Otomobil motoru - sürtme sesi

Sıvı akışlarının tamamı ters yönde olmakla bereber asıl problem hava emme ve tahliye ters olacağı için yani egzoz anıda açık kalan subaplardan ters piston hareketinden dolayı yanma odasına hava çekileceği ve tersi durumda emme anında pistonlar sıkışma yönünde hareket halinde olacağı için ve emme subapları açık olacağından yanma odasındaki yakıt hava filtresine doğru tahliye edilecek. Bu durumda motorun marş sonrası hareket etmesi mümkün olmamalı.
:ok1:
 
Sıvı akışlarının tamamı ters yönde olmakla bereber asıl problem hava emme ve tahliye ters olacağı için yani egzoz anıda açık kalan subaplardan ters piston hareketinden dolayı yanma odasına hava çekileceği ve tersi durumda emme anında pistonlar sıkışma yönünde hareket halinde olacağı için ve emme subapları açık olacağından yanma odasındaki yakıt hava filtresine doğru tahliye edilecek. Bu durumda motorun marş sonrası hareket etmesi mümkün olmamalı.
:ok1:
Sıvı akışları yakıp pompası ve enjektörle kontrol ediliyor. Buralarda herhangi bir değişiklik olmayacak. Motorun dönüş yönünden bağımsız.
Diğer taraftan Emme ve sıkıştırma işlemlerin de dizel için farketmeyecektir. Çünkü dizellerde yakıt, silindirin en sıkışık anına yakın (piston üste yakınken) püskürtülür. Benzin için farkeder çünkü benzinde yakıt hava alımı tamamlandığında sıkıştırma başlamadan püskürtülür.

Mekanik pompalı (pancar motor, traktörler ve kamyonlar gibi) yakıt pompası olmayan araçlarda da motor dönüş yönü farketmez yakıt yine depodan motora doğru akacaktır. Çünkü orada da silindirlere benzer bir pompa sistemi var. motor dönüş yönünden bağımsız.

Aracın ters yönde çalışmasına engel durum bence motor üzerindeki sensörler. Eğer eski düzen pancar motor yada viskonsin dizel bir motor, marş motoru yönü değişirse tersine çalışır diye düşünüyorum.
 
Önceki mesajlarda sprey sıkmanın geçici mutluluk getireceğini bildiren arkadaş haklı. WD40 kurudu sanırım. Ses başladı.

Ben genelde gittiğim ustaya sordum. Alternatörü kendimiz tamir etmiyoruz, söküp sanayiye görüyoruz dedi. Uzun iş. Kasnağı söküp temizlemek veya yenisini takmak gerekir.
"Kasnak sökme kiti arıyorum" mevcut kitler pek uygun görünmedi.

Kasnak toz kapağını çıkardım.Boru içinde iki somun düşünün. Alttaki bir anahtarla tutulacak, üstteki başka anahtarla sökülecek. İç içe boruları olan anahtar gerekli. Birmilyoncudan kovan anahtarlar seti alsam denk gelip uyabilir??

1754128681397.jpeg



Özel amaçlı şu setin bahsettiğim işi görme ihtimali var mı sizce
 
Son düzenleme:
Sıvı akışları yakıp pompası ve enjektörle kontrol ediliyor. Buralarda herhangi bir değişiklik olmayacak. Motorun dönüş yönünden bağımsız.
Diğer taraftan Emme ve sıkıştırma işlemlerin de dizel için farketmeyecektir. Çünkü dizellerde yakıt, silindirin en sıkışık anına yakın (piston üste yakınken) püskürtülür. Benzin için farkeder çünkü benzinde yakıt hava alımı tamamlandığında sıkıştırma başlamadan püskürtülür.

Mekanik pompalı (pancar motor, traktörler ve kamyonlar gibi) yakıt pompası olmayan araçlarda da motor dönüş yönü farketmez yakıt yine depodan motora doğru akacaktır. Çünkü orada da silindirlere benzer bir pompa sistemi var. motor dönüş yönünden bağımsız.

Aracın ters yönde çalışmasına engel durum bence motor üzerindeki sensörler. Eğer eski düzen pancar motor yada viskonsin dizel bir motor, marş motoru yönü değişirse tersine çalışır diye düşünüyorum.
Hocam çok değerli bilgiler. Ellerinize sağlık.
 
@frekans50 kaçarı yok kasnak değişecek.

@fide hocam tam olarak anlattığınız gibi değil.
Ben mesajı kısa tutmak adına sıvı akışı diye yüzeysel geçtim. Sıvı akışından kastım soğutma ve yağlama sistemidir.

-Termostatın mekanik yapısından soğutma sıvısının ters dönmesine büyük direnç gösterecektir. Belki de termostat açmadığı için akış söz konusu olamayacak.
-Yağlama sisteminde de yağlama yapılması mümkün olmayacaktır. Çünkü normal şartlarda yağ pompası yağı karterdeki süzgeç yardımıyla emer ve yağlama kanallarına basar. Ters döndüğünde kanallardaki bütün yağlar kartere basılacak ve sistemde yağ dolaşımı duracaktır.

-Günümüzde benzinli ve dizel araçlarda depodaki yakıt elektrikli pompa maharetiyle motora ulaşmakta. Dizel araçların çoğunda hala dizel yakıt pompası kullanılmakta. Bu pompada hareketi krank üzerinden aldığı için ters dönecek ve yapısı gereği enjektörlere yakıt gönderemeyecektir.

Diğer taraftan Emme ve sıkıştırma işlemlerin de dizel için farketmeyecektir. Çünkü dizellerde yakıt, silindirin en sıkışık anına yakın (piston üste yakınken) püskürtülür. Benzin için farkeder çünkü benzinde yakıt hava alımı tamamlandığında sıkıştırma başlamadan püskürtülür.
-Kısmen doğru olan kısım burası "piston en sıkışık konuma yakınken yakıt püskürtülür". Burada mantık hatası yapıyorsun. Çünkü bu esnada eksantrik zamanlamasından dolayı egzoz ve emme subapları kapalı ve normal dönme yönünde piston hala sıkışma yönünde hareket halinde olduğu andır. Ama bu esnada krank ters yöne dönecek olursa yanma/patlama haznesini sıkıştırmak yerine genişletecek yönde pistonun hareket etmesini sağlayacaktır.

Özetle günümüzde kullandığımız içten yanmalı bir motorun ters çalışabilmesi için öncelikle zamanlama yapısını yani eksantrik davranışının (eski tip motorlara dişli, enjektör veya buji sıralaması atlatarak, yeni nesillerde triger kayış/zincir in dolaştığı dişliler atlatılıp, sensör ve elektronik ateşleme sıralaması revize edilerek) değişim yapılması gerekir. Bu değişiklikler yapılsa dahi sadece deneysel bir çalışma olacaktır. Çünkü hala soğutma, yağlama, emme (turbo vs.), egzoz (katalizör vs..) gibi sistemlerde de değişiklik ihtiyacı ortada duruyor olacaktır. Tek zamanlı bir motoru revize etmek herhalde en kısa yol olur diye düşünüyorum.
 
@Yasin detay anlayışınız oldukça iyiymiş hocam. ELinize sağlık hocam. Soğutma sıvıları olarak (yağ + antifreeze) olaya bakınca haklısınız.
Ters yöne çalışmayı Pancar motor olarak bilinen motor üzerinde düşünmüştüm. Enjeksiyon, sıkışma değil, gevşeme esnasında olacağı için çalışmayacak yada çalışsa bile verim oldukça düşecektir. Bahsettiğiniz tadilatlar yapılsa bile dediğiniz gibi deneysel olur ancak.
1754137116760.png
 
Amac patlamali motoru ters dondurmeye donustu gibi gorunuyor. Halbuki alternatorun ters donmesini konusmuyormuyduk.
Evet öyle oldu biraz. Alternatörün ters yada düz dönmesi birşey fark ettirmeyecektir. Zaten alternatif gerilim üretiyor.

Ters yöne çalışmayı Pancar motor olarak bilinen motor üzerinde düşünmüştüm. Enjeksiyon, sıkışma değil, gevşeme esnasında olacağı için çalışmayacak yada çalışsa bile verim oldukça düşecektir. Bahsettiğiniz tadilatlar yapılsa bile dediğiniz gibi deneysel olur ancak.
43061 eklentisine bak
Afyon da bundan kamyonet tarzı araç yapıyorlar. Herhalde Türkiye'nin her yerine de satılıyor. Yanlış hatırlamıyorsam patpat diye ismi var. Gürültü dışında çiftçi dostu bir hacet.
:gulus1:
 

Forum istatistikleri

Konular
8,071
Mesajlar
132,831
Üyeler
3,219
Son üye
automa1on

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top