen kaçırmışsın abi.
tavanın ufak bir bölümü güneş paneli, gündüz sürerken menzili 10km kadar gidecek kadar doldurabiliyor 1 saatde diye izlemiştim youtube videolarında.

Ama bunu seyir halindeyken mi yapıyor yoksa dururken de yapıyor mu bilmiyorum.

Rus bir elektrikli araç tasarımcısı ile konuşmuştum, DC bara en az 400V olmalı yoksa inverter kayıpları büyük oluyor demişti.

Detaylarına bakınca elektirkli araçlar aslında 3 fazlı motor ile yol alıyor bunun sebebi motor maliyeti ve kontrol kolaylığı.

Geri gelelim güneş paneline, bu panelin bu bataryayı eşit olarak doldurabiomesi için en mütevazi hesapla 420V üretebiliyor olması lazım.

Ama belki hücreleri sıra sıra şarj da ediyor olabilir toggda çalışan tanıdık bulmak lazım :)
 
Mercedes EQC 3.2 Milyon TL.
Sanki EQA ile kıyaslamak daha doğru olur. 1.97 milyon. Bunun da motoru daha güçlü 292. EQC ile kıyaslayınca sanki yarı fiyatına satıyorlarmış gibi oluyor. EQA ile kıyaslarsak ve kıyasladığımız arabanın Mercedes markasına sahip olduğunu düşünürsek öyle çok aşırı ucuz olduğunu söyleyemeyiz. Yani pahalı ne de çok ucuz. Fiyatı normal diyebiliriz.
 
Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Forum istatistikleri

Konular
5,787
Mesajlar
98,985
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top