Pilleri değiştirilebilir elektrikli bisiklet bataryası

Sokisati

Üye
Katılım
24 Şubat 2024
Mesajlar
16
Elektrikli bisiklet bataryaları iyi güzel, ama içinde kullanılan BMS kalitesizse, yanlış kullanılmış ise veya fabrika çıkışlı bir pil dengesizliği varsa zaman içinde 18650 li-on bataryaların dengesi bozulabiliyor.
Veya bir arıza durumunda belki de pillerin sadece %20'si pert olmasına rağmen, puntalı oldukları için bireysel olarak ölçmek, ayıklamak ve değiştirmek çok zor oluyor.
Ben de birkaç ay önce pilleri değiştirilebilir bisiklet bataryası yaptım.
Konsept çok basit: Punta ile tutturmak yerine sağlam pil tutucular aldım, üzerlerindeki saç telinden ince kabloları söküp kalın kablolar ile seri ve paralel bağlantıları lehimledim. Ardından bms kablolarını bağladım.
Sorunsuz çalışıyor.
Peki şirketler neden böyle bir ürün geliştirip piyasaya sunmuyor? Aklıma gelen avantajlar şunlar:
1) Piller tükendiğinde söküp takmak en fazla 1 saat alır. Hiçbir teknik bilgi gerektirmez. Kapağı sökmek için tornavida ve parmaklara sahip olsun yeterli.
2) Arıza-kısa devre halinde batan geminin malları misali sağlam kalan bütün pilleri kolayca alıp satabiliriz, veya başka bir bataryada kullanabiliriz.
3) Bilgisayara daha iyi ram alır gibi, daha uzun menzil isteyen kişiler yeni batarya almak yerine aynı bms ile çalışabilir.

Avantajlar kesinlikle çok uçuk şeyler değil, sonuçta kaç batarya arıza veriyor? Ama olsa da fena olmaz gibi geliyor bana.
Avantajlar, pil tutucu kullanmanın getireceği ekstra maliyet ve işçiliği karşılamadığından mı seri üretime geçilmiyor acaba?
 
Kapitalist bir işletmenin temel amacı, kar maksimizasyonudur. Bunun için doğa katledilebilir, işçi hakları yok sayılabilir, özetle doğa ve insanlık ve bunlara ait değerler yok sayılabilir.

Tasarımda önemli olan senin üründen sağlayacağın fayda değil, onların senden sağlayacağı fayda ön plandadır.

Piller kolayca değişirse, ürünün pil paketinden gidip bir tane daha almazsın. Özetle doğa ve insanlık için son derece kıymetli olsalar dahi, saydığın hiçbir madde işletmeye fayda sağlamaz...

Umuyorum bu adamların bakış açısı, cevapları basit olan sorularının neden uygulanmadığını açıklamaya yardımcı olur.
 
Her hücreye ait bir yatak olması daha büyük maliyet ve daha fazla hacim kaplayan ürün demek. Ayrıca bu iş için özel, yüksek kalite yataklar kullanmaları gerekir ki, buna bile güvenilmez. Pil yüzeyi ile kusursuz temas etmeyen yatak, biraz korozyona uğrayan yüzey yangın bile çıkarır. Kusursuz temas ve paralel hücrelerden dengeli akım çekilmesini garanti eden en uygun çözüm usulüne uygun yapılacak punta.

Söz konusu olacak akımların punta yerine yüzey teması ile çekilmesi soruna davetiye çıkarmak demek kısacası.

18650 hücreleri yatağa monte etme konusunu youtube da, elektrikli bisiklet meraklısı bir beyin kanalında gördünüz sanırım. Orada yanlış anlaşılır diye böyle bir yorum yazamadım.
 
Son düzenleme:
İşin o boyutu da var tabii ama uzaya gitmiş bir insanlık, istese bu sorunları aşabilecek bir tasarım da yapabilir.

Örneğin ilk akla gelen temas kalitesi için vidalı çözümler filan kullanılabilir. Böyle yuvalar olduğunu görmüştüm.

Maliyet artacaktır ama 3 pil arızalandı diye koca cihazı çöp edecek kadar değildir.
 
Piller iç dirençleri ve kapasitelerine gore yerleştirilmeli ki dengeli ve uzun ömürlü olsun
Eskiyen pilin yerine yenisini takmak dengeleri daha da bozacaktır
 
Müşterilerin pillere bu şekilde müdahale etmesine izin vermek firma açısından çok büyük bir teknik destek maliyeti ve tazminat riski de yaratır. Bilgili kullanıcı var, cahil var. Adam zihni sinir denemeler yapar ve yangın çıkarır. Neleri deneyeceğini ve riskin ne kadar büyük olacağını kestiremezsin bile.

Ayrıca, özellikle kalkış anında pillerden çok büyük akımlar çekilir. O temas kalitesini sağlayan bir düzenek hem hacim olarak fazla yer kaplar hem de maliyeti yüksek olur.

Olaya teknik olarak hakimsen ve artıları eksileri biliyorsan, bağlarsın standart pil yuvasını, daha zayıf bir kalkış torku ve daha düşük bir güce razı olursun. Kontaktlarda sorun çıkarsa da anlarsın zaten ve değiştirirsin. Ama tabi başına birşey gelirse de firma nezdinde bir hak talebinde bulunamazsın.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,847
Mesajlar
99,720
Üyeler
2,481
Son üye
rfdog12

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top