Yamaha XMAX 250 2015 Ateşleme Bobini Sorunu

Aküden kesin emin olmak için bir oto elektrikçisine gidip araba aküsü ile deneyebilirsin.
Onlarla uğraşmayı sevmiyorum. İşin ucunda para yoksa yüzüne bakmıyorlar insanın. Ya tanıdık birinden rica ederim yada şu internette meşhur bir alet var. Aküsü biten koca arabayı çalıştırıyor. Videoları denk geliyor hep. Ondan alabilirim.

 
Veya şöyle bir güç kaynağı alabilirsin. Elektronik yük testi için almıştım bunu zamanında, ama değişik birçok iş için kullandım. Araba aküsü şarj ettim, punta kaynağı denemeleri bile yaptım :D

1766743936285.png
 
Marş motoru olarak aratınca bir video buldum. Sanki bu iş benim sıkıntıyı çözer gibi.
Şimdi vaktim kalmadı. Yarın söküp deneyeceğim.

Adam marş motorunu açıyor. İçinde kömürün biri sıkışmış. Geride kalmış.

 
Bu şekilde olması gayet doğal.

Anlattıklarına göre akü günlük tam şarj olmuyor. Üzerine soğuk hava akü performansını düşüyor.

Deneme amaçlı akü kutuplarını bir konnektörlü kabloyla dışarı alarak 2-3 günde bir bakım şarjı yapabilirsin. (Birşeyler sökmen gerekiyorsa şarja takman kolay olur)

Kolaydan zora doğru git. Aküden emin olduktan sonra diğer parçalara geçersin.
 
Bu şekilde olması gayet doğal.

Anlattıklarına göre akü günlük tam şarj olmuyor. Üzerine soğuk hava akü performansını düşüyor.

Deneme amaçlı akü kutuplarını bir konnektörlü kabloyla dışarı alarak 2-3 günde bir bakım şarjı yapabilirsin. (Birşeyler sökmen gerekiyorsa şarja takman kolay olur)

Kolaydan zora doğru git. Aküden emin olduktan sonra diğer parçalara geçersin.
Aküden şöyle emin olabilir miyim?

Motor ekranında akü voltajını görebiliyorum. 12.3V (0.2V eksik gösteriyor. Normalde 12.5v)
Marşa bastığımda ekran gidiyor ama çalıştığında yada marşı bıraktığımda 12.3V görmeye devam ediyorum. Bu sırada akım yetmese voltajın düşmesi gerekmez mi?
Mesela çok ısrar edip çalışmadığında 10V'a kadar düşüyor. Bu da bana ilk denemeler de akünün yeterli olduğu hissiyatını veriyor.
 
Kuru aküler soğuktan çok etkileniyor. Ekran voltajı aldatıcı olabilir. Multimetre ile baksan daha iyi olur.

Bir seferliğine sabah hava buz gibiyken araba aküsüyle takviye yapsan sorunun akü kaynaklı olup olmadığı ortaya çıkar. Eğer aküdense elindeki diğer aküyü şarjlı tutup günlük takviye olarak kullanabilirsin. Cihaz almana gerek yok.

Tabi yine zor çalışırsa %100 akü demek doğru olmaz. Benzinli motorlar soğukken zor çalışır aküde tuz biber olur.

Bu yıla gelinceye kadar hiç problem yok muydu?
 
Son düzenleme:
akü boş veya arızalı bence. tam doluyken 13.8v olması lazım. aküyü yük altında gerilimini ölçerek test et. konjektör ( akü şarj regülatörü ) veya şarj dinamosu da olabilir ama akü daha yüksek ihtimal bence
 
Bu yıla gelinceye kadar hiç problem yok muydu?
Biraz önce işe gelirken dk tuttum. 13dk sürdü yol. Zaman zaman daha az sürüyor.

Geçen baharda aynısı oldu işte. İki defa akü değiştirdim. En son Bosch aldım. Şimdi de kışa girerken başladı.

Motor 2018 den beri bende. Kendi üzerindeki orjinal akü ömrünü tamamlayana kadar hiç problem olmadı.
O orjinal aküden bir daha bulamadım. Sonraki aldıklarımda hep anlattığım gibi.

akü boş veya arızalı bence. tam doluyken 13.8v olması lazım. aküyü yük altında gerilimini ölçerek test et. konjektör ( akü şarj regülatörü ) veya şarj dinamosu da olabilir ama akü daha yüksek ihtimal bence
Yukarıdaki mesajları okursanız akülerle ilgili bilgi verdim. Aküde sorun olacağını danmıyorum. Kablo, bobin, şarj dinamosu, marş motoru. Her şey olabilir.
 
sistemde ya aşırı akım çeken birşey var, ya da akü zayıf. dediğin gibi 2-3 tane akü var ve hepsi de güvenilir durumdaysa aküyü eleyebilirsin.
ancak marş bastıktan sonra akü voltajı 12.5-13 görmek akü sağlam demek değil tam tersine marştan sonra voltaj çok hızlı yükseliyorsa akünün iç direnci yükselmiş demektir.

dediğim gibi marş motorunda bir sorun olması mantıklı. akü çok güçlüyken motoru zar zor da olsa takılarak, yüksek akım çekerek çeviriyor. akü birazcık azaldığı zaman takılan-aşırı akım çeken motoru çeviremiyor. zaten çalışma videolarında sesini dinlersen sendeki marşlarda motor çevirme sesi kesik kesik sağlıklı bir marş sesi gibi gelmiyor.

bu arada marş motorunun gidik olduğunu keşfedersen yanında marş rölesini de kontrol et aşırı akımdan onun da kontakları kavrulmuş olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,711
Mesajlar
142,124
Üyeler
3,480
Son üye
Cavit

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Abdullah karaoglan falcon_browning Abdullah karaoglan wrote on falcon_browning's profile.
selamın aleyküm ses sistemindeki cızırtıyı hallettınızmi
"Araştırma, ne yaptığını bilmediğinde yaptığın şeydir." - Wernher von Braun
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Back
Top