Otomobil almam lazim.

Evet Toyata oneriyor konustuklarim. Vergi konusunda Hybrit 1.8 alinirsa 1.6 benzinli arac gibi islem goruyormus.
 
Yurt disindayim ve yeni bir arac alacagim. Turkiye'ye donerken de getirecegim. Ardindan da muhtemelen emekli olacagim.

Dolayisi ile getirecegim araci bir daha degistiremeyecegim.

Oyle bir arac almaliyim ki,

Servis ucretleri dusuk olsun.
Vergileri dusuk olsun.
Yakit tuketimi az olsun.

Kisacasi emekli maasimla gecinmeye calisirken beni uzmesin.

Sorup sorusturuyorum bir de sizlerden oneri alayim.
Bence yurt dışından araç türkiyeye getirmek karlı bir iş değil bütün yabancı ithal aracların ödediği vergileri ödeyeceksiniz.türkiyede bu kriterlere uyan bir çok araç var.
ama bu kriterlere uyan sadece elktrikli araçlar var.onlardada istasyon ve dolum zaman problemi oldukça yoğun.
uzun yola gitmeyecekseniz shirde kalacaksanız coluk çocuk taşımıyacaksanız iki kişi için citroen de elektrikli araçlar
uygun fiatlar var.diğer markalarada bakabilirsiniz.
 
Tesla icin ne dusunursunuz?

Fikirlerim degisiyor?

Mesela Tesla model 3 en ucuz model.
 
Tesla icin ne dusunursunuz?

Fikirlerim degisiyor?

Mesela Tesla model 3 en ucuz model.
türkiyede servis ağı olan modeli şuan
Model Y. Şuan en mantıklı modeli şarj etmek için park yeri sorununuz da yoksa
" Model Y Dual Motor Long Range"
Tek şarj ile kullanıma bağlı olarak 480-500km arası yol yapıyor günlük 50km bile yol yapsanız 10-11 günde bir şarj etmeniz gerekecek.

Şehir içi trafikte inanılmaz yakıt tasarrufu sağlıyor yanmalı motora göre durduğunda araç tüketim neredeyse 0(kendi sensör ağı displayi klima farlar dışında tüketim yok araç durduğunda)
Otonom paketi alırsanız şehir içi kullanımda yarı uyur vaziyette yol kat etmek mümkün sadece 50 saniyede 1 direksiyona dokunmanı istiyor bu süre trafik yoğunluğuna ve sensörlerden alamadığı bilgiye göre değişiyor bazen ben hiçbirşey göremiyorum diyip senin devam etmeni istediği durumları da oluyor.

Şarj için mümkün ortam varsa bence çok mantıklı.
 
hybrid corolla kullanıcısıyım, tavsiye ederim. lakin neden tesla olmasın sorusu da güzel seçenek
 
türkiyede servis ağı olan modeli şuan
Model Y. Şuan en mantıklı modeli şarj etmek için park yeri sorununuz da yoksa
" Model Y Dual Motor Long Range"
Tek şarj ile kullanıma bağlı olarak 480-500km arası yol yapıyor günlük 50km bile yol yapsanız 10-11 günde bir şarj etmeniz gerekecek.

Şehir içi trafikte inanılmaz yakıt tasarrufu sağlıyor yanmalı motora göre durduğunda araç tüketim neredeyse 0(kendi sensör ağı displayi klima farlar dışında tüketim yok araç durduğunda)
Otonom paketi alırsanız şehir içi kullanımda yarı uyur vaziyette yol kat etmek mümkün sadece 50 saniyede 1 direksiyona dokunmanı istiyor bu süre trafik yoğunluğuna ve sensörlerden alamadığı bilgiye göre değişiyor bazen ben hiçbirşey göremiyorum diyip senin devam etmeni istediği durumları da oluyor.

Şarj için mümkün ortam varsa bence çok mantıklı.
kisin tuketim nasil.
 
Tesla güzelmiş. Bunun çirkin ve pis bir modeli yok mu acaba? Ben arabayı pis kullanırım. Yoksa rahat edemiyorum. Gerginlik oluyor. Koltukları da öyle deri gibi olmamalı
 
kisin tuketim nasil.
Kışın kendisi tüketimi arttırıyor.
Lityum pillerin verimlilik eğrisinde sıcaklık mühim.

Yanılmıyorsam pilin en verimli çalıştığı sıcaklık alanı 40 derece civarında.

Sen arabayı sürmeye başladığında pillerini ısıtmaya başlıyor fakat bunu klima ile mi yoksa akım çekerek mi yapıyor bilmiyorum.

Bence vergisi insancıl düzeye çekilse müthiş bir araç kıyasladığında toplu taşımadan dahi ucuza geliyor.
 
Kışın kendisi tüketimi arttırıyor.
Lityum pillerin verimlilik eğrisinde sıcaklık mühim.

Yanılmıyorsam pilin en verimli çalıştığı sıcaklık alanı 40 derece civarında.

Sen arabayı sürmeye başladığında pillerini ısıtmaya başlıyor fakat bunu klima ile mi yoksa akım çekerek mi yapıyor bilmiyorum.

Bence vergisi insancıl düzeye çekilse müthiş bir araç kıyasladığında toplu taşımadan dahi ucuza geliyor.
Tesla'da ısıtma ve soğutma birbiriyle entegre ısı pompalarıyla yapılıyormuş. İlk çıktığında kaloriferleri rezistif olarak çalışıyormuş ama sonraları yeni modellerde verimlilik bakımından herhalde en ideal yöntem olan ısı pompası kullanmaya başlamışlar.
Sistem kabini ısıtmak için, pilleri, motoru ve inverteri soğutmada kullandığı soğutma sıvısından ısı enerjisi çekip kabini ısıtıyor. Tabii ısı transferi gerektiğinde ters yönde de yapılabiliyor, yani kabini soğutmak için, kabinin içinden çektiği ısıyı gerekliyle pillere yoksa havaya veriyor. Merkezi bir sistem en verimli tercihi yapıyormuş, Çalışırken çok güzel de araç biraz yaşlandığında arızaları kabus olur gibime geliyor, Hem cüzdana hem uykuya düşman.
Ama dediğin gibi soğuk iklim pillere uygun değil, şarj edebilmek için bile ısıtmak gerekiyor.
 
Cep telefonlarinin ve laptoplarin hali belli. Tesla vs bana hic guven vermiyor.
 
fatih altayli test ettigi luks elektrikli araclarda en buyukbproblemin kisin yasandigini soyluyordu, bataryadan tasarruf etmek icin isitmayi kapatmis, sarj istasyonu bulana kadar dondum diyordu, istasyonlar yayginlasirsa kullanilabilir ama batarya parasi aracin yarisina gelirse bizim millete pek gelmez, 5 yil sonra batarya veriminin acayip dusecegi gibi bir his var icimde, her nekadar araclar hosuma gitsede bu durum beni korkutuyor.
 
fatih altayli test ettigi luks elektrikli araclarda en buyukbproblemin kisin yasandigini soyluyordu, bataryadan tasarruf etmek icin isitmayi kapatmis, sarj istasyonu bulana kadar dondum diyordu, istasyonlar yayginlasirsa kullanilabilir ama batarya parasi aracin yarisina gelirse bizim millete pek gelmez, 5 yil sonra batarya veriminin acayip dusecegi gibi bir his var icimde, her nekadar araclar hosuma gitsede bu durum beni korkutuyor.
Aslında çıkaracağı her masraf yanmalı motordan ucuza gelecektir.
0dan 200bin km'ye kadar dizel bir aracımız olduğunu düşünelim.

200bine gelene kadar bakım+arıza+çok sıkıştırıp kullandıysak birde motor revizyonu. Bunları topladığımızda zaten tesla araçlar için 1 yeni pil ücreti yapıyor.
Ben bu milleti anlamıyorum pil ücreti belimizi büker alamayız edemeyiz diyorlar 15 yaşına gelmiş dermanı kalmamış dizel motora masraf ediyorlar.
Aslında işin özü pil masrafı falan değil biz bilmediğimizden çekiniriz.

Elektrikli araçlarda bakım maliyeti neredeyse yok fren sistemi, tekerlekler ve açıkta çalışan sensörlerin bozulma riski dışında bir masrafı gözükmüyor,
yakıt olarak inanılmaz uyguna seyahat ediyorsun ve bozulması muhtemel masrafı büyük 2 parça var elektrik motoru ve bataryası.
Bu 2sinide değiştirsen 200bin km civarında yine bir dizel motor ve ortalama bir zf marka otomatik şanzıman revizyon fiyatından ucuza geliyor.
 
@Ahmet, belli ki elektrikli araç kullanıyorsunuz bana bir araç tavsiyesinde bulunabilir misiniz?
son olarak bmw 3 ve 1.16 kullandım bir ara meraktan x6 kiralamıştım. Bu kafadaki birine hangi elektrikli araç uygundur?
Aşağıdakiler de biraz zayıf göründü. Kona görüntü itibariyle daha sempatik. hyndai i30 benzeri kıl bir araç sanki. Acaba işlevi nasıldır? MGden iyi mi

Elektrikli araç seçerken nelere dikkat etmeliyim? En önemli kriterler nelerdir? Bilgim sıfır gibi.
İlk elektrikli aracımı en az 5 sene kullanmak isterim.

Hynduai kona elektrik veya çin malı biraz dandik mg elektrik


Kona ilanlarından birinde 15.000 VE 30.000 KM BAKIMI ... şurada yapıldı şeklinde belirtilmiş. Bu bakımlar niçin ? Elektrikli araçta bakım bu kadar sık olur mu?

ilanda YAZIN 320 KM KIŞIN 260 KM NET GERÇEK MENZİLİ VARDIR. demiş

bu da canımı sıktı. üst segment almak lazım galiba.

Aracın kullanlımışlığını pil ömrünün azaldığını nasıl anlarız?
Pil sağlığına dair bir gösterge illa ki vardır. nereye bakılır? satıcıya ne sorulur?
Elektrikli araçlarda "Kilometreyi uzun yolda yaptıım" gibi bir cümlenin geçerliliği olur mu? Sadece kilometreye bakarak aracın eskimiş olduğunu anlayabilir miyiz?
 
Son düzenleme:
O zaman eldeki dizeli hemen satışa çıkarmalı. Yaşasın elektrik!
@Ahmet, belli ki elektrikli araç kullanıyorsunuz bana bir araç tavsiyesinde bulunuverseniz?
son olarak bmw 3 ve 1.16 kullandım bir ara meraktan x6 kiralamıştım. Bu kafadaki birine hangi elektrikli araç uygundur?
Aşağıdakiler de biraz zayıf göründü. Kona görüntü itibariyle daha sempatik. Acaba işlevi nasıldır? MGden iyi mi

Elektrikli araç seçerken nelere dikkat etmeliyim? En önemli kriterler nelerdir? Bilgim sıfır gibi.
İlk elektrikli aracımı en az 5 sene kullanmak isterim.
Ben değil ama uzun zamandır elektrikli araç sahibi olan yakın arkadaşım var benim çok sürmüşlüğümde var.
Çok koyu bmw hastasıyım e60 530d sahibiydik yakın tarihe kadar.

Tesla Model Y yakından tanıyorum. Hiçbir aparat adaptör dönüştürücü olmadan direkt 220V ile şarj edip kullanıyor sahibi %10 seviyesinden %85 civarına 220v şebeke ile 12 saate doluyor Bu süre bence güzel çünkü binlerce liraya duvar tipi hızlı şarj aleti almaktansa düzenli şekilde akşam işten gelince şarja takıp sabah çekip giderseniz hiçbir pil sıkıntısı yaşamıyorsunuz. Tam otonom sürüşü büyücüleyici derecede güzel çalışıyor park etmesi şerit değiştirmesi trafiği inanılmaz güzel okuması bazen hayret ettiriyor 1 kez kurtarışına şahit oldum 4 kişi izmirin merkezinden çeşmeye gidiyorduk ve çok sohbet ediyoruz diye araç otopilottaydı bizde ancak birkaç saniye yola odaklanabiliyorduk.

İzmirde yaşayanlar bilir çeşmeye giderken çevreyolundan Gaziemire çıkış vardır. Tam burada en soldan en sağa çıkışa doğru aniden yönelen bir araç daha sinyal verdiği anda tesla fren yaptı şerit değiştiren aracın arkasında kalıp kendini sola attı. Bunu o kadar kusursuz yaptı ki biz ne yaptığını anlamak için acil durumda yaptığı kamera kaydını izlemek zorunda kaldık.

Benim gördüğüm tek şikayet KADRAN YOK. ortadaki büyük ekrandan herşeyi yapmak zorundasın buda zamanla araba sürerken kafanın hafif sağa çevrili olmasını mecbur kılıyor.

Bence fiyatı şişik olsa da tesla model y alınabilir . Megane E TECH de bakabilirsiniz benim fikrim yok ama incelemeleri hep olumlu.
 
Elektrikli ve hibrit araçlar çok hoşuma gidiyordu. Lakin elektrikli araçlardaki vergi miktarını duyunca soğudum açıkcası.

Mesela Tesla model Y için Yıllık 25000 civarı MTV denmiş. Bu tek taksidi mi yıllık mı bilmiyorum.

Elektriklilerde petrollü araçlara göre motor güçleri fazla. Devlette bunu fırsata çeviriyor anlaşılan.

(Böyle işin ben)
 
@Ahmet, belli ki elektrikli araç kullanıyorsunuz bana bir araç tavsiyesinde bulunabilir misiniz?
son olarak bmw 3 ve 1.16 kullandım bir ara meraktan x6 kiralamıştım. Bu kafadaki birine hangi elektrikli araç uygundur?
Aşağıdakiler de biraz zayıf göründü. Kona görüntü itibariyle daha sempatik. hyndai i30 benzeri kıl bir araç sanki. Acaba işlevi nasıldır? MGden iyi mi

Elektrikli araç seçerken nelere dikkat etmeliyim? En önemli kriterler nelerdir? Bilgim sıfır gibi.
İlk elektrikli aracımı en az 5 sene kullanmak isterim.




Kona ilanlarından birinde 15.000 VE 30.000 KM BAKIMI ... şurada yapıldı şeklinde belirtilmiş. Bu bakımlar niçin ? Elektrikli araçta bakım bu kadar sık olur mu?

ilanda YAZIN 320 KM KIŞIN 260 KM NET GERÇEK MENZİLİ VARDIR. demiş

bu da canımı sıktı. üst segment almak lazım galiba.

Aracın kullanlımışlığını pil ömrünün azaldığını nasıl anlarız?
Pil sağlığına dair bir gösterge illa ki vardır. nereye bakılır? satıcıya ne sorulur?
Elektrikli araçlarda "Kilometreyi uzun yolda yaptıım" gibi bir cümlenin geçerliliği olur mu? Sadece kilometreye bakarak aracın eskimiş olduğunu anlayabilir miyiz?
Birdaha reply yapayım ama direkt şunu diyeyim. Bmw'yi verdiği tat yüzünden seviyorsanız hiçbir elektrikli araç o tadı vermez tesla s plaid dahil.

Belki izmirde olduğumuzdan kışın model y'nin menzili o kadar aşşağı inmiyor 40 50km kadar az gösteriyor sadece.
Bakım da ne yaptılar çok merak ediyorum IGBT'mi değişti acaba (?)
Bakım dedikleri ney bende anlamadım değişecek ne parça var onuda bilmiyorum şöyle düşündüm de acaba soğutma sıvısına ihtiyaç duyan elektrikli araç mı var emin değilim.

Dediğim gibi değişecek fren sistemi tekerlekler belkii ön ve arka süspansiyon takımı başka birşey bu kadar kısa sürede değişemez
 

Forum istatistikleri

Konular
5,878
Mesajlar
100,192
Üyeler
2,488
Son üye
ilter

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top