CRT TV'lerin Radyasyon Etkisi

Evet, ABS sisteminde tekerlekler üzerinde sensörler bulunur. Ama bu sensörler Disk üzerinde değildir. Ve gözle görülecek yerde değil. şaft bağlantısının poryanın içerisinde bulunuyor. (Konumlar belki araçlar arasında fark gösterebilir. Genel sedan araçlarda böyle ) Disk üzerindeki delikler diski soğutmak için. Ve ABS tekerli kilitlemek için değil. Lastiğin kilitlenmeden durmasını sağlamak için.
 
Bisiklet için yapılmış bir ABS sisteminden bahsettim. Gördüğüm delikler soğutma için değil, hareketi algılamak için. Ve ABS nin tekerlekleri kilitlemek için olduğunu düşünen yok ki.

Otomobillerde de benzer mantık mutlaka vardır demek istedim. Onca yer varken hareketin fren diskinden algılanması zaten saçma olur.

Çözünürlüğü yeterince iyi bir hareket algılaması ile sürücü kilitlenmeyi daha hissetmeden sistem müdahale edebilir. Yavaşlama eğrisine bakıp kilitlenme anında tespit edilip hidrolik basıncı kesilir.

Benim merak ettiğim otomobillerde frene basılınca rastgele saniyede bilmem kaç pompalama mı yapılıyor? Sadece tekerleğin kilitlenebileceği anlarda mı hidrolik basıncı kesiliyor? Ya da ikisi birden mi oluyor?

 
Son düzenleme:
ABS nin çalışma mantığı, sürekli pompalama yapmıyor. Sürücü Frene bastığı an, tekerleğin durumuna göre eğer bir teker kızaklamaya başladı, ama diğerleri dönmeye devam ediyor ise, hidroliği tahliye ederek kilitlenen freni açıyor ve teker dönmeye başlayınca tekrar sıkmaya başlıyor. Eğer teker yine kızaklama yaparsa bu süreç tekrarlanıyor. Fakat farklı bir senaryo olup 4 teker kilitlenirse ABS arabanın durduğunu varsayıp hiç bir müdahalede bulunmuyor. Örneğin buz üzerinde arabaların kayıp gitmesi gibi...
 
Bosch'un bisikletler için geliştirdiği ABS sisteminde fren diski üzerinde optik enkoderlerdeki gibi ızgara ve sensör var. Benzer yapıyı motosiklette de gördüğümü hatırlıyorum. ABS sistemi sadece karambole saniyede bilmem kaç müdahale yerine tekerleğin kitlenebileceği noktayı tespit ederek çalışıyor olmalı.
Bende öyle biliyorum ama bunların feeedback devrelerinde bi sıkıntı war sanırım.
Ben pompalasam daha al-kıllı fren olur.
 
çoğu motosiklette abs sensörleri tekerin üzerinde görülebilir. jantın kenarında kesik kesik izleri olan bir disk. karşısında da bir hall sensor var ve pulse sayıyor.

aslında mantık basit tekerin o an hızını ölçüyor ve olabilecek maksimum yavaşlama süresini de biliyor. zaten genelde teker tutuşu kaybettiği anda frenleme gücü o tekeri tamamen durduracak kadar güçlüdür. yani t0 anında bu deker 100 devir dönüyorsa 100ms sonra 0 devire gelmiş olamaz bu teker kilitlenmiştir diye düşünerek frenleme gücünü kesiyor ve tekrar tutuş sağlamaya çalışıyor. tabi asıl algoritma bundan çok daha karmaşıktır ama temel mantık bu.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,442
Mesajlar
125,436
Üyeler
3,025
Son üye
can.ince

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Back
Top