Hanlı

Yeni Üye
Katılım
8 Kasım 2023
Mesajlar
2
Merhaba arkadaşlar bi konuda yardımınıza ihtiyacım var..ufak tefek boya temizlik işlerim için tanklı hava kompresörü arayışındayım yalnız aklıma takılan bi sorun var ve bunun cvbı hakkında nette çok fazla kaynak bulunmadığı için sizlere danışmak istedim..50 Lt lik yağsız-sessiz olan kompresörler den almayı düşünüyorum yalnız onların sorun çıkarttığını dayanıksız olduğunu onun yerine yağlı olan modellerden almam gerektiğini söyleyen bi tanıdığım var onlar da da yağ akması bide ses yüksekliği vs gibi durumlar oluyomuş..Sizce hangisini almalıyım ?

Not:vidalı olan modellerden bulamıyorum yada pahalı
 
Eğer boyama veya temizlik için kullanacaksan, havanın yağının uzaklaştırılması gerekir, yoksa boya iyi olmaz. Ama çok kaliteli bir marka almadıkça, yağsız kompresörün gerçekten yağsız olduğundan emin olmak mümkün değil. Ben yağlı kompresör kullanıyorum ve çıkışına da bir dizi filtre takılı. Yağ, nem, ve partikül uzaklaştıran üç tane filtre var. Tertemiz hava alıyorum ve elektronik kartları dahi hiçbir yağlanma olmadan temizleyebiliyorum.

DSC00086.JPG


DSC00087.JPG
 
Yağsız ve sessizler güzel, boya için uygun. Profesyonel kullanacaksanız belki ömrü daha kısa olabilir. Bende tek motorlu bir tane var boya yaparken ancak yetiştiriyor, iş için kullanıp şimdi alacak olsam 2 yada 3 motorlulardan alırdım. Sessizliği çok iyi, eğer kompresör çalışma ortamında olacaksa yağlı tiplerin gürültüsü çekilmez.

@taydin hocam fotoğraftaki yağsız değil mi? Yağ haznesiz, pistonun biyel kolu bile açıkta. Yağlı olan ayrı mı var?
 
Valla yağsız diye almadım. Pistonlu kompresör olarak adım. Yağsızlar telfon vida şeklinde olmuyor mu?
Yağsızdır o. Şimdi yağsız olmasını ekstra bir özellik gibi pazarlıyorlar ama sanırım üretimi daha kolay. Montajı hızlı, malzeme hafif ve haliyle daha az ve ucuz. Vidalı olanları incelemedim bilmiyorum. Bu kompresör motorlarında bana garip gelen, sadece motorunu bulmanın zor olması. Yedek parça olarak bulduğum motorlar tek motorlu kompresör fiyatına satılıyor :bilmem1: . Yoksa iliştireceğim benim tanka bir tane daha motor.
 
Eğer boyama veya temizlik için kullanacaksan, havanın yağının uzaklaştırılması gerekir, yoksa boya iyi olmaz. Ama çok kaliteli bir marka almadıkça, yağsız kompresörün gerçekten yağsız olduğundan emin olmak mümkün değil. Ben yağlı kompresör kullanıyorum ve çıkışına da bir dizi filtre takılı. Yağ, nem, ve partikül uzaklaştıran üç tane filtre var. Tertemiz hava alıyorum ve elektronik kartları dahi hiçbir yağlanma olmadan temizleyebiliyorum.

26432 eklentisine bak

26433 eklentisine bak
Teşekkür ederim..Sisteminiz güzelmiş dediğiniz gibi hava da yağ karışımı gibi durumlar oluyosa filtre sistemi de kuramıycam sabit bi yerde kullanmıycağım çünkü ben ev ortamında yada yayla evinde kullanıcam sessiz tercihim onun için ancak onların da ömürleri ile ilgili sorun var kimi 2 ay kimi 6 ay anca gider hatta puma marka servisine sordum o da yağsızlar için 2 ay sonra kafa problemi için bana geleceksin yedek parçaları da bulunmuyor birbirlerine uymuyor deyince kararsız kaldım kuletaş premium serilere bakıyorum çok uygun fiyatlı da değiller ama 6 ay içinde 11-12 bin TL ye almaya sonra da yarı masrafını tekrar tekrar yapmaya değer mi
 
Yaklaşık iki yıldır Kuletaş'ın 50 lt Premium modelini kullanıyorum. Gayet memnunum hızlıca toparlıyor. Çok sık kullanırsam biraz yağ püskürtmeye başlıyor ama sık ve uzun kullanmadığım için boya gibi uzun süreli kullanımda nasıl olur bilmiyorum. Alım yaptığımdaki süreci aşağıda görebilirsin.

 

Hmm evet yağsızmış. Şimdi çıkardım hortumu ve bir kağıda hava tuttum. Bir iz göremedim. Ama gene de ben filtreleri kullanayım, ne olur ne olmaz :)

O zaman piyasada satılan bu küçük tanklıların hepsi yağsız mı? şimdi bakıyorum da, her yerde pistonlu kompresör diye satıyor adamlar, yağlı mı yağsız mı belirten yok. Tipik Türk esnafı, sattığı maldan tamamen bihaber. Ürün açıklamasını da başka bir siteden copy/paste yapar.
 
Kuletaş'ın sitesine baktım, hepsi yağsız. Ben yağsız zor bulunur diye düşünürken, bu küçük ölçülerde yağlısı zor bulunuyor anlaşılan.
 
Tipik Türk esnafı, sattığı maldan tamamen bihaber. Ürün açıklamasını da başka bir siteden copy/paste yapar.
Hakikatten öyle :) . Benim arabaya kızdırma bujisi almaya kalktım dün. Bakım klavuzu 250 mOhm civarı olmalı diyor. Motorda takılı olanlar 500mOhm civarı, soğuk havada birkaç kere kızdırınca ancak çalışıyor araba. İnternetten satanlara soruyorum "Direnci kaçtır? 250mOhm olmalı" diye, gelen cevap "11 Volt". Sanayiye gittim elimde çıplak kendin-yap Ohmmetremle :) . 750mOhm çıktı kızdırmalar, Satıcılar 11 Volt diyorlar ve bana garip garip bakıyorlar...
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,850
Mesajlar
99,784
Üyeler
2,482
Son üye
ilker29

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top