B-Devi
Aktif Üye
- Katılım
- 11 Mart 2021
- Mesajlar
- 112
Otomotiv genel olarak konumuz dışı olduğu için fazla detaya girmeyeceğim ama 3.0 cc Bmw aracım var. Geçen gün buji kontrolü yaparken hava filtresi ve emiş yollarının baya tozlandığını gördüm. Hava filtresi, hortumlar, akışmetre, rölanti valfi vs ne varsa söküp eve çıkarıp temizledim.
Gelelim forumumuzla alakalı uzmanlık alanımıza;
Hava akışmetreyi her zaman sadece balata spreyi kullanarak temizlerdim, bu sefer diş fırçasıyla derinlemesine temizleyeyim dedim. Tabi ne kadar sakar olduğumu unutmuşum. Çok geçmeden olan oldu ve içerideki hassas kablolardan birini kopardım. 300 ile 450 °C sıcaklık aralıklarında denemeler yaparak yerine lehimlemeyi denedim ama bir türlü tuturamadım (Alan dar olduğu için çalışmak zor). Sonra herhangi bir TTR kablodan aynı uzunlukta parça kessem ne olur acaba dedim, demez olaydım. O kabloyu lehimlerken yanındakini de kopardım. Bu sefer mecbur her iki kabloyu da değiştirdim. Tahmin edeceğiniz gibi akışmetre çalışmadı.
İnternette yaptığım araştırmalarda teli kopan akışmetrelerin çöpe gittiğinden bahsediliyordu ama ben NEDEN OLMASIN diyorum. Orijinal tellerin direncini ölçtüğümde 0,4 ohm'luk bir değer görüyorum (TTR'dan kopardığım damar 0 ohm). Yaklaşık 1,8-2cm uzunlukları var. Biraz daha hassas işçilikle kopan orjinal kabloları yerine lehimlemeyi deneyeceğim. Olur veya olmaz emin değilim ama olursa bizden sonra konuyu araştıran arkadaşlarımız için referans olması açısından buraya konu açmak istedim. Aynı zamanda hocalarımızın fikirlerinden de faydalanabilirim diye düşünüyorum.
Gelelim forumumuzla alakalı uzmanlık alanımıza;
Hava akışmetreyi her zaman sadece balata spreyi kullanarak temizlerdim, bu sefer diş fırçasıyla derinlemesine temizleyeyim dedim. Tabi ne kadar sakar olduğumu unutmuşum. Çok geçmeden olan oldu ve içerideki hassas kablolardan birini kopardım. 300 ile 450 °C sıcaklık aralıklarında denemeler yaparak yerine lehimlemeyi denedim ama bir türlü tuturamadım (Alan dar olduğu için çalışmak zor). Sonra herhangi bir TTR kablodan aynı uzunlukta parça kessem ne olur acaba dedim, demez olaydım. O kabloyu lehimlerken yanındakini de kopardım. Bu sefer mecbur her iki kabloyu da değiştirdim. Tahmin edeceğiniz gibi akışmetre çalışmadı.
İnternette yaptığım araştırmalarda teli kopan akışmetrelerin çöpe gittiğinden bahsediliyordu ama ben NEDEN OLMASIN diyorum. Orijinal tellerin direncini ölçtüğümde 0,4 ohm'luk bir değer görüyorum (TTR'dan kopardığım damar 0 ohm). Yaklaşık 1,8-2cm uzunlukları var. Biraz daha hassas işçilikle kopan orjinal kabloları yerine lehimlemeyi deneyeceğim. Olur veya olmaz emin değilim ama olursa bizden sonra konuyu araştıran arkadaşlarımız için referans olması açısından buraya konu açmak istedim. Aynı zamanda hocalarımızın fikirlerinden de faydalanabilirim diye düşünüyorum.