Batarya şarj kesici

kadirtomas

Yeni Üye
Katılım
12 Mayıs 2021
Mesajlar
6
Lİ-ion 10S5P 36V scooter batarya grubum var. Charge Limit Voltage 42V 'dur. Batarya grubumu sarj ederken 40V'da şarjı kesmesini ve 34V'da iken sarja başlamasını istiyorum. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz?
 
Kendi şarj cihazı var sen ek olarak voltajı okuyup şarjı kesen bir devre mi istiyorsun yoksa şarj aleti hiç mi yok?
 
Arkadaş cevap yazınca devam ederiz ama benim aklıma bir şey takıldı. Diyelimki 2S 7.2v bir pilimiz var. Biz bunu şarj etmek için 8.4v adaptör kullanıyoruz. Adaptörden 8.4 sabit voltaj geldiğine göre biz pilin dolduğunu nasıl anlayıp keseceğiz? Akımı ölçebiliriz tabi ama arkadaş ara bir değerde akımı kesmek istiyor. Yani benim pilimin voltaj limiti 7.8 ise ve ben şarj işlemini 7.6v da bitirmek istiyorsam nasıl bir yol izlemeliyim?
 
Gönderdiğim cihaz pil voltajını kendisi takip ediyor. Örbeğin 12V'da şarjı aç, 13.5V'da kapat şeklinde ayarlıyorsunuz. Adaptörü röle ile kontrol ediyor. Daha çok araba aküsü, UPS aküsü gibi akülerle kullanmak için uygun bence.
 
Gönderdiğim cihaz pil voltajını kendisi takip ediyor. Örbeğin 12V'da şarjı aç, 13.5V'da kapat şeklinde ayarlıyorsunuz. Adaptörü röle ile kontrol ediyor. Daha çok araba aküsü, UPS aküsü gibi akülerle kullanmak için uygun bence.
Ben biraz daha teknik detayındayım işin.
Yani akü full dolduğunda akım çekimi durduğu zaman kapatmak kolay. Ama ara değerde kapatacağını nasıl anlıyor? O zaman da mantıken biz istediğimiz voltajda ne kadar akım verdiğini tesbit edip, o akım değerine gelince kapatıyoruzdur herhalde. Ama bunu tesbit etmek de zor gibi. İkide bir adaptörü söküp pili ölçmek lazım sanki.
 
Ben biraz daha teknik detayındayım işin.
Yani akü full dolduğunda akım çekimi durduğu zaman kapatmak kolay. Ama ara değerde kapatacağını nasıl anlıyor? O zaman da mantıken biz istediğimiz voltajda ne kadar akım verdiğini tesbit edip, o akım değerine gelince kapatıyoruzdur herhalde. Ama bunu tesbit etmek de zor gibi. İkide bir adaptörü söküp pili ölçmek lazım sanki.

Ben bildiğim kadarıyla yorum yapayım.

Sağlam bir akude yada batarya sisteminde sarj edilirken yüksek akimla yani hızlı şarj edilmiyor ise ilk basta sabit akimla sarj edilir. Bu esnada aku gerilimi takip edilir. Mesela 12 volt 100 amperlik bir aku yada batarya 10 amperle sarj ediliyor olsun. Doluluk oranı gerilim izlenerek görüyoruz. Bu aku 13.6 voltta sarji kesilir. Eger aku sağlam aku ise sarj kesildikten sonra gerilimi çok oynamaz.

Dediğin sarji kestikten sonra aku voltajinin değişmesi durumu hızlı şarj yapılırken yada aku ömrünü tamamlamaya yaklaştı ise yaşanıyor. Buda akünün ne kadar dolu olduğu doluluk oranı anlasilamiyor.
 
Yani akımı sabit tutunca doğal olarak voltaj hareketleniyor ve istenilen aralığa geldiğinde akım kesiliyor.
 
Yani akımı sabit tutunca doğal olarak voltaj hareketleniyor ve istenilen aralığa geldiğinde akım kesiliyor.

Bunu temel bilgi olarak verdim. İşin kimyası değiştikçe sarj karakteristiği de değişir.

Akımı sabit tutup şarja başladık. Akim aku doldukça dusecek. Belli bir değerin altına indigimizde tampon sarj konumuna geçilir. Sabit gerilimle aku istenen gerilimde kalması sağlanır. Bu konuyu başka bir topikte inceleyebiliriz. "Aku tipleri ve sarj teknikleri " konusu gerçekten faydalı bir konu olacaktır.

Konu sorusuna gelirsek,

Öncelikle bu batarya neyin bataryası bisiklet mi araç mi yoksa farklı özel bir batarya mi bilmiyoruz. Ama şundan eminiz bu batarya bir bms ile kontrol edilmektedir. Bu limitleri de bu bms belirlemektedir. Bazi lityum pil paketleri için özel bms ler var. Bu bms ler uzaktan izleme özellikleri var. Emin degilim ama arayüzünde belki bu ayarlarda vardır.

Batarya üzerindeki bms modifiye edilir mi incelemek lazım. Ama bu bms le uğraşmak riskli iştir. Yapilacak bir hata bir kısa devre paketin hasarlanmasina yangın çıkmasına neden olabilir.
 
Hocam bu attığınız ürün için; 40V geldiğinde şarjı kesip bataryayı kullandıktan sonra 34V'da tekrar otomatik olarak şarj işlemine başlıyor mu?
 
Bisiklet batarya grubu olmakla beraber BMS bu görevi üstlenmiyor. Bunun için batarya grubundan önce araya küçük bir devre ile kontrolünü sağlamak istiyorum. Bununla ilgili baktığım videolarda 12V için bu devreye ulaştım. Benim voltaj aralığım için ekstra yapmam gereken önlemler
var mıdır?
ssn Alıntısı.JPG
 
Bms nasıl bu görevi üstlenmiyor. Orada ne görev yapıyor bms?

Bence bms görevini yapıyor siz farklı bir görev yüklemek istiyorsunuz.

Bms batarya voltajini kontrol altında tutmuyor ise o batarya bir bombadir. Ne zaman patlayacak yanacak bilemezsiniz.

Bms bu görevi yapmıyor ve siz bu görevi yapacağınız harici bir devre ile kesmeyi planliyorsaniz bu işlemde yanlış hatalı.

Lityum batarya bu şekilde sarj edilmez.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,844
Mesajlar
99,713
Üyeler
2,481
Son üye
rfdog12

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top