BMW F20-F21-F30 3 BUTONLU ANAHTAR

Bir künefe tabağı, bir rezistansa bakar iş.
İkiside ucuz malzeme. Benim projem vardı ama 220v kullanmadığım için rezistans işini beceremedim. Bir ara param olunca hazır rezistans alacağım.
 
Bir künefe tabağı, bir rezistansa bakar iş.
İkiside ucuz malzeme. Benim projem vardı ama 220v kullanmadığım için rezistans işini beceremedim. Bir ara param olunca hazır rezistans alacağım.
abi bütün ütüyü dağıtıyorsun metal yüzey kalıyor sadece biraz büyük smps kutuluraın üst tarafı delikli delikli onun üstüne ters koyuyorsun reziztansı. reziztansın üstünde vidalamak için bırakılmış yerlere delikli smps kutusunun altından vida atıyoruz oldu sana sabit smd lehimleme yüzeyi.
ama her ütü reziztansı o kadar dayanmıyor belli markaların reziztansları o kadar büyük ısılara dayanıklı oluyor ne kadar uğraşırsan uğraş bu sisteme bu sıcaklıklarda ütü reziztansı aktif kullanımda 6 aydan fazla dayanmıyor.
 
Ütü bulana kadar işini gör diye dedim.
 
Ütü bulana kadar işini gör diye dedim.
abi teşekkür ederim ütü buluyorum ama istediğim marka yok önceki philips markaydı harika lehim söküyordu bga çipleri bile sökebiliyordum ama sadece sökebiliyordum kullanamıyordum.

Sonraki sefer istediğim ütüyü bulursam belki @Endorfin35+ abininde müsait olduğu bir günü olursa 1 arduino kartı 1 triyak 1 moc 1 termokupul 1 lcd ayarlı bir tezgah halina getirebilir eğer birlikte yapmak isterse @Endorfin35+ abi foruma da konu olur hem.
 
Sabırsızlıkla rezonatörleri beklerken aklıma birşey geldi.
Benim owonun fonkisyon jeneratöründen çıkabildiğim frekanslara kadar deneyler yapayım
@taydin abinin 1uF olur dediği yere kartlardan bulduğum 980nF değer veren bir taneyi taktım.

Owon max 5mhz'e çıkabiliyor.

Araba şuan tam binanın önünde duruyor bende bu tesetlerimi balkonda yaptım net mesafe 6-7 metre açık alan diyebilriz

önce 32.768 kHz'ye ayarladım ve anahtar hiçbir tepki vermedi butona basınca bunu hem aracın tepki vermemesinden hemde kurduum 433mhz alıcının hiçibr tepki vermemesinden anladım.Araç normalde açma,kapama,bagaj açma sinyallerini alınca 4 flaşörlerini yakıp söndürüyor.

owonu 1 mhz'e ayarladım tekrar uyguladım yine bir tepki göremedim.

ara frekansları geçip 4mhz'e ayarladım ve butona basınca işte oldu dedim 433mhz modülün data pinine bağlı ledin düzenli bir flaş yapmasını görünce. ama araç tepki vermiyor her ne kadar 433 mhz modülüm kumandadan çıkan belki rastgele belki doğru olan sinyale tepki versede araç için bu doğru bir değer değil.
Anahtar çalışma frekansı 868 mhz.

4 mhz doğru bir frekans olsa bile 4mhz frekansın 217 katı 868 mhz bu işlemci bu kadar katlayabilir mi?
16mhz doğru olduğunu varysaysak bile 54 katı yapıyor.

en iyisi kristalleri bekleyeyim.
 
Frekans birimlerini doğru kullanman lazım Ahmet. mhz değil MHz olacak. M (mega) Hz (frekans birimi). Eğer mHz dersen bu millihertz olur, hiç de senin aklındaki frekans değil.

16 MHz olan kristal işlemcideki programın saat frekansı, Radyo frekansı ile hiçbir alakası yok. Eğer yazılan program belli bir saat hızı varsayılarak yazılmışsa, o zaman farklı saat frekansı kullandığın zaman programın çalışma timing'i değişir. Bunun neticesinde program gene çalışabilir, veya çalışmayabilir de. Düzgün yazılan bir programın çalışması, saat hızına bağımlı olmamalı ve çok geniş saat hızı aralıklarında çalışmalı, ama o kumandada yazılan programın durumu belli değil.
 
Frekans birimlerini doğru kullanman lazım Ahmet. mhz değil MHz olacak. M (mega) Hz (frekans birimi). Eğer mHz dersen bu millihertz olur, hiç de senin aklındaki frekans değil.

16 MHz olan kristal işlemcideki programın saat frekansı, Radyo frekansı ile hiçbir alakası yok. Eğer yazılan program belli bir saat hızı varsayılarak yazılmışsa, o zaman farklı saat frekansı kullandığın zaman programın çalışma timing'i değişir. Bunun neticesinde program gene çalışabilir, veya çalışmayabilir de. Düzgün yazılan bir programın çalışması, saat hızına bağımlı olmamalı ve çok geniş saat hızı aralıklarında çalışmalı, ama o kumandada yazılan programın durumu belli değil.
Abi yazmaya bilgisayarda başlayıp telefona geçince işler biraz karıştı.

bu radyo entegresinin içinde rf frekansı üretmek için kullandığı ayrı bir osilatörmü var?

ben bağlı kristale oranla bir katlama yaptığını düşünmüştüm.

anahtar gördüğüm en iyi rf tasarımı olabilir bu alanda biraz tecrübem var tecrübem rf tasarım üstüne değil ama çok fazla kumanda ve alıcı gördüm montaj yaptım tek tecrübem bu normalde 27A(pilin modeli 27a 27 amper değil) 12 volt pili olan pic12f veya türevleri ile yapılmış kumandalar görürüz bu bazen pt serisi de olabilir.

Fakat bu kumandada olaylar bambaşka oluşturulmuş uzun pil ömrü istenen düşük voltajlı cihazlarda kullanılan 2450 modeli olan 3v bir pil ile yapılmış rf entegresi ve Rolling kodu tutan entegre ayrı entegreler
 
owon dan 4 MHz uyguladığımda butona basınca rf çıktı aldığımı 433MHz modülüm doğruluyor 868MHzde çıktı yaptığını biliyorum ama 433 modülüm daha keskin daha düzgün kare dalgalar çıkarmasından bunu anlayabiliyorum.

Fakat hala doğru olmayan birşey varki araç tepki vermiyor bu butona basmalarıma
 
owon dan 4 MHz uyguladığımda butona basınca rf çıktı aldığımı 433MHz modülüm doğruluyor 868MHzde çıktı yaptığını biliyorum ama 433 modülüm daha keskin daha düzgün kare dalgalar çıkarmasından bunu anlayabiliyorum.

Fakat hala doğru olmayan birşey varki araç tepki vermiyor bu butona basmalarıma
Bu işi test etmenin en güzel yolu SDR alıcı kullanmak. Hem nerde çıkış var o görülür hem de kayıt alınıp başka programlar aracılıyla decode edilebilir. Tabi araba kapısı için decode boş bir iş zaten yenileniyor kod ama diğer... :katil2:
 
Bu işi test etmenin en güzel yolu SDR alıcı kullanmak. Hem nerde çıkış var o görülür hem de kayıt alınıp başka programlar aracılıyla decode edilebilir. Tabi araba kapısı için decode boş bir iş zaten yenileniyor kod ama diğer... :katil2:
Rolling code decoder üstünde çalışıyorum 433mhz bandındaki Rollingiler için ama.

868mhz alıcılar bana gereksiz pahalı geliyor
 
1. Sanayide rezistancı var. İstediğin şekilde uygun fiyata bulursun.
hemen halkapınardan aşşağı giderekn büyük göbeğin iç tarafında fancı var oradan almıştım daha önce montajı benim için zorlayıcı olmuştu çünkü lehim yapamıyorum lehim eriyor punta yapabileceğim bir ortamımda yok delik delip civata somun yapıyoruım oda çok çabuk gevşiyor.

fiberli somun kullanıyorum bi süre sonra fiberde o sıcaklıktan işlevini kaybediyor

civata somun pul almak pek yaptığım birşey değil genelde fabrikadan birkaç avuç toplar getiririm kendime ama tanıdıklarım fiberli somun veremiyor fiberli somun kilo bazlı değil adet bazlı üretiliyor o yüzden 4-5 taneden fazla alamıyorum
 
Son düzenleme:
dün kristaller geldi fakat uygulamayı bu gün yaptım.

kalem havya ile ilk denememde 16MHz lehimledim tahminimizde haklı çıktık 16 ile anahtar çalıştı yani evden bastığımda 4lü flaşör yandığını gördüm arabada.

komşumuzu çağırdım deneyelim diye kapıları kilitleyip-açıyor bagajı açıyor ama yine motoru çalıştırmak istediğimizde anahtar yok diyor rfid ile biraz uğraşıp start verebiliyoruz motora biraz müsait zamanında arabayı sanayiye götürecekmiş.

Fakat anlamadığım birşey var madem ben RF sinyal ile açıyorum kapıları demekki benim anahtarım vardır.

aracın içine girince anahtarın farklı bir RF sinyal daha göndermesi gerekiyorda onu göndermediği için mi anahtar yok diyor araba acaba.
hem anahtarın nasıl çalıştığını araba ile iletişiminin nasıl olduğunu bilmiyorum hemde daha önce hiç bmw aracımız olmadı.

2007'de yapılmış japon üretimi otomobilimizde anahtarın pili çıkarılıp takıldığında anahtar RF olarak çalışmıyor üstündeki metal anahtarı yuvasına sokup kapı kilidini açıyoruz kontağa takıp 1 kademe çevirip birkaç saniye kapı kilitleme tuşuna basınca el sıkışıyor sanırım araba ile artık RF olarak açıp kapatabiliyorsun.

Bunda da denedim böyle şeyler internettede arama yaptım ama hiç bu model için böyle bir içeriğe ulaşamadım.
 
immobilizer duruyormu varmı?


1653845006344.png
 
Komşu çekici ile götürmüş arabayı motor güçlendirme yazılımı yaptırdığı yere.

Nasıl yaptıklarını anlamadım arabaya yükleme yapmadan önce arabanın üstündeki orjinal yazılımı çekip senin adına muhafaza ediyorlarmış her aracın kendi kimlik numarası olduğu için her müşterininkini ayrı muhafaza ettiklerini söylemişler.

Orjinal yazılımı yükleyince araba yine anahtarını tanımamış ve çalışmamış fakat yine kapıları açıyor anahtar. Yazılımcı şanzımandan hiçbir bilgi alamadığını sanki şanzıman beyninin hiç çalışmadığını söylemiş.

Arabayı yine çekiciye koyup resmi servise götürmüş resmi servis 2 3 dakikada anahtar sorununu çözmüş anahtar doğru işlev görüyor artık tamir edebilmişim.

Fakat şanzıman için biz yapamayız söküp İstanbula resmi ZF servisine göndermeliyiz fiyat nr olur bilmiyoruz demişler.
Nasıl yani onlarca koca sanayi sitesi bulunan izmirde ZF şanzımanı tamir edecek yer yok mu?
 
Timur abinin dediği gibi elektronik araçlarla bütünleştikçe bu sorunlar çok olası hale geliyor.

Çok daha eski araçlar çok daha uzun süre arızasız devam edebiliyor yola.
Belki bu ZF şanzımanın hiçbir mekanik sorunu yok elektronik bir arızası var.

Çoğu yeni araç kronik arızaları ile dile geliyor bildiğim birkaçı;

DSG isimli şanzımanların yüksek basınç pompasının bozulması.
A4 2016 serisinde devirdaim(su pompası) mekanizması tamamen plastik yapılmış bloğun üstünde çalışan bu plastik aksam dayanmıyor.
C200d AdBlue ölçülemiyor! Araçta AdBlue olmasına rağmen araç seviyeyi ölçemediği için AdBlue yok diyip belli devirin ve hızın üstüne çıkmıyor bi süre ısrarla giderseniz motoru durdurukdan sonra Marş mümkün değil uyarısı veriyor ve çalışmıyor.

Sanırım rekabet artık sağlamlık değil özellik yarıştırıyorlar.
Olan alıcıya oluyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,823
Mesajlar
99,364
Üyeler
2,476
Son üye
mrmandos

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top