Yanlış anlamayın ama fazla kurcalamadan bir ustaya göstermeniz en doğrusu. Her ne kadar konuya yazan üyeler teknik - bilimsel yaklaşımlarda bulunsa da o aracı tamir eden kişi de yüzlerce aynı sesi çıkaran motor görmüştür.Araç 116d f20 kasa b37 motor bmw
Muhtemelen gergi yayının başka bir noktada çalışmasını sağlayacak 2-3mm kısa olanı kastetmiştir. Yoksa ne haddine mühendislerin tasarımını eleştirmek. Önce kasnağın sağlam olduğunu doğrulasın. Kayış kısaltmadan gergiyi değiştirebiliriz.
Yine düzelmezse kızdığımız ustalar ve yetkili servislerin yaptığı gibi çözüm olarak krank_kasnak, gergi kütüğü ve kayış, değişecektir.
Her 30binkm için bunları değiştirmek yanlış gibi görünüyot. Orijinal kasnak kayış 130bin km kullanılmıştı.
Başka bir şey olmalı. Belki çözecek şey sadece alternatör kasnağını temizleyip geri takmaktır.
V kayışı riskli bir parçadır, kopup sağa sola dolanması ciddi sorunlara sebep olabilir. İyi ihtimalle yolda bırakır.