Analog Osiloskop tamiri

Bir öğrenci bakış açısıyla olaya baktığımız zaman şunu görürüz: Bir elektronik kavramını ve sistemini anlamaya çalışıyorsun. Odağın tamamen sistemin kendisi. Bu sisteme de bir sinyal vermen gerekiyor, ama bunun için kullandığın AD9833'ün bir sürü limitasyonu olacaktır.

* AD9833 ü kullanabilmek için bunun için bir firmware yazman gerekecek. Enkoder ile kolay frekans ayarı için enkoder okuyan kod gerekecek. Butonlardan girdi yapmak için buton okuyan kod gerekecek. Ekrana bilgi yazan, menüler üreten kod gerekecek. Programda buglar çıkacak, bazan seni yanıltacak. Dediğim gibi, ben öğrenciyim, önümdeki sistemin davranışını karakterize etmeye çalışıyorum, ama işi gücü bıraktım bir aydır firmware yazıyorum!
* Çok dar aralıkta genliği değiştirebileceksin.
* Sinyal frekansı arttıkça distorsiyon çok artacak.
* İki kanal sinyal uygulaman gerekirse ve bunların da belli bir faz ilişkisi olması gerekiyorsa, iki tane AD9833 ü bir şekilde senkronize etmeye çalışacaksın. Devrede buglar olacak ve sen sistemi anlamaya çalışırken, senin o anki işin olmayan birşeylerle uğraşıyor olacaksın.
* Sinyale offset ekleyemeyeceksin.
* AWG özelliği olmayacak.
 
Hocam, analog ve dijital çok geniş alanları kapsıyor ve çeşitli dallara ayrılıyor. Bahsettiğiniz kısıtlamarın sorun haline gelmesi için belli seviyede tecrübe kazanılması ve ona eşit hedef oluşması lazım. Yani bir seneden fazla zaman ister fikrimce. Tabii ki, arkadaşımızın elektronik dal seçimi ölçüm alet ihtiyaclarını da belirler. Kısıtlı butçe de varken "kesin bunu al bir seneye ihtiyacın olacak" diyemiyorum (osiloskop hariç).
 
Son düzenleme:
Acemi olanın en kısıtlı ekipman ile başlaması, tecrübe kazandıkça daha az kısıtlı ekipmanlara geçmesi fikrine katılmıyorum. Bu şuna benzer: Adam şöförlüğe yeni başlıyor, tüplü çalışan, 50 beygir, jiglesi olan, balansı bozuk olup sağa sola çeken, hidrolik direksiyonu ve kliması olmayan Datça otomobil ile başlasın. Sonra işi iyice öğrenince Toyota Sedan alsın.

Bir kere o Datçayı kullanmak, kesinlikle bir aceminin harcı değil. Usta, hatta üstad seviyede şöför ancak kullanır öyle bir arabayı. Motoru çok zayıf, sürekli vites değiştirmen gerekecek, bu da acemilerin en zor alıştığı mevzu. Motor jigleli, sırf sabah motoru çalıştırmak bile ustalık istiyor, herkes çalıştıramaz. Balansı bozuk, düz ilerletebilmek için de tecrübe gerektirir.

Forumda da daha önce birkaç kişi söyledi. Yeni başlayan DT-830D multimetre alsın, işi öğrenince de UT-139C gibi daha iyisini alsın. Bir kere DT-830D kapasitör ölçmüyor. Yeni öğrenen birisi kapasite ölçmeyiversin mi diyeceğiz? AC akım ölçmüyor, biraz tecrübe kazansın ondan sonra ölçsün AC akımı. Megaohm direnç ölçmüyor. Megaohm dirençli devrelerden uzak dursun. Ölçüm çözünürlüğü çok kötü, hata oranı çok büyük. Tamam, ilk başka öğrencinin kafası karışabilir, hatalar canını bezdirebilir. Ama işi öğrenince daha düşük hata ile ölçüm yapan aletlere geçecek, biraz dişini sıksın ...

Yav DT-830D yi tavsiye edip adamı hobiden veya meslekten soğuttuktan sonra adam gidip daha iyisini alır mı? Neden baştan UT-139C tavsiye edince "adam yeni başlıyor, gerek yok" deniyor?
 

Forum istatistikleri

Konular
7,274
Mesajlar
122,973
Üyeler
2,933
Son üye
talhassmiths

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top