Otomobil almam lazim.

Model Y 1.500.000 civarı şaka mı yav?. çok ucuz geldi. togla uğraşılır mı?

Dizel bitmiştir. benim için. sebebi de bu konudur. hayırlı olsun.

pardon vergisiz haliymiş. sori :)
Bu fiyat ötv ve kdv hariç .Tahmini toplam fiyatı aşağıya yazmışlar. 2.820.960 TL

Screenshot from 2023-11-04 23-43-00.png
 
Elektrikli ve hibrit araçlar çok hoşuma gidiyordu. Lakin elektrikli araçlardaki vergi miktarını duyunca soğudum açıkcası.

Mesela Tesla model Y için Yıllık 25000 civarı MTV denmiş. Bu tek taksidi mi yıllık mı bilmiyorum.

Elektriklilerde petrollü araçlara göre motor güçleri fazla. Devlette bunu fırsata çeviriyor anlaşılan.

(Böyle işin ben)
hiçbir araç alınabilir değil ki.
15-20 yaşında araçlara 500 bin lira istiyorlar.Her tarafı plastik sürtsen darmadağın olacak sözde yeni araçlara milyon istiyorlar en iyisi araban varsa kapıda duracak yoksa toplu taşımadan güzeli yok.
 
Araba konusunu hala netlestiremedik.

Oglumun arabalara asiri ilgisinden dolayi bilgisine guveniyorum. O israrla BMW 3.40 di galiba 6 silindirli araci alalim der. 6 silindiri duyunca benim tuylerim diken diken oluyor. BMW nin uzman oldugu tek motor tipi bu motormus. BMW bana gore Turkiye icin emekli arabasi olamaz.

Ote yandan sila yolunda yapilan gozlemlere gore yolda kalan araclarin yuzde 90'i BMW deniyor.

BMW kullanicilari bugune kadar hep antipatime neden olan tipler oldu. Bu yuzden de BMW bana hep itici geldi.
 
Araba konusunu hala netlestiremedik.

Oglumun arabalara asiri ilgisinden dolayi bilgisine guveniyorum. O israrla BMW 3.40 di galiba 6 silindirli araci alalim der. 6 silindiri duyunca benim tuylerim diken diken oluyor. BMW nin uzman oldugu tek motor tipi bu motormus. BMW bana gore Turkiye icin emekli arabasi olamaz.

Ote yandan sila yolunda yapilan gozlemlere gore yolda kalan araclarin yuzde 90'i BMW deniyor.

BMW kullanicilari bugune kadar hep antipatime neden olan tipler oldu. Bu yuzden de BMW bu yuzden bana itici oldu.
3 serisi güzel değil ya madem silindir ve güç çoğaltıyorsunuz E60 540i. Hiç emekli aracı değil hatta bmw'de silindirler çoğaldıkça sorun ihtimali o kadar artan bir marka.

Genelde bir kulağınız motorda gitmek zorundasınız ses değiştiği an ben gidiyorum diyor o sesi duymazssanız geri dönülemez sorunlar yaratabiliyor.

Ben şahsen elektrikli araç yerine eski ama hala canı olan bir bmw alırdım.

M340d tavsiye etmeyeceğim bir motor! Elektrikli yağ pompası biraz baş belası yağlamayı birkaç saniye bıraktığında birkaç bin euro'ya mal oluyor :) Şuana kadar 3 sersinde en verimli sorunsuz motor F30 kasa koduyla piyasada olan araçların üstündeki 318i motoru pek yakmaz sorunu bakımı uygundur.
Bmw'nin güncel büyük hacimli dizel ve benzinli motorları baş ağrıtması çok muhtemel ied ve (büyük hacimli >3L)
motorundan uzak durmak lazım.

ied olarak üretilen motorlar aslında i olarak belirtilen motoruyla aynı fakat yazılımsal değişikliğe gidildi ied olarak belirtilen motorlarda ateşleme ve egzoz zamanları ile oynanıp aynı motordan daha fazla güç alınma üstünde sunuldu fakat en sorunlu ied'den örnek vereyim 320ied! bu motor 320i ile aynı motor fakat daha fazla açık kalan subap sebebiyle çok garip arızalar ortaya çıkıyor açıldıktan sonra tam kapanamayan subap sebebiyle ateşleme zamanı karışıyor bir piston egzoz zamanındayken sırasını bekleyen diğer pistonada yakıt akıyor tam kapanamamış subap sebebiyle sıra geldiğinde de aldığı yakıt miktarı çok fazla olan piston o kadar yakıtı ateşleyemediği için tahrik sorunu ortaya çıkıyor.

Daha böyle yüzlerce kronik bmw arızası sayarım.
Haşır neşir değilseniz bmw'den uzak durun görüntüsü uçup kaçarcasına gidişine aldanmak çok olası.
Ben dilim yana yana çoğu arızasını öğrendim sayılır ama benim ilgi alanım 5 serisi.
 
5 serisine baktik fakat fiyatlar firliyor.

Tesladan indirim alamiyorum. 5 serisinin indirimli hali Tesla gibi oluyor.
 
5 serisine baktik fakat fiyatlar firliyor.
M340 yerine 520d e60 bakabilirsiniz.
güncel 5 serisi el deyecek gibi değil zaten

Biraz bütçe zorlayıp F10 520 de alabilirsiniz F10 sizi üzmeyecek bir araç hem görüntü hem motor olarak.
Fakat F10 2011-2015 arasında kullanılan ZF markalı otomatik şanzıman yağ pompasını kırıyor biraz sinir bozucu türkiye fiyatıyla yağsız çalışmış bir ZF markalı şanzımanın revizyonu şuan 25-30bin lira civarında.
 
BMW motorları yüksek devirli çalışıyor, o yüzden sorun çıkarmaya daha müsait. 6 silindirli motor hacmi fazla olacak on binlerce lira MTV çıkacak her yıl. Ben şimdi araba alacak olsam Toyotanın hibritini alırdım
 
BMW motorları yüksek devirli çalışıyor, o yüzden sorun çıkarmaya daha müsait. 6 silindirli motor hacmi fazla olacak on binlerce lira MTV çıkacak her yıl. Ben şimdi araba alacak olsam Toyotanın hibritini alırdım
Bu yüksek devir %95 kullanıcıya bağlı.
Çok yüksek sıkıştırma oranıyla çalışıyor demek daha doğru.
Kendi teknolojileri "vanos" ve motor elektroniği olarak en yüksek verimi almaya odaklı çalışıyor bu verimi sağlarken yancıları malesef çok yıpranıyor.

Toyota ve bmw bence ateş ve su.
Birisi sadece arabayı satın alsın ve kullansın ilave bir ücret ödemeden uzun yıllar binebilsin odağıyla üretirken bmw ise arabayı alsın arabayı sürdüğü zaman diliminde arabadan her daim en tepede performans alsın diye üretiyor.
 
Güzel eski ve hibrit bir aracıda var toyotanın.

Toyota Pirus.
2006-2007 yıllarında dünyadaki seri üretim ilk hibrit araçlardan birisi motoru inanılmaz sağlam 440bin kilometrede daha pil-hibrit sistem ve motor revizyonu görmemiş ticari taksi olarak çalışan toyota pirus sahibinin yazısını okumuştum.
 
Her zaman oldugu gibi isteklerimle alakasiz olana karar verdim.
Toyota GR86. Benzeri bir araca simdi binmezsem bir daha hic binemem.

Turkiye'ye getirilebilecek bir sey degil. Belli de olmaz.
 
Yıl 2024 olmuş hala telli park freni :)
Uzak doğulu arabaların en büyük sorunu ses yalıtımı. O otobanda giderken sadece lastik sesini duymak lazım, lastik sesi hariç her şeyi duyuyorsun. Arkadaşım hibrit araç aldı, gitti sıfır araca ses yalıtımı yaptırdı...

Hayırlısı olsun, kazasız belasız...
 
Yıl 2024 olmuş hala telli park freni :)
Uzak doğulu arabaların en büyük sorunu ses yalıtımı. O otobanda giderken sadece lastik sesini duymak lazım, lastik sesi hariç her şeyi duyuyorsun. Arkadaşım hibrit araç aldı, gitti sıfır araca ses yalıtımı yaptırdı...

Hayırlısı olsun, kazasız belasız...
elektronik park freni tam bir baş belası,
arabanın emniyetinden sorumlu bir aksamın kalibrasyon ihtiyacının olması korkutucu değil mi?
 
Teli gevşek bıraktın, sert bıraktın vs. vs.
Yokuş yukarı park edip, aracı sonra aşağılardan toplayan çok arkadaş gördüm. Ufak bir tırkaya bakıyor hayatınız, o da dert ona kalırsa. En azından elektronik park freni ne kadar basınç uygulayacağını vs. ayarlıyor yokuşa göre...

Ayrıca, arabanın gazı freni her şeyi elektronik o dert olmuyor da 180 ile giderken, park freninin elektronik olması mı dert oluyor :)

Misal elektrikli direksiyon; 180 ile giderken direksiyonu sertleştirmesin de göreyim en ufak manevrada ne oluyor araba virajı alırken.

Yani demem o ki, her şey elektronik yapılmışken, park freninin ucuzluktan bu şekilde yapılması bir modern araç için komik.
 
Ayrıca, arabanın gazı freni her şeyi elektronik o dert olmuyor da 180 ile giderken

Benim bildiğim, direksiyon bütün arabalarda doğrudan, mekanik olarak, sıfır boşluklu bir dişli ile tekerleklere bağlıdır. Elektrikli veya hidrolik direksiyon, sadece direksiyonun döndürülmesinde destek verir. Yani elektrik tamamen gitse, hidrolik de tamamen gitse o direksiyon çalışmaya devam eder. Ben yıllarca desteksiz direksiyon kullandım (Renault Toros) Direksiyon daha zor dönüyor o kadar. Eğer yeni arabalarda bu değişti ise, ben kesinlikle öyle bir arabaya binmem.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,854
Mesajlar
99,799
Üyeler
2,482
Son üye
ilker29

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top