CRT TV'lerin Radyasyon Etkisi

Evet, ABS sisteminde tekerlekler üzerinde sensörler bulunur. Ama bu sensörler Disk üzerinde değildir. Ve gözle görülecek yerde değil. şaft bağlantısının poryanın içerisinde bulunuyor. (Konumlar belki araçlar arasında fark gösterebilir. Genel sedan araçlarda böyle ) Disk üzerindeki delikler diski soğutmak için. Ve ABS tekerli kilitlemek için değil. Lastiğin kilitlenmeden durmasını sağlamak için.
 
Bisiklet için yapılmış bir ABS sisteminden bahsettim. Gördüğüm delikler soğutma için değil, hareketi algılamak için. Ve ABS nin tekerlekleri kilitlemek için olduğunu düşünen yok ki.

Otomobillerde de benzer mantık mutlaka vardır demek istedim. Onca yer varken hareketin fren diskinden algılanması zaten saçma olur.

Çözünürlüğü yeterince iyi bir hareket algılaması ile sürücü kilitlenmeyi daha hissetmeden sistem müdahale edebilir. Yavaşlama eğrisine bakıp kilitlenme anında tespit edilip hidrolik basıncı kesilir.

Benim merak ettiğim otomobillerde frene basılınca rastgele saniyede bilmem kaç pompalama mı yapılıyor? Sadece tekerleğin kilitlenebileceği anlarda mı hidrolik basıncı kesiliyor? Ya da ikisi birden mi oluyor?

 
Son düzenleme:
ABS nin çalışma mantığı, sürekli pompalama yapmıyor. Sürücü Frene bastığı an, tekerleğin durumuna göre eğer bir teker kızaklamaya başladı, ama diğerleri dönmeye devam ediyor ise, hidroliği tahliye ederek kilitlenen freni açıyor ve teker dönmeye başlayınca tekrar sıkmaya başlıyor. Eğer teker yine kızaklama yaparsa bu süreç tekrarlanıyor. Fakat farklı bir senaryo olup 4 teker kilitlenirse ABS arabanın durduğunu varsayıp hiç bir müdahalede bulunmuyor. Örneğin buz üzerinde arabaların kayıp gitmesi gibi...
 
Bosch'un bisikletler için geliştirdiği ABS sisteminde fren diski üzerinde optik enkoderlerdeki gibi ızgara ve sensör var. Benzer yapıyı motosiklette de gördüğümü hatırlıyorum. ABS sistemi sadece karambole saniyede bilmem kaç müdahale yerine tekerleğin kitlenebileceği noktayı tespit ederek çalışıyor olmalı.
Bende öyle biliyorum ama bunların feeedback devrelerinde bi sıkıntı war sanırım.
Ben pompalasam daha al-kıllı fren olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,113
Mesajlar
121,140
Üyeler
2,882
Son üye
k7lest

Son kaynaklar

Son profil mesajları

az bilgili çok meraklı
Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Back
Top