Toyota hibrid batarya kapasitesi

slewrate

Aktif Üye
Katılım
17 Eylül 2019
Mesajlar
787
İşyerinde birisi Toyota Cross hibrid aldı. Aracın dökümanında batarya kapasitesi 4Ah diyor. Çok küçük değil mi?


4Ah batarya 70kW motoru birkaç dakika bile çalıştırmıyor. Yakıt tüketimi 5 litre/100km civarında, tamam iyi görünüyor ama benim bildiğim kadarıyla hibrid araçlarda 3-3.5 litre/100km civarına düşenler de var.

Görünüşe göre araç %99 fosil yakıt kullanıyor. Acaba dökümana yansıtılmayan bir bilgi mi var?
 
Cok dusuk hizlarda elektrik kullaniyor. Gaza basinca benzine geciyor. Elektrik motoru, park asamasinda ve sifirdan kalkislarda aktif.
 
  • Beğen
Reactions: clc
Arkadasim tatil'de Turkiye'ye gidip geldi. 2 yetiskin 2 cocuk ve bolca esya ile yaklasik 6 Bin kilometre yapti. 100km de 7 litre yakti diyordu. (2000 CC)
 
Son düzenleme:
Batarya voltajı sanırım 200 volt. 1.4kWh olarak geçiyor. Bu da yaklaşık 1dk ediyor.

Toyota'nın hibridi benim düşündüğüm gibi değilmiş. Benim hibritten anladığım şey en azından aracı birkaç saat çalıştırabilecek bir batarya ve yakıt tüketiminin petrolden daha düşük olması. İsteğe göre benzin/elektrik tercihi olması.
 
Bu konuda bir yorumum vardı.

Toyota hibrit bir araç kullanmıştım. Hibritin aküsü kullanılırken çok hızlı boşalıyor, şarja geçtiğinde de çok hızlı şarj oluyordu.

Hibrit bir aracı elektrikli gibi düşünmemek lazım. Sanırım yakıt motorun verimsiz çalıştığı düşük hızlarda Elektrik motoru kullanıp verimi arttıran bir yöntem var.
 
Araç hakkındaki konum aşağıda.

 
1-2 saat çalıştıracaksa maliyet açısından mantıksız bir yere gider. Bu hibritlerde ana amaç sistem verimini arttırabilmek. 50km üstü gidebilen hibritler de var tabiki ama eğer bir araba yapıp standart halka satmak istiyorsanız(böyle sınıflandırmaları lütfen dünya geneli düşünün, bizim ülkemizde orta sınıfın olmayışı çok bir şey ifade etmiyor global markette) maliyeti düşürmeniz lazım, ama bir taraftan emisyon isterleri, kullanıcının daha verimli araç istemesi bu tür araçlara ihtiyacı arttırıyor. Dur kalk trafikte, park ederken vs katkı sağlıyor. Ama aracı nispeten açık, çok dur kalk a girilmeyen bir yolda kullanıyorsanız mesafeniz de 5-10km falan değilse tüketiminiz aynı motorla yapılan hibrit araç ile aynı hatta belki birazcık fazla bile olur çünkü hibritin getirdiği ekstra ağırlık var. Bence buradaki ana sıkıntı tüketicinin bilgilendirilmemesi, ama öte yandan firmalar için bunlar pazarlama açısından öne çıkaran durumlar değil. Bu anlatılanlar o hibrit aracı pazarlamak için kullanılacak argümanlar değil, dolayısı ile buna para harcamak istemeleri abes olur.
 
Elektrikli araclar mild hybrid, plug in hybrid ve full elektrik olarak siniflandirliyor.

Mild hybrid disaridan sarj olmuyor. Frenleme asamasinda normalde isiya donusen enerji elektrige cevriliyor. Cok dusuk kapasiteli akuleri var.
Plug in hybridde akuler harici olarak sarj edilebiliyor. Elektrikle 80 km kadar menzilleri var. (Arkadaslarim 50 km ustunu gormedik diyor)

Full elektrikte zaten hic benzinli motor yok.

Bir de benzinli motorun tekerlerle mekanik kublajinin olmadigi sadece alternator calistirdigi elektrikli araclar var.

Elektrikli arac uretiminde bir seyler ters gidiyor gibi. Cogu firma geri adim atmaya basladi.
 
Son düzenleme:
Geçenlerde denk gelmiştim. Toyota hybrid 3. nesil elektrik sürücü kısmını dağıtan bir eleman vardı. Elektronik komponent yoğunluğu insanı (arıza potansiyeli açısından) ürkütüyor.

 
Dizel, ufak araçla, acelem olmadığı zamanlarda ortalama 70km hızda 100km kadar gidiyorum. Tüketim 3.5/100lt gibi oluyor. 80le gitsem 4.0 litre olur.

Kısaca, yavaş gidersek hibriti aratmayan bir avantaj sağlayabiliriz. Bela aramışlar gibi. Hibrit buysa 5 para etmez.
 
Dizel, ufak araçla, acelem olmadığı zamanlarda ortalama 70km hızda 100km kadar gidiyorum. Tüketim 3.5 gibi oluyor. 80le gitsem 4.0 litre olur.

Kısaca, yavaş gidersek hibriti aratmayan bir avantaj sağlayabiliriz. Bela aramışlar gibi. Hibrit buysa 5 para etmez.
5 km kadar gittiğiniz bir durumda karşılaştırın, avantajı orada görürsünüz, her teknoloji her koşulda üstün olacak diye bir şry yok
 
Hibrit sistem avantajı bence çok fazla,
Kilit trafik yani 2. vitese geçilmeyecek durumda benzin tüketimi yok denecek kadar az.
Soğuk havalarda ilk çalıştırmada yağ ve blok ısınmadan motoru yüklemenin önüne geçiyor motor en sakin devrinde yüksüz ısınıyor.

Özellikle cvt şanzıman: yokuş çıkarken zincir gerilir güç aktarımı iyi sağlansın diye bu gerginlik kasnaklarını aşındırmaya başlar zamanla zincir atlatma şikayetleri oluşur bunun önüne geçmek için zincir daha az gerilir elektrik motoru yardım eder yokuş çıkarken.
 
İşyerinde birisi Toyota Cross hibrid aldı. Aracın dökümanında batarya kapasitesi 4Ah diyor. Çok küçük değil mi?


4Ah batarya 70kW motoru birkaç dakika bile çalıştırmıyor. Yakıt tüketimi 5 litre/100km civarında, tamam iyi görünüyor ama benim bildiğim kadarıyla hibrid araçlarda 3-3.5 litre/100km civarına düşenler de var.

Görünüşe göre araç %99 fosil yakıt kullanıyor. Acaba dökümana yansıtılmayan bir bilgi mi var?
Çok düşük bir kapasite. Birde bu sistem aracın ağırlığını arttırıyor.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
7,122
Mesajlar
121,240
Üyeler
2,887
Son üye
pigsm

Son kaynaklar

Son profil mesajları

az bilgili çok meraklı
Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Back
Top