Pil beslemeli esp8266 cihaz

frekans50

⁵⁰
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
1,635
2 adet ince kalem pil ile esp8266 beslemeyi düşünüyorum.

Genelde beklemede olacak, gerektiğinde çıkış verecek. Örneğin LED yansın.

esp8266 , minimum 2.58V ile çalışıyormuş. Bu pil daha bitmeden çalışmaz hale gelecek anlamına mı gelir?


esp8266 Pilden besleme için nasıl bir yöntem izlenmeli ?

Pil beslemeli wi-fi cihaz için önerileriniz neler?
 
3V besleme ile ESP32-C3 çalıştırdım. Bir kumanda uygulaması idi. Esp32 nin kendi kendine uyanması beklenmediği için tuşa basılmadıkça akım çekimiyordu. Devrede MIC2005 load switch ve tps61322 ve MCP16411 ile denemiştik. İkisi de başarılıydı.

Giriş VoltajıÇıkış VoltajıÇıkış Akım
0,83,310mA
1,23,3100mA
2,23,3560mA
560mA için verim %66 civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam.

 
ESP32-WROOM wifi kullanirken 130-140mah cekiyor yaklasik, TLV73333PDBVR entegresini kullaniyorum ben gayet stabil sekilde calisiyor LIR2450 batarya ile,
 
560mA akımı esp32-c3 ile esp-now ile 3~4byte text gönderirken orak olarak gördüm. Toplam süre 560ms civarında idi. Ortalamaya vurunca düşük bir değer çıkıyor.
 
Düşük akım çekmek için
esp32-c3
esp-01 den daha mı iyidir?

(fazla pin gerekli değil)
 
Bence burada birkaç konu var dikkat edilmesi gereken:

1- Besleme sürekli bağlı mı olacak, yoksa manuel olarak açma kapama düğmesi mi olacak?
2- Sürekli açık olacak bir cihaz mı olacak, yoksa arada bir uyanıp çalışacak bir cihaz mı?

Buna göre, kurulacak devrenin ve komponentlerin kriterleri değişiyor. Besleme sürekli olacak ancak ESPxx arada (zaman/sensör vb ile) uyanıp iş yapacaksa sükunet akımı (quiescent current) çok önemli olabilir. ESPxx kapalıyken bile devre bir kaç mA çekmeye devam ederse sistem kısa sürede pili tüketecektir. Ancak sürekli açık bekleyecek ya da manuel bir düğme ile açma kapama yapılacaksa o zaman etkisi çok önemsiz olacaktır.
 
MT3608 kendi sukunet akımı 150-200 uA bu pilin çok daha çabuk bitmesine sebep olur. pilli devrelerde olabildiğince regülatörlerden kaçınmak lazım.

2 adet AAA pil için seri bağlantıda 2.5 volt. hücre başına 1.25 volt zaten pilin %70 kapasitesini kullanmışsın demek. pil akım çekerken çok uzun süre 1.5 volt civarında kalıp son %10 kapasitesind aniden düşmeye başlar.

1751130990678.png
 

Ekler

  • 1751130932903.png
    1751130932903.png
    32.9 KB · Görüntüleme: 91
Yeni konu açmamak için buradan devam edeyim. Esp32 wroom ile sadece bir buton ve wifi'a bağlanan bir panic butonu yaptım. Esp32 açılıyor. 10sn sonra deep sleep moduna giriyor. Butondan kesme gelince wifi'a bağlanıp bildirim gönderiyor. 10sn sonra kapanıyor. Usb bağlantı ile herşey yolunda çalışıyor. Ancak iş 18650 ile çalıştırmaya gelince sürekli bir reset sorunundan kurtulamadım.

1 ader 18650 pil+dahili boosterlı IP5306 şarj modülü ile besledim. Esp açılmadan sürekli reset sorunu yaşadım.

1 adet 18650 pil + Ip2312 şarj modülü + mt3608 booster ile denedim. Fakat esp bunda da sürekli reset yapıyor.

Daha basit, deep sleep olmayan kodla denedim. Yine reset döngüsi.

ESP32'deki 3.3v pin'ini çalışırken ölçtüğümde 2.76 volt olduğunu gördüm.

Bu ESP32yi, type-c ve 18650 pil olacak şekilde resetlemeyecej şekilde nasıl çalıştırabilirim?
 
hangi esp32 board u?
yaptığınız şeyin resmini paylaşın.
kablolu pil yatağı kullanıyorsaniz ondan olabilir
 
Pili doğrudan 3.3V pinine mi bağladınız? O modülün max voltajı 3.6V. Pil şarj durumuna göre 4.2V'a kadar çıkabilir.

2.7V ölçümünü nasıl aldınız? Pil hangi pine bağlıydı?
 
Hayır. Pili önce mt3608 in girişine, mt3608'in out kısmını Esp32'nin Vin 5v girişine bağladım.
esp'nin3.3v pininde yaptığım ölçümde 2.78v gmrüyorum. Usb'den besleyince 3.3v görüyorum. Yani akım yetmiyor galiba da neden? 2 pilmi bağlasam.Piller hazır puntalı aspilsan. Nikele lehimledim
 
Son düzenleme:

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
9,242
Mesajlar
148,348
Üyeler
3,781
Son üye
AHMET ÇERLİ

Son kaynaklar

Back
Top