Ekipman seçimi

RauchGSD

Yeni Üye
Katılım
18 Ekim 2025
Mesajlar
9
Merhaba arkadaşlar, hobi olarak elektronik ile uğraşıyorum. Artık arabamda ki elektronik sensör sorunlarından ve ustalardan bıktığım için ekipman alıp kendi testlerimi yapıp tamirat kısmını denemek istiyorum belki alacağım aletler bu iş için fazla olabilir farkındayım ama ileriye yönelik kendimi geliştirdiğim döneme de yatırım olarak düşünüyorum.

Osiloskop:

İkisinin de hackleneceği göz önüne alınarak

Rigol hdo 804 (beni en çok cezbeden özelliği powerbankran çalışması araç içinde mobil ölçümler yapabilme imkanı ve android arayüz)

Siglent sds 814x hd


Multimetre

Uni t ut61e+ veya eşdeğer özellikte bir ürün
Benim için önemli noktası duty cycle ölçebilmek ve doğruluk mesela lambda sensörü ölçümü

Güç kaynağı

Korad 3005D

Ya da Riden 6024W

Tercihleriniz ne yönde olurdu çok teşekkür ederim ?
 
Digital osiloskop aldiktan sonra olcu aletinin duty degeri olcmesi sartina gerek kalmaz.

Sensor arizalari ile ugrasacaksan bana kalirsa scopu aldiktan sonra baska hic bir seye ihtiyacin yok.
 
Digital osiloskop aldiktan sonra olcu aletinin duty degeri olcmesi sartina gerek kalmaz.

Sensor arizalari ile ugrasacaksan bana kalirsa scopu aldiktan sonra baska hic bir seye ihtiyacin yok.
Güç kaynağı bazı parça ve röleleri masa başı test etmek için gerekli bazı parçalar 6-12v arası çeşitli konumlarda çalışıyor (örneğin rölanti ayar motoru 6v yarım 12v tam açık konumda çalışıyor) ve ileriye yönelik bir yatırım olarak değerlendiriliyorum aletleri cevabınız için teşekkür ederim scope ve güç kaynağı olarak tercihiniz hangisinden yana olurdu ?
 
....Artık arabamda ki elektronik sensör sorunlarından ve ustalardan bıktığım için....
"Attan düşenin halinden attan düşen anlarmış" Bu araçların genel sorunu yaşından dolayı elektrik tesisatlarında sık sık sorunlar meydana gelmesi. Özellikle motor kaputu altında kalan tesisat kabloları zamanla ısı, toz, sıvı ve yağa maruz kaldıklarından tamamen kemikleşmiş ve kırılgan bir hal alıyor. Tesisat yerinden oynasa yada soket sökülüp takılmak zorunda kalsa farkına varılmadan kısa devre yada temas problemleri baş gösteriyor. Birçok usta hemen sensör arızalı beyin gitmiş teşhisinde bulunuyor. Tabi ki buda ihtimaller dahilinde. Çoğu zaman yeni parça bulmak çok mümkün olmadığından dolayı çıkma olarak sorun çözüme kavuşmak zorunda kalıyor. Müşteri hiçbir zaman arıza şu fiyatı bu teklifini net alamıyor. Parça değişip çalışırsa ne ala, çalışmazsa "yok şuda yok buda değişecek" söylemleri havada uçuşmaya başlıyor. İşlemi yapan dikkatli biriyse kablo kırığı/teması gibi bir soruna denk gelirse ve hatayı giderirse yine ne ala. Tabi bu arada değişen eski sensörünüz sağlam bile olsa artık bozuk damgasını yemek zorunda.
Benim önerim eğer osiloskop sadece bu iş için alınacaksa pilli taşınabilir bir model daha mantıklı olacaktır.
Bir diğer önerimde tesisat soketlerinden kablo ve pimleri zarar veremeden rahat çıkartabilmek için iyi kalite bir pim sökme seti alın.
 
Otomobilinde yillarca ama yillarca sorun yasayan arkadasim anlatmisti.

Aracindaki sorunun cozumu icin gostermedigi usta kalmamis. Bazi ustalari karsilayamayacagi kadar yuksek fiyatlar istemis.

Bir gun sanayide bir arkadasina ziyarete gittiginde arkadasiyla konusurken sorunundan bahsetmis. O esnada ordaki bir kalfa abi ben bu sorunu cozerim diyip kisa bir kablo ile iki yeri birbirine dokundurmus. Sorun gitmis.

Abi bu kablo koparsa bu sorun olur ben buraya haricten bir kablo cekerim sorun duzelir demis ve cok cuzi bir rakam karsiligi sorundan kurtulmus.
 
Son düzenleme:
Otomobilinde sorunun yasayan arkadasim anlatmisti.

Aracindaki sorunun cozumu icin gostermedigi usta kalmamis. Bazi ustalari karsilayamayacagi kadar yuksek fiyatlar istemis.

Bir gun sanayide bir arkadasina ziyarete gittiginde arkadasiyla konusurken sorunundan bahsetmis. O esnada ordaki bir kalfa abi ben bu sorunu cozerim diyip kisa bir kablo ile iki yeri birbirine dokundurmus. Sorun gitmis.

Abi bu kablo koparsa bu sorun olur ben buraya haricten bir kablo cekerim sorun duzelir demis ve cok cuzi bir rakam karsiligi sorundan kurtulmus.
Sormayın hocam çoğu ustasından ne gördü ise o ve ezbere iş ya da olmayacak tamiratlar yapılıyor artık sıkıldım. Bu nedenle yurtdışından insanlarla vs konuştum araştırdım kendim yapabileceğime inanıyorum. En azından olmayacaksa da ben yapamadım derim. Sizin ekipman tercihiniz nasıl olurdu ?
 
Güç kaynağı bazı parça ve röleleri masa başı test etmek için gerekli bazı parçalar 6-12v arası çeşitli konumlarda çalışıyor (örneğin rölanti ayar motoru 6v yarım 12v tam açık konumda çalışıyor) ve ileriye yönelik bir yatırım olarak değerlendiriliyorum aletleri cevabınız için teşekkür ederim scope ve güç kaynağı olarak tercihiniz hangisinden yana olurdu ?

Amaciniz otomobil arizalarinda sensor arizasi vs aramaksa digital siradan bir scop yeterli. Fazla para vermeye gerek yok. Fakat ileride elektronikle ugrasacaksaniz ve paraniz varsa iyi bir marka ve en az 100Mhz scop almanizda fayda var.

Piyasadaki yaygin guc kaynaklari dis gorunusleri haricinde hemen hemen ayni. 0..30v 5A akim ve voltaj ayarli herhangi bir cihaz isinizi gorecektir.
Yeterli tecrubeniz yoksa multimetreden bir tane cok iyi bir tane de en ucuzundan alip baslangicta ucuz olani ile calisin.
 
"Attan düşenin halinden attan düşen anlarmış" Bu araçların genel sorunu yaşından dolayı elektrik tesisatlarında sık sık sorunlar meydana gelmesi. Özellikle motor kaputu altında kalan tesisat kabloları zamanla ısı, toz, sıvı ve yağa maruz kaldıklarından tamamen kemikleşmiş ve kırılgan bir hal alıyor. Tesisat yerinden oynasa yada soket sökülüp takılmak zorunda kalsa farkına varılmadan kısa devre yada temas problemleri baş gösteriyor. Birçok usta hemen sensör arızalı beyin gitmiş teşhisinde bulunuyor. Tabi ki buda ihtimaller dahilinde. Çoğu zaman yeni parça bulmak çok mümkün olmadığından dolayı çıkma olarak sorun çözüme kavuşmak zorunda kalıyor. Müşteri hiçbir zaman arıza şu fiyatı bu teklifini net alamıyor. Parça değişip çalışırsa ne ala, çalışmazsa "yok şuda yok buda değişecek" söylemleri havada uçuşmaya başlıyor. İşlemi yapan dikkatli biriyse kablo kırığı/teması gibi bir soruna denk gelirse ve hatayı giderirse yine ne ala. Tabi bu arada değişen eski sensörünüz sağlam bile olsa artık bozuk damgasını yemek zorunda.
Benim önerim eğer osiloskop sadece bu iş için alınacaksa pilli taşınabilir bir model daha mantıklı olacaktır.
Bir diğer önerimde tesisat soketlerinden kablo ve pimleri zarar veremeden rahat çıkartabilmek için iyi kalite bir pim sökme seti alın.
İşte bu yüzden rigol beni cezbediyor (powerbank özelliği) ama siglent daha mı özellikli diyorum ( ikisi de hacklı düşünelim)
Amaciniz otomobil arizalarinda sensor arizasi vs aramaksa digital siradan bir scop yeterli. Fazla para vermeye gerek yok. Fakat ileride elektronikle ugrasacaksaniz ve paraniz varsa iyi bir marka ve en az 100Mhz scop almanizda fayda var.

Piyasadaki yaygin guc kaynaklari dis gorunusleri haricinde hemen hemen ayni. 0..30v 5A akim ve voltaj ayarli herhangi bir cihaz isinizi gorecektir.
Yeterli tecrubeniz yoksa multimetreden bir tane cok iyi bir tane de en ucuzundan alip baslangicta ucuz olani ile calisin.
scop olarak rigol ve siglent arasındayım rigol pd özelliği ile öne çıkıyor ama siglent daha mı özellikli ( ikisi de hacklı)

Powersupply için korad 3005d ve riden 6024 hemen hemen benzer fiyatlarda

Multimetre olarak ut61e+ nasıldır ? Bence tam ortada

Ara sıra gitar ses pedalları ile uğraşım var iyi bir scope burada işime yarayacaktır
 
UT61E+ söyledikleriniz için yeterli. Bir tane de UT673A battery tester alın, kullanışlı bir cihaz tavsiye ederim. Osiloskop da alırsanız en azından alternatör arızalarını nokta atışı bulabilirsiniz.
 
Araç tamir işleri için skop abartı gibi geldi. Diğer elektronik işleri için iyi olur.

Bunun yerine araç arızaları sensör test yöntemi gibi bilgileri yararlı olacaktır. Belki cüzi bir ödeme karşılığı yurtdışı sitelerden servis manuel temin edilebilir.

Sensör temizliği gibi işler mümkün fakat araçta arızalı Bir sensörün tamir olacağına pek ihtimal vermiyorum. Kalibrasyon sorunları olur yanlış ölçer. Daha kötüsü sensörün datasheet gibi bir belgesi halka açık bir bilgi değil.
 
otomotiv ile uğraşacaksan micsig android tabanlı osiloskoplar hatta bu osiloskopların da özel otomotiv serilerinden seçebilirsin. içinde enjektör sinyalleri vs. gibi özel parametreler, canbus datalarını decode eden fonksiyonlar var.

bir de aracına göre uygun diagnostic cihazı alman iyi olur. delphi ds150e genel olarak tüm markaları destekleyen ve fiyatına göre epey kapsamlı bir cihaz.
 
Araç tamir işleri için skop abartı gibi geldi. Diğer elektronik işleri için iyi olur.

Bunun yerine araç arızaları sensör test yöntemi gibi bilgileri yararlı olacaktır. Belki cüzi bir ödeme karşılığı yurtdışı sitelerden servis manuel temin edilebilir.

Sensör temizliği gibi işler mümkün fakat araçta arızalı Bir sensörün tamir olacağına pek ihtimal vermiyorum. Kalibrasyon sorunları olur yanlış ölçer. Daha kötüsü sensörün datasheet gibi bir belgesi halka açık bir bilgi değil.
Servis manuelleri internette mevcut çok işime yaradı scope belki biraz abartılı evet ama bazı noktalarda çok yararlı
 
otomotiv ile uğraşacaksan micsig android tabanlı osiloskoplar hatta bu osiloskopların da özel otomotiv serilerinden seçebilirsin. içinde enjektör sinyalleri vs. gibi özel parametreler, canbus datalarını decode eden fonksiyonlar var.

bir de aracına göre uygun diagnostic cihazı alman iyi olur. delphi ds150e genel olarak tüm markaları destekleyen ve fiyatına göre epey kapsamlı bir cihaz.
Aracımda obd yok
 
otomotiv ile uğraşacaksan micsig android tabanlı osiloskoplar hatta bu osiloskopların da özel otomotiv serilerinden seçebilirsin. içinde enjektör sinyalleri vs. gibi özel parametreler, canbus datalarını decode eden fonksiyonlar var.

bir de aracına göre uygun diagnostic cihazı alman iyi olur. delphi ds150e genel olarak tüm markaları destekleyen ve fiyatına göre epey kapsamlı bir cihaz.
Araç 1986 modelmiş Hocam, diagnostik desteklemiyordur muhtemelen.
 
o zaman gene de taşınabilir skop öneririm. otomotiv işleriyle uğraşırken çok daha pratik oluyor.
 
Aracım 1986 model herhangi bir OBD girişi yok çünkü OBD I 1989 ve günümüz OBD standartı olan OBD II ise 1992 yılında araçlarda standart olarak belirlenmiştir ( aracım 1986 model Mercedes W124 300E)

En iyisi bir tane Tektronix 2467 al. 1984–1987 civarında üretildiği için arabanla da uyumlu, tam bir nostalji olur.

O dönemde Mercedes yaklaşık 33–34 bin dolara satılıyorken bu osiloskop 11–12 bin dolar arasında bir fiyata satılıyormuş. Yani o dönemin sıfır lüks otomobilinin üçte biri fiyatına satılan, döneminin ötesinde bir osiloskop.

Muhtemelen dönemin yetkili servislerinin bile bulamayacağı bir cihaz edinmiş olursun. :yerlereyat1:

İlla da güncel bir şey alacaksan - hiç gerek yok ama - bence 1986 model bir aracın sensör verisini okumak için aşağıda 1500 TL’ye satılan cihaz fazlasıyla yeterli olur.

Böylesine basit işler için o saydığın osiloskopları edinmek hiç akla yatkın değil.

Zaten bugüne kadar iki tane Audi değiştirdim; BMW’si, Porsche’si, Mercedes’i… Maslak Atatürk Sanayi’den Borusan’a, Mengenler’den Doğuş yetkili servisine kadar, hiçbirinde ne yeni ne de eski araçlar için osiloskop kullanan görmedim. Hatta Doğuş’un çok güzel bir seyir balkonu var; ikramlardan atıştırıp, kahveni yudumlarken servisteki aracını izliyorsun. Her şeyi müthiş bir sistemle yapıyorlar ama yine de osiloskop görmedim. Belki de bana denk gelmemiştir ama iş makinesi değilse ıvır zıvırı ile birlikte 40k ya da üzeri para harcamak yerine 2-3 sensör yenilemek daha ucuz ve garanti çözüm. Zaten arızayı tespit etsen de yenileyeceksin...

Bi defa öyle bir alet yok, öyle bir alete gerek de yok. :yerlereyat1:



1760837937733.png
 
Son düzenleme:
En iyisi bir tane Tektronix 2467 al. 1984–1987 civarında üretildiği için arabanla da uyumlu, tam bir nostalji olur.

O dönemde Mercedes yaklaşık 33–34 bin dolara satılıyorken bu osiloskop 11–12 bin dolar arasında bir fiyata satılıyormuş. Yani o dönemin sıfır lüks otomobilinin üçte biri fiyatına satılan, döneminin ötesinde bir osiloskop.

Muhtemelen dönemin yetkili servislerinin bile bulamayacağı bir cihaz edinmiş olursun. :yerlereyat1:

İlla da güncel bir şey alacaksan - hiç gerek yok ama - bence 1986 model bir aracın sensör verisini okumak için aşağıda 1500 TL’ye satılan cihaz fazlasıyla yeterli olur.

Böylesine basit işler için o saydığın osiloskopları edinmek hiç akla yatkın değil.

Zaten bugüne kadar iki tane Audi değiştirdim; BMW’si, Porsche’si, Mercedes’i… Maslak Atatürk Sanayi’den Borusan’a, Mengenler’den Doğuş yetkili servisine kadar, hiçbirinde ne yeni ne de eski araçlar için osiloskop kullanan görmedim. Hatta Doğuş’un çok güzel bir seyir balkonu var; ikramlardan atıştırıp, kahveni yudumlarken servisteki aracını izliyorsun. Her şeyi müthiş bir sistemle yapıyorlar ama yine de osiloskop görmedim. Belki de bana denk gelmemiştir ama iş makinesi değilse ıvır zıvırı ile birlikte 40k ya da üzeri para harcamak yerine 2-3 sensör yenilemek daha ucuz ve garanti çözüm. Zaten arızayı tespit etsen de yenileyeceksin...

Bi defa öyle bir alet yok, öyle bir alete gerek de yok. :yerlereyat1:



44463 eklentisine bak
Aletler tabiki haddinden pahalı ama ben elektronik ile de ilgileniyorum ilgilenmeyi devreler geliştirmeyi seviyorum bu aletler aynı zamanda ileri dönük bir yatırım sizin tercihiniz ne olurdu ? Bid de Rideni sizden duydum aklıma çok yattı ama 6006 modeli 60v ta da 6a çekebilir mi yoksa 6012 mi mantıklı olur yani demek istediğim 6a en fazla kaç v ile kullanılır bu cihazda
 

Forum istatistikleri

Konular
8,415
Mesajlar
138,139
Üyeler
3,326
Son üye
Mehmet ali

Son kaynaklar

Son profil mesajları

mechanic ayhanarican mechanic wrote on ayhanarican's profile.
https://www.allmystery.de almanca biliyorsan burada araştır. Yapay zekada çeviriyor gerçi.
Almanların matematik bilgisi daha iyi oluyor.
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Back
Top