Kuru Film Baskı Devre İçin Lamba Seçimi

300 W lık bir lambanın sadece 13 W ını kullanıyor olmak tuhaf. Geri kalan gücün hepsi ısınma, görünür ışık, ve infrared ışık olarak kaybolacak. Ama zaten bu lamba ile pozlandırma işi saniyeler içerisinde bitecek, o yüzden bir sorun olmaması lazım diye düşünüyorum.
 
Zaten bu iş bana iyice tuhaf gelmeye başladı. Dik ışık filan diyoruz da PCB üreten (jlcpcb fabrika videosunda) adamların florasanlı makinalar kullanıldığını gördük. Bence olay UVA ışık gücünde bitiyor. Yani bunun yerine 6 adet 60 W (toplamı 360 W) florasan alsak ısı kaybı çok az olur. Bunları da bitişik yerleştirdiğimizde Homojen ışık olur.

 
Zaten bu iş bana iyice tuhaf gelmeye başladı. Dik ışık filan diyoruz da PCB üreten (jlcpcb fabrika videosunda) adamların florasanlı makinalar kullanıldığını gördük. Bence olay UVA ışık gücünde bitiyor. Yani bunun yerine 6 adet 60 W (toplamı 360 W) florasan alsak ısı kaybı çok az olur. Bunları da bitişik yerleştirdiğimizde Homojen ışık olur.


Tamam sen de onlarla dene :) Amaç en iyi yöntemi bulmaksa, akla gelen tüm yöntemleri denemek lazım. Firmaların ne kullandığına bakarak bir yere varılacağını zannetmiyorum, çünkü orada sana floresan gibi görünen şeyin basit bir floresan olduğunun, başka ilave mekanik ve elektriksel destekleyici unsurlar olmadığının bir garantisi yok. Firmadan bilgi istesen de sana o bilgiyi vermeyeceklerine göre biz kendimiz deneyeceğiz.
 
Şimdi o konuya tekrar bakınca bu adamların da LED kullandığı görülüyor.

 
Tamam sen de onlarla dene :) Amaç en iyi yöntemi bulmaksa, akla gelen tüm yöntemleri denemek lazım. Firmaların ne kullandığına bakarak bir yere varılacağını zannetmiyorum, çünkü orada sana floresan gibi görünen şeyin basit bir floresan olduğunun, başka ilave mekanik ve elektriksel destekleyici unsurlar olmadığının bir garantisi yok. Firmadan bilgi istesen de sana o bilgiyi vermeyeceklerine göre biz kendimiz deneyeceğiz.
Oradaki cihaz LED aydınlatmalı. Özelliklerinde yazıyor.

Florasan için hazır ürünler de var. Sanıyorum tek bir çözümü varmış gibi yanılgı var. LED, florasan ya da eski tip lamba hepsi de bu iş için uygun ama günümüzde ağırlıklı olarak LED kullanılıyor.


 
Florasan için hazır ürünler de var. Sanıyorum tek bir çözümü varmış gibi yanılgı var. LED, florasan ya da eski tip lamba hepsi de bu iş için uygun ama günümüzde ağırlıklı olarak LED kullanılıyor.

Yani bilinen ve böbrek dalak gerektirmeyen bir çözüm var da biz boşuna mı bakınıyoruz? Nedir o çözüm ve nereden alıyoruz söyle madem de onu alalım yav :)
 
AliEx den dry film aldığım satıcının nasıl kullanılır videosu vardı.
PCB'ye film nasıl yapıştırılır, nasıl pozlanır, ne kadar soda kullanılacak vs.

Adam video da telefonun timer'ını kurup filmi direkt güneşe gösteriyordu. :)
 
Benim anladığım şu;
Her türlü ışık ile pozlama oluyor. Işığın kalitesi, şittdeti, UVA'sı, UVC'ssi gibi etkenler baskı süresini ve kalitesini belirliyor.
Bana kalırsa en ucuz uva lamba ile bir kutu oluşturulup devamında denemeler yapmak gerekir. Bu aynı Toneri Plakete transfer ederken ütü ile kaç dakika çalışmamız gerektiğini hesaplamak gibi bir şey. Tek bir sistemde deneme, yanılma, tecrübe kazanma vasıtası ile belli kalitenin yakalanabileceği bir durum.
 
Yani bilinen ve böbrek dalak gerektirmeyen bir çözüm var da biz boşuna mı bakınıyoruz?
Aynen, uzun zamandır boşuna bakınmışız gibi duruyor. Burada lazım gelen doğru güçte UVA kaynağı. LED, florasan ya da eski tip olması bir fark yaratmıyor. Kaynağın UVA gücü pozlama süresini etkiliyor.

Örneğin @DrFreeman en ucuz çözümü (oje kurutucuyu) tecrübe edip aktardı zaten. Bunun üzerine imkan doğrultusunda (imkanlara göre) böbrek satmadan çıkılabilir.

Biri hassas iş yaparken diğeri kaba iş yapacak gibi bir bilgi yanıltıcı duruyor...
 
AliEx den dry film aldığım satıcının nasıl kullanılır videosu vardı.
PCB'ye film nasıl yapıştırılır, nasıl pozlanır, ne kadar soda kullanılacak vs.

Adam video da telefonun timer'ını kurup filmi direkt güneşe gösteriyordu. :)

Ben de Edding kalemle PCB yapıyorum ve çalışıyorda :D

Yani bu metotla 0.2 mm bakır 0.2 mm arada boşluk elde edilebiliyor ve biz sayfalarca boşuna mı konuşuyoruz? O zaman bu konuyu istenen hedefe göre ayrı ayrı değerlendirmek lazım.

1) "Eh işte, iş görüyor" hedefine yönelik dry film uygulaması
2) Çok ince ayrıntı gerektiren, yoğun devreler için gereken PCB yapımı için dry film uygulaması. Benim başından beri dry film'den beklentim buydu, ve güneş ile bu işin olmayacağını düşünüyorum.
 
Aynen, uzun zamandır boşuna bakınmışız gibi duruyor. Burada lazım gelen doğru güçte UVA kaynağı. LED, florasan ya da eski tip olması bir fark yaratmıyor. Kaynağın UVA gücü pozlama süresini etkiliyor.

Örneğin @DrFreeman en ucuz çözümü (oje kurutucuyu) tecrübe edip aktardı zaten. Bunun üzerine imkan doğrultusunda (imkanlara göre) böbrek satmadan çıkılabilir.

Biri hassas iş yaparken diğeri kaba iş yapacak gibi bir bilgi yanıltıcı duruyor...

Tamam o zaman o metod senin ihtiyacını %100 karşılayacak ve sen amacına ulaşmış olacaksın.
 
Tamam o zaman o metod senin ihtiyacını %100 karşılayacak ve sen amacına ulaşmış olacaksın.

Bilemiyorum inşallah öyledir. Hesaplı güzel bir çözüm olur. :D

Tecrübe etmediğim için önyargılı davramanmak bana rasyonel gelmiyor.

En güzeli hazır düzeneği olan @DrFreeman dan rica etmek. @DrFreeman hazır kurulu düzenek varken 0.2 mm'a kadar incelen yolları olan örnek bir çizimi pozlama imkanın var mı?

Bu sayede ne kadar hassas pozlama yapıldığını görebiliriz.
 
Bende Sprint Layout olmadığı için çizemedim ama aşağıdaki görseli kullanabilir misin?

eYBfi.jpg




Bir de CAD çizim olarak şunu buldum.

1625750963295.png




Bunlar iş görür mü? Olmazsa tekrar çizip belirli bir formatta ileteyim?
 

Ekler

  • PCB2009_CIRCUITCAM.zip
    5.6 MB · Görüntüleme: 180
  • AIM_Print_Test_Board_and_Kit4.pdf
    527.5 KB · Görüntüleme: 209
  • atztest.pdf
    43.2 KB · Görüntüleme: 180
Yani bu metotla 0.2 mm bakır 0.2 mm arada boşluk elde edilebiliyor

İlk denemelerimden örnekler buldum.
Pattern TQPF kılıf 0,4mm pitch. Yani 0,2 bakır+ 0,2 boşluk.
En ince yol 0,1mm en kalın yol 0,3mm çizildi. Eritirken asit biraz fazladan yemiş yolları. Traceler tasarlanandan daha ince çıktı.
Ya 1200dpi lazer ve aydınger yada 1200dpi inkjet ve inkjet asetatı kullanmıştım.

Thu Jul 08 17-46-36.jpg
 
Sağdaki grubun en solu 0,15 bakır 0,05 boşluk, 2. sıra 0,15 bakır 0,1 boşluk, 3 sıra 0,15/0,15 4. sıra 0,20/0,1, 5 sıra 0,20/0,15.
İlk 0,05 boşlukta kısa devre var. Gerisi elektriksel olarak sorunsuz. Kopuk veya kısa devre yok. Ama buradada yollar olması gerekenden daha ince.
Yol başlarındaki pattern 0201 kılıf smd direnç.

Thu Jul 08 17-41-57.jpg
 
Sağdaki grubun en solu 0,15 bakır 0,05 boşluk, 2. sıra 0,15 bakır 0,1 boşluk, 3 sıra 0,15/0,15 4. sıra 0,20/0,1, 5 sıra 0,20/0,15.
İlk 0,05 boşlukta kısa devre var. Gerisi elektriksel olarak sorunsuz. Kopuk veya kısa devre yok. Ama buradada yollar olması gerekenden daha ince.
Yol başlarındaki pattern 0201 kılıf smd direnç.

11910 eklentisine bak

Eğer en üstteki ayak izi 0201 SMD dirence ait ise, 0201 in boyu 0.6 mm dir. Buna göre ölçekleyince de 5 inci sırada iki bakır arasında 0.3 mm var 0.15 mm değil. Bir ölçekleme hatası olmuş herhalde, herşeyi 2 ile çarpmak lazım bu durumda.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,951
Mesajlar
118,749
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top